Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : معاون سابق شهرداری تهران و عضو شورای اسلامی شهر تهران شهرداری بابت انتشار اوراق مشارکت در مورد تامین مالی برای اطراف حرم عبدالعظیم و محله نظرآباد و همچنین جهت توسعه حمل و نقل عمومی برنامه انتشار دارد که لازم شده است سرمایه خود را در بانک شهر افزایش دهد...

جزئیات افزایش سرمایه بانک شهر اعلام شد

بورس24 : معاون سابق شهرداری تهران و عضو شورای اسلامی شهر تهران شهرداری بابت انتشار  اوراق مشارکت در مورد تامین مالی برای  اطراف حرم عبدالعظیم و محله نظرآباد و همچنین جهت توسعه حمل و نقل عمومی برنامه انتشار دارد که لازم شده است سرمایه خود را در بانک شهر افزایش دهد.

ناصر امانی افزود:  البته این افزایش سرمایه برای همه سهامداران بانک است یعنی سهامداران کل کشور ( شهرداری ها) باید در این افزایش سرمایه شرکت کنند، که سهم شهرداری تهران حدود ۱۰.۵ درصد از سهم بانک است.

وی گفت: شهرداری تهران،  ۳۱۱ میلیارد تومان از بانک شهر درخواست افزایش سرمایه کرده است که  طی لایحه یک فوریتی  به تصویب رسید و قرار است پس از بررسی در کمیسیون ها در صحن مطرح گردد و مفاد لایحه بررسی شود.

به گفته وی،   دوستان انتقاد داشتند که این موضوع نیاز به اصلاح بودجه دارد و باید در قالب اصلاح بودجه  بررسی شود. نظرشان این بود با توجه به شرایط شهرداری در این افزایش سرمایه منابع اورده نقدی را  به غیر نقدی( ملک و غیره) تبدیل کنیم و  باید هنگام بررسی متن لایحه این موضوع را مورد نظر قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال، آیا امسال این افزایش سرمایه انجام می‌شود؟ گفت: به احتمال قوی افزایش سرمایه بانک شهر  انجام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه،  با توجه به اینکه بازار سرمایه قدرت تامین مالی را دارد بحث IPO یا همان عرضه اولیه شرکت های زیرمجموعه شهرداری و همچنین انتشار اوراق در دستور کار است؟ افزود: ما در شورای پنجم مصوبه داریم که سهام دو موسسه شهرداری در بورس عرضه شود. یکی موسسه همشهری و شهروند ، که اینها به دلیل شرایطی که بازار بورس برای قبول سهام شرکت ها دارد  در دوره پنجم آماده نشد. در طی این دوره هم ما فعلا از شهرداری اطلاع نداریم که آیا میخواهند این بحث را فعال کنند یا نمی خواهند؟  که طبیعتا اگر بخواهند این کار را بکنند مصوبه شورا را دارند اگر نیاز به اصلاح دارند به شورا بیاورند و اگر بخواهند شرکت جدیدی را وارد بازار بورس کنند ، هم می‌توانند از شورا مجوز بگیرند این دو مجموعه مجوز داشتند حال اینکه، آیا شهرداری میخواهد این کار را انجام دهد یا خیر بستگی به اراده شهرداری دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24