Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز چهارشنبه معاملاتی کم رمق و البته کسل کننده را به ویژه در بزرگان بازار شاهد باشیم. نگرانی ها نسبت به پارامترهای تاثیرگذار به ویژه سرانجام احیای برجام و البته وضعیت آتی بازارهای جهانی، سبب شده بود که نه خریدار قدرتمندی و نه فروشنده قدرتمندی را در بازار مشاهده نکنیم...

پیش بینی بورس فردا ؛ معامله سهم با طعم تردید

بورس24 : روز چهارشنبه معاملاتی کم رمق و البته کسل کننده را به ویژه در بزرگان بازار شاهد باشیم. نگرانی ها نسبت به پارامترهای تاثیرگذار به ویژه سرانجام احیای برجام و البته وضعیت آتی بازارهای جهانی، سبب شده بود که نه خریدار قدرتمندی و نه فروشنده قدرتمندی را در بازار مشاهده نکنیم.

به همین سبب مطابق انتظار نمادهای کوچک و متوسط همچون انبوه سازی ها، غذایی ها، نیروگاهی ها، سرمایه گذاری ها، دارویی ها، ماشین آلات، رایانه ای ها و ... باز هم به دلایل متعدد، گزینه های کم ریسک تری برای سرمایه گذاران به حساب آمده و با اقبال بیشتری از سمت خریداران روبرو شدند.

در سمت دیگر در ساعت انتهایی معاملات، با بازشت تقاضا به نمادهای خودرویی و بخشی از نمادهایی شیمیایی، تعداد زیادی از نمادهای این صنایع سبزپوش شده و بخشی از نزول شاخص کل جبران شد. با تمام اینها شاخص کل در نهایت با افت 1840 واحدی و شاخص هم وزن با پیشروی 1120 واحدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد به حدود 2665 میلیارد تومان رسید و حقیقی ها حدود 211 میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند.

به نظر می رسد تردید سهامداران و معامله گران نسبت به پارامترهای موثر بر بازار سرمایه همچون اخبار ضد و نقیض در خصوص آینده مذاکرات و احتمال به تعویق افتادن احیای برجام و مسائلی چون ابهام در وضعیت آتی بازارهای جهانی، معامله گران را محتاط کرده و جریان نقدینگی موجود را که حالا عدد چندان قابل توجهی نیز نیست را به سمت نمادهای کوچک و متوسطی که در ماه های گذشته اصلاح بیشتری داشته و نزدیک به کف قیمتی خود هستند و از سویی از ریسک های حال حاضر بازار سرمایه تاثیر کمتری می گیرند، سوق داده است.

از سویی مساله ای که ذهن بخشی از تحلیلگران را درگیر کرده و به سبب تاثیرگذاری آن بر بازارهای مختلف دنیا، در هر بازاری سبب ابهام و نگرانی نسبت به آینده آن بازارها شده است، آن است که داده هایی که از اقتصاد چین منتشر شده نگران کننده هستند و برخی نهادهای تحلیلگر معتقدند سال جاری میلادی نرخ رشد اقتصاد این کشور 3 درصد خواهد بود. این رقم بسیار پایین تر نرخ هدف دولت چین و نیز نرخ رشد در سال های اخیر است.

از سویی افزایش نگرانی بابت تشدید سیاست های انقباضی از سوی اغلب بانک های مرکزی دنیا در جهت کنترل تورم، سمت تقاضا را نسبت به چشم انداز آتی بازارهای جهانی نگران کرده است. همان گونه که هفته ای که گذشت هفته چندان خوبی برای بازارهای جهانی نبود.

این مساله می تواند بخش بزرگی از بورس تهران را در روزهای آتی تحت تاثیر قرار دهد.

اما خبر مهم امروز ارسال پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا بود. با اینکه هنوز اخبار موثقی از جزئیات این پاسخ منتشر نشده، اما به نظر می رسد که گروه های برجامی و برخی از صنایع کوچک و متوسط فردا معاملات به نسبت بهتری را نسبت به نمادهای صادراتی و متاثر از بازارهای جهانی تجربه خواهندکرد.

مشاهده چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24