Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امید می رود که فردا تا حدودی از حجم عرضه ها کاسته شود، هرچند با توجه به تداوم ارزش معاملات پایین طی روزهای گذشته، تا زمانی که اخبار امیدبخشی به بازار تزریق نشده و ابهامات موجود در کمین بازار باشند، حتی با وجود سبزپوشی برخی صنایع و نمادها، روند کم رمق فعلی ادامه خواهد داشت.

پیش بینی بورس فردا 16 شهریور 1401/ عرضه ها کم می شوند

بورس24 : امروز هم معاملات کم رمق با ریتمی کند را در بازار سرمایه شاهد بودیم. در این میان مطابق انتظار باز هم نمادهای کوچک و متوسط و نمادهایی که فاصله بیشتری با سقف قیمتی خود دارند، بیشتر خریدار داشتند. با این حال تحت تاثیر افزایش فشار سمت عرضه در نمادهای بزرگ به‌خصوص نمادهای دلاری و کامودیتی محور، شاخص کل از همان دقایق ابتدایی تغییر مسیر داده و تا انتهای معاملات به روند منفی خود ادامه داد. اما در سمت دیگر شاخص هم وزن به لطف حضور خریداران در نمادهایی همچون رایانه ای ها، لاستیکی ها، اطلاعات و ارتباطات، شوینده ها، نیروگاهی ها، نمادهای کوچک خودرویی، برخی سیمانی ها و ... عملکرد بهتری داشت. بدین ترتیب در نهایت شاخص کل با افت حدود 5950 واحدی و شاخص هم‌وزن با پیشروی حدود 400 واحدی به کار خود پایان دادند. ارزش معاملات خرد باز هم چنگی به دل نزد و به محدوده 2300 میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود 84 میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کرده اند.

ابهامات برجامی از یک سو و چشم انداز نگران کننده آتی بازارهای جهانی، جریان نقدینگی را به سوی نمادهای کوچک سوق داده است. نمادهایی که عموماً از سقف قیمتی خود فاصله دارند یا حتی سود محور نیز نیستند. نمونه این رفتار را در صف خرید امروز وملی که به عنوان سهم دارایی محور شناخته شده است، مشاهده کردیم. سهمی که بسیاری از سهامدارنش مدت هاست با زیان مواجه اند. به هر حال سرمایه گذار ترجیح می دهد در شرایط فعلی کمتر ریسک کند. هرچند به عقیده بسیاری از کارشناسان، بازار سرمایه به اندازه سایر بازارها رشد نکرده و بخش بزرگی از سهم ها، همچنان ارزان هستند. شاید به همین خاطر است که بسیاری از نمادها حتی در منفی ها نیز خریدار دارند و ما این روزها صف فروش قدرتمندی را در بازار مشاهده نمی کنیم.

با تمام این ها امید می رود که فردا تا حدودی از حجم عرضه ها کاسته شود، هرچند با توجه به تداوم ارزش معاملات پایین طی روزهای گذشته، تا زمانی که اخبار امیدبخشی به بازار تزریق نشده و ابهامات موجود در کمین بازار باشند، حتی با وجود سبزپوشی برخی صنایع و نمادها، روند کم رمق فعلی ادامه خواهدداشت.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــنