Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست خبری شفاف‌سازی وضعیت نمادهای دهدشت، ممسنی و کازرو صبح امروز در فرابورس با حضور مدیران عامل این سه شرکت، بازارگردان، نماینده‌های سهامداران و گروهی از تحلیلگران و کارشناسان بازار برگزار شد که طی آن علاوه بر ارائه گزارش ارزش‌گذ‌اری از سوی تحلیلگران، مدیران این سه شرکت به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌ها پرداختند...

آخرین وضعیت نمادهای دهدشت، ممسنی و کازرو تشریح شد

بورس24 : نشست خبری شفاف‌سازی وضعیت نمادهای دهدشت، ممسنی و کازرو صبح امروز در فرابورس با حضور مدیران عامل این سه شرکت، بازارگردان، نماینده‌های سهامداران و گروهی از تحلیلگران و کارشناسان بازار برگزار شد که طی آن علاوه بر ارائه گزارش ارزش‌گذ‌اری از سوی تحلیلگران، مدیران این سه شرکت به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌ها پرداختند.

در ابتدای این نشست، محمدرضا صاحب نسق مدیرعامل پتروشیمی دهدشت به طرح ۳۰۰ هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین دهدشت اشاره کرد و گفت: خوراک مورد نیاز از پتروشیمی گچساران تهیه می‌شود و در این طرح طبق قرارداد بخش قابل‌توجهی از مراحل طراحی، تأمین تجهیزات و ساخت، نصب و راه‌اندازی انجام‌شده است و ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود این طرح در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد به سهامداران دهدشت اشاره کرد و افزود: سهامدار اصلی، پتروشیمی خلیج‌فارس با بیش از ۶۹ درصد سهم است و پتروشیمی ممسنی، کازرون و سایر سهامداران، باقی سهامداران دهدشت هستند.

صاحب نسق، افزود: خط انتقال خوراک از گچساران به دهدشت از محل بودجه دولتی است و برای دهدشت هزینه‌ای نخواهد داشت. همچنین یوتیلیتی طرح جزو قرارداد مشارکت است که درباره قرارداد مشارکت نیز توجه کنیم این قرارداد در دی‌ماه سال ۹۸ بسته‌شده اما به دلیل مسئله گشایش ال سی، قرارداد زودهنگامی منعقد شد و مبلغ قرارداد ۱۲۲.۳ میلیون یورو در بخش ارزی و ۱۴۴۰ میلیارد تومان در بخش ریالی است.

مدیرعامل دهدشت با اشاره به اینکه تمام مجوزهای لازم برای پتروشیمی دهدشت از جمله آب، گاز، محیط زیست و سایر مجوزها اخذشده است، افزود: طرح آغاز به کارکرده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد. همچنین سرمایه‌گذاری کل طرح در بخش ارزی ۱۲۸ میلیون یورو و دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش ریالی است.

در ادامه این جلسه سید رضا بطحائیان مدیرعامل ممسنی بابیان اینکه حدود دو سال و نیم است درگیر افزایش سرمایه گچساران هستیم، اظهار کرد: دغدغه سهامداران را درک می‌کنیم و همچنان برای صیانت از حقوق سهامداران و احقاق حقوق شرکت در حال پیگیری قانونی هستیم. بر همین اساس هم دادخواست ابطال افزایش سرمایه را هم ارائه کردیم که قطعا نتیجه این امر وابسته به تصمیم مراجع قانونی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ممسنی سال ۱۳۹۰ وارد بازار سرمایه شد و از سال ۹۱ پروژه متوقف شد، افزود: تاکنون به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، پیشرفت این پروژه ۶.۵ درصد بوده و تغییری در فرایند شرکت اتفاق نیفتاده است.

