Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در سمت دیگر نیز بهبود نسبی تقاضا در فلزاتی ها، خودرویی ها و برخی تک نمادهای شیمیایی در ساعات ابتدایی معاملات واضح بود. به هر ترتیب با وجود اینکه برتری صفوف خرید بر صفوف فروش تا انتهای معاملات حفظ شده و فروشنده قدرتمندی در بازار مشاهده نمی شد، اما شاخص کل در انتها باز هم درجا زد و با افت اندک 130 واحدی روبرو شد...

پیش بینی بورس فردا ؛ چرا مردم سهام قندی ها را می خرند؟

بورس24 : امروز شاهد آغازی متعادل و بهتر در بازار سرمایه بودیم. با وجود آنکه با گذر از ساعت ابتدایی، از تب و تاب معاملات کاسته شده و افزایش تحرکات فروشندگان به خصوص در نمادهای بزرگ موجب شد تا روند رو به بالای نماگرها متوقف شود، اما حضور خریداران در برخی گروه ها همچون کاشی و سرامیک، شوینده، رایانه، حمل و نقل، قند و شکر، غذایی، سیمانی، انبوه سازی و ... موجب شد تا شاخص هم وزن با رشد حدود 0.35 درصدی روبرو شد.

در سمت دیگر نیز بهبود نسبی تقاضا در فلزاتی ها، خودرویی ها و برخی تک نمادهای شیمیایی در ساعات ابتدایی معاملات واضح بود. به هر ترتیب با وجود اینکه برتری صفوف خرید بر صفوف فروش تا انتهای معاملات حفظ شده و فروشنده قدرتمندی در بازار مشاهده نمی شد، اما شاخص کل در انتها باز هم درجا زد و با افت اندک 130 واحدی روبرو شد.

شاخص هم وزن نیز با رشد 1450 واحدی در ارتفاع 410,375 واحد ایستاد. ارزش معاملات خرد به حدود 2800 میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود 100 میلیارد تومان از گردونه معاملات خارج کردند.

امروز هم این مساله را در بازار سرمایه شاهد بودیم که در شرایطی که ابهامات برجامی و چشم انداز نگران کننده بازارهای جهانی سبب معاملات کم رمق بخش بزرگی از بازار سرمایه شده است، کوچکترها عملکرد بهتری داشتند. گروه هایی مثل قند و شکری ها که به واسطه نزدیک شدن به فصل پاییز این روزها پرتقاضا دنبال می شوند. یا گروه هایی مثل دارویی ها و غذایی ها که از حذف نرخ ارز 4200 تومانی نفع می برند و اثرات آن در صورت های مالی و گزارش تولید و فروش آنها نیز مشهود بود.

یا گروه کاشی و سرامیک که به واسطه بهبود کیفیت و البته نبود سیاست های غلط نرخ گذاری، این روزها گزینه کم ریسکی برای سرمایه گذراران به حساب می آیند. به هر ترتیب این روزها سرمایه گذراران ترجیح می دهند نگاهی به تحولات بنیادی صنایع داشته و سهم های نزدیک به کف قیمتی و یا با ارزش بازار پایین را خریداری کنند.

البته نکته دیگر بازار امروز انتشار خبری با این مضمون بود که شرکت ها می توانند با زمین های وقفی و قولنامه ای تجدید ارزیابی بدهند البته که شرایط احراز مالکیت هم به استاندارد 11 حسابداری ارجاع داده شده است.

بر این اساس یکی از موانع شرکت های بزرگی همچون مخابرات، همراه اول، فولاد مبارکه و سایر شرکت های دیگر برای افزایش سرمایه از این محل باز شد. استقبال خوب خریداران از نمادهای اخابر و همراه و صف خرید تشکیل شده و ارزش معاملات بالا در نماد اخابر را می توان به این خبر نسبت داد.

حال با تمام این ها به نظر می رسد که روند فعلی همچنان ادامه خواهد داشت و احتمالاً نمادهای کوچک و متوسط شانس بیشتری برای پیشروی قیمت داشته و تقاضای بهتری را به سمت خود جذب خواهند کرد.

مشاهده چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24