Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران به وسیله اطلاعیه ای از اعضاء این کانون و خبرگان سبدگردانی و مدیریت دارایی دعوت کرده بود تا برای شرکت در انتخابات کارگروه سبدگردانی و مدیریت دارایی کاندیدا شوند.

لغو انتخابات کارگروه سبدگردانی ؛ دستاوردهای آن چه بود؟

بورس24 : کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران به وسیله اطلاعیه ای از اعضاء این کانون و خبرگان سبدگردانی و مدیریت دارایی دعوت کرده بود تا برای شرکت در انتخابات کارگروه سبدگردانی و مدیریت دارایی کاندیدا شوند.

در این اطلاعیه گفته شده بود که با توجه به تاکید ویژه هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری بر تقویت و ارتقاء جایگاه کارگروه سبدگردانی و مدیریت دارایی مصوب شده تا افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند از 26 مرداد ماه تا 2 شهریور 1401 برای حضور در این کارگروه اعلام کاندیداتوری کنند. زمان برگزاری انتخابات نیز سه شنبه هشتم شهریور ماه اعلام شده بود اما بر اساس تازه ترین خبرها این انتخابات به تعویق افتاد.

قرار بود تا در این انتخابات 7 عضو اصلی و 3 عضو علی البدل انتخاب شوند و علاقمندان می توانستند از طریق ارسال نامه به دبیرخانه کانون و ارائه معرفی نامه نهاد مالی کاندیداتوری خود را اعلام کنند. شرایط رای دهنگان به صورت 7 رای به تعداد اعضاء اصلی کارگروه برای هر نهاد مالی دارای مجوز سبدگردانی در نظر گرفته شده بود.

از جمله شرایط کاندیداتوری در دوره جدید به این صورت اعلام شده بود که انتخاب شوندگان از میان مدیران عامل، هیات مدیره و مدیران ارشد نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی و عضو کانون نهادهای سرمایه گذاری خواهند بود و با معرفی نامه نهاد مالی مذکور در فهرست کاندیداها قرار می گیرند. اعضاء کارگروه اشخاص حقیقی معرفی شده هستند که آراء لازم را کسب کرده باشند.

بر مبنای این تصمیم گیری کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران از کلیه افرادی که توانمندی و فرصت کافی برای فعالیت در کارگروه سبدگردانی و مدیریت دارایی را دارند دعوت کرده بود که تا تاریخ یکم شهریور با مکاتبه با دبیرخانه کانون و ارائه معرفی نامه از سوی نهاد مالی که از اعضاء هیات مدیره، مدیر عامل یا مدیران ارشد آن هستند، کاندیداتوری خود را اعلام کنند.

لیست نامزدهای تایید شده

در همین راستا بیست و چهار نفر از افرادی برای شرکت در این انتخابات نامزد شده بودند مورد تائید کانون نهادهای سرمایه گذاری قرار گرفتند.

اسامی این 24 نفر عبارتند از: آقایان اسلامی بیدگلی مدیر عامل شرکت آرمان آتی، باغ پنبه معاون بازاریابی و توسعه تامین سرمایه سپهر، باغبان مدیر عملیات صندوق و سبد تامین سرمایه ملت، بلگوریان مدیر بانکداری سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس، بهمنی راد معاون سرمایه گذاری تامین سرمایه خلیج فارس، جباری نایب رییس هیات مدیره البرز، چاوشی مدیر صندوق بازارگردانی فیروزه، حقانی نسب رییس هیات مدیره هدف، حقیقی رییس هیات مدیره آبان، حیدرزاده رییس هیات مدیره مدبر آسیا، دارابی مدیر عامل داریوش، رضوانی فرد قایم مقام سرآمد بازار، سمیعی تبریزی عضو موظف هیات مدیره اکسیژن، شرفی مدیر عامل مصول سهم آشنا، طیبی مدیر عامل کاریزما، علوی رییس هیات مدیره داریک پارس، قره باغی مدیر عامل اندیشه صبا، قناعی مدیر عامل آسمان، مستخدمین حسینی مدیر عامل سرمایه و دانش، منتظری مدیر سرمایه گذاری آگاه و هاشمی فشارکی معاون سرمایه گذاری ترنج (مدبران هما) و خانم ها امیر احمدی مدیر سبدگردانی اقتصاد بیدار، حاج علی اصغری مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره کیان و خوشنود مدیر دارایی تامین سرمایه کاردان.

اما روز گذشته کانون نهادهای سرمایه گذاری به وسیله اطلاعیه ای از لغو این انتخابات خبر داد و اعلام کرد به دلیل اختلاف برداشت در شیوه برگزاری انتخابات و ایجاد اتفاق نظر بیشتر در بین نهادهای مالی و تصویب آیین نامه پیشنهادی تشکیل کمیته ها و کارگروه ها در هیات مدیره کانون و حضور مدیران سازمان بورس در سطحی بالاتر در نشست نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی با تصویب هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران نشست نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی و به تبع آن انتخابات کارگروه سبدگردانی و مدیریت دارایی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

اما ببینیم دستاوردهای کارگروه سبدگردان در گذشته چه بوده؟

کورش شمس رئیس کارگروه سبدگردان در همین خصوص به بورس24 گفت: کارگروه سبدگردانی برای اولین بار در سال 99 ذیل کانون نهادهای سرمایه گذاری شکل گرفت و طی یک انتخاباتی که 16 نهاد دارای مجوز سبدگردانی در آن شرکت کردند 5 عضو انتخاب شدند و بعدها و در سال گذشته و با اضافه شدن به تعداد شرکت های سبدگردان دو عضو دیگر هم به کارگروه اضافه شدند و کارگروه 7 عضوی شد.

او افزود: قرار است هر 2 سال یکبار این 7 عضو انتخاب شوند. البته آیین نامه ای در دست تدوین است که جزییات آن بعدا اعلام خواهد شد.

در ادامه وی به دستاوردها و عملکردهای دو سال گذشته این کارگروه اشاره کرد و ابراز داشت: تسهیل در فرآیند صدور کد سبدگردانی یکی از مهمترین دستاوردهای این کارگروه است. در گذشته صدور کد سبدگردانی معمولا 10 تا 15 روز طول می کشید اما با تلاشهایی که در شرکت سپرداه گذاری مرکزی انجام شد و اتفاقاتی که در کارگروه سبدگردانی افتاد در حال حاضر کد سبدگردانی یک روزه صادر می شود.

شمس اضافه کرد: مواردی از جمله اصلاح و بهبود دستورالعمل مربوط به مدیران سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری و بحث امین سبدگردانی از جمله مواردی بوده که در کارگروه مطرح شده البته جلسات زیاد و همفکری های متعددی با سازمان بورس اوراق بهادار اداره امور نهادهای مالی و سپرده گذاری برگزار شده و در این دو سال دستورالعمل های مختلفی مورد بررسی و موشکافی قرار گرفته که مواردبسیاری از آن ها در توسعه و بهبود صنعت سبدگردانی موثر بوده است. امیدواریم در انتخابات فعلی نیز افراد موثر و آشنا به صنعت از بین کارگروه های مختلف انتخاب شوند و در توسعه صنعت سبدگردانی اقدام نمایند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24