گزارش‎های ممسنی در کدال در دسترس عموم سهامداران

مدیرعامل پتروشیمی ممسنی در ادامه گفت: مدتی پیش بر اساس ابلاغ فرابورس مقرر شد آخرین وضعیت پروژه، اقدامات انجام‌شده و معرفی بازار گردان منتشر شود. گزارش موردنظر در کدال به‌طور کامل منتشرشده و سهامداران برای آنکه در جریان روند اتفاق‌های پیرامون مجموعه قرار بگیرند، می‌توانند به این گزارش مراجعه کنند.

وی به انتشار برنامه‌های آتی گچساران و تاریخ بهره‌برداری در گزارش دیگری اشاره کرد و افزود: بر مبنای این گزارش‌ها سهامداران می‌توانند در جریان همه اطلاعات قرار بگیرند. قرارداد بازار گردانی هم با صندوق تأمین سرمایه خلیج‌فارس منعقد شد که به مفاد این قرارداد پایبند هستیم، همچنین بحث بازار گردانی هم در سایت کدال منتشر شد.

کازرون اولویت هلدینگ شده است

محمدرضا نصرتی مدیرعامل شرکت پتروشیمی کازرون در ادامه نشست «شفاف‌سازی وضعیت نمادهای دهدشت، کازرو و ممسنی» با تاکید بر اینکه کازرون به اولویت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تبدیل شده است، گفت: عملیات اجرایی شدن این مجتمع آغاز شده است.

وی در ادامه به مسئله افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و چالش‌های کازرون نسبت به این اقدام پرداخت و در این باره گفت: در خصوص نتیجه شکایت در زمینه ابطال افزایش سرمایه، پرونده در حال رسیدگی است و مشخص نیست این درخواست منجر به ابطال خواهد شد یا خیر.

نصرتی در تشریح مواضع خود در مورد ارزش‌گذاری پتروشیمی کازرون نیز عنوان کرد: مشخص نبودن درصد مالکیت پتروشیمی کازرون در پتروشیمی گچساران، ارزش‌گذاری را با چالش‌ مواجه خواهد کرد و لازم است وضعیت‌ها تعیین تکلیف شود.

آخرین درصدهای مالکیت سه پتروشیمی از گچساران

علی ذات‌علی‌فرد مدیر سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ خلیج فارس به عنوان بازارگردان نمادهای دهدشت، کازرو و ممسنی در ادامه این نشست، در تشریح استراتژی بازارگردان در قبال گشایش نماد این سه پتروشیمی عنوان کرد: قبل از بازگشایی نمادها بیانیه ریسک را منتشر خواهیم کرد که سهامداران، سرمایه‌گذاران مجدد احتمالی یا کسانی که قصد فروش سهم این سه شرکت را دارند با آگاهی بیشتری اقدام کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ خلیج فارس با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت سهامداری این سه شرکت در پتروشیمی گچساران بیان کرد: مبنای درصد سهامداری این سه شرکت همان چیزی است که در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده است. پتروشیمی دهدشت پیش از فرآیند افزایش سرمایه، مالک ۲۱.۲ درصد از سهام پتروشیمی گچساران بوده که اکنون این مالکیت در اداره ثبت شرکت‌ها ۱۰.۲ درصد به ثبت رسیده است.

ذات‌علی‌فرد اضافه کرد: سهم پتروشیمی ممسنی در پتروشیمی گچساران قبل از افزایش سرمایه معادل ۲۲.۳ درصد بوده و درصد فعلی ثبت‌شده ۱۰.۸ درصد است. همچنین پتروشیمی کازرون پیش از افزایش سرمایه مالک ۲۲.۳ درصد پتروشیمی گچساران بوده است که اکنون رقم ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها معادل ۱۰.۸ درصد است.

وی با اعلام موضع بازارگردان در قبال تصمیم‌ گیری سهامداران عنوان کرد: از آنجا که با اختلافی ۵۰ درصدی مواجه هستیم به عنوان بازارگردان اعلام می‌ کنیم سهامداران این موضوع را در تصمیم‌ گیری‌ های خود مد نظر قرار دهند. 

منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24