Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

همایون دارابی مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با پایگاه خبری بورس 24 به مزیت‌های افزایش ساعت معاملاتی در بازار سهام اشاره کرد و گفت: افزایش ساعت معاملات از جمله تصمیم‌هایی به شمار می‌رود که در حال حاضر بازار به آن احتیاج دارد؛ چراکه ساعت معاملات بازار ایران به دلیل اختلاف با بازارهای مهم جهانی، اکثر سرمایه‌گذاران و به‌خصوص تحلیلگران را دچار مشکل می‌کند...

چرا افزایش ساعت معاملات در بورس و فرابورس مفید است؟

بورس24 : بازارهای ایران در دو بخش اوراق بهادار و همچنین کالایی نیازمند تطبیق ساعتی و تقویمی با بازارهای جهانی هستند تا با پوشش این تفاوت زمانی موجود بین بازارها، تحلیلگران و فعالان بازار سهام فرصت بیشتری برای آنالیز داده‌های بازارهای جهانی داشته باشند، به‌این‌ترتیب هرچقدر ساعت معاملاتی بازتر شود حجم معاملات نیز افزایش خواهد یافت.

همایون دارابی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با پایگاه خبری بورس24 به مزیت‌های افزایش ساعت معاملاتی در بازار سهام اشاره کرد و گفت: افزایش ساعت معاملات از جمله تصمیم‌هایی به شمار می‌رود که در حال حاضر بازار به آن احتیاج دارد؛ چراکه ساعت معاملات بازار ایران به دلیل اختلاف با بازارهای مهم جهانی، اکثر سرمایه‌گذاران و به‌خصوص تحلیلگران را دچار مشکل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بازارهای ما در هر دو بخش اوراق بهادار و همچنین معاملات کالایی نیازمند تطبیق ساعتی و تقویمی معاملات با بازارهای جهانی است، گفت: در بخش سهام، ساعت معاملاتی محدود است، البته بازار اوراق بدهی و صندوق‌های فرابورسی تا ساعت 15:00 فعال هستند که این افزایش ساعت معاملات تجربه خوبی بود و نشان داد بازار سهام نیز ظرفیت این افزایش را دارد.

وی به اختلاف سه ساعت و نیمه بازارهای ایران با بازارهای اروپایی به‌ویژه لندن (بازارLME) اشاره کرد و گفت: با افزایش ساعت بازارها می‌توانیم تطبیق ساعتی بیشتری با بازارهای بین‌المللی داشته باشیم.

دارابی همچنین ساعت فعلی را عاملی برای محدود شدن دسترسی افراد به بازار دانست و گفت: زمان شروع و پایان بازار در اوج ساعت کارهای اداری و فعالیت‌های آموزشی است.

وی با تأکید بر اینکه بازار سرمایه ظرفیت افزایش ساعت معاملاتی حتی تا ساعت 15:00 را دارد، گفت: قطعا هر چقدر این زمان بازتر باشد تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران بدون نیاز به آن ‌که در اوج فعالیت‌های روزانه در جریان بازار سرمایه قرار بگیرند، وارد بازار می‌شوند و فعالیت برای عموم تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل سبدگردان داریوش افزایش ساعت معاملات را باعث افزایش حجم معاملات دانست و افزود: این اتفاق می‌تواند زمان بیشتری را برای تحلیل داده‌ها به فعالان بازار بدهد.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه نیاز دارد به لحاظ تقویمی نیز با تصمیم‌گیری جدیدی مواجه شود، گفت: بازار سرمایه در کشور ما روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است، بازارهای جهانی نیز روزهای شنبه و یک‌شنبه تعطیل هستند و درواقع فقط سه روز تطبیق تاریخی بازارها را داریم، درصورتی‌که بازار سرمایه ایران در روز پنجشنبه نیز فعال باشد می‌تواند تا حدودی با بازارهای جهانی مطابقت بیشتری پیدا کند.

از شنبه آینده ساعات معاملات فرابورس ایران به 4 ساعت افزایش پیدا می کند و تا ساعت 13 معاملات در این بازار جریان دارد.

پیش از این حدود 400 فعال بازار سرمایه در یک نظرسنجی بورس24 با افزایش ساعت معاملات موافقت کرده بودند.

آخرین افزایش ساعت معاملات مربوط به دوران علی صالح آبادی است که طی آن تایم معاملات با نیم ساعت افزایش به 12:30 دقیقه رسیده بود.

لزوم افزایش نقد شوندگی ، نزدیک شدن به استاندارد های جهانی ، افزایش حجم معاملات ، انطباق با ساعت کار بازار ارز برای سهم های دلاری و افزایش زمان برای انجام معاملات بلوک و عمده از دلایل این اقدام فرابورس ایران به شمار می رود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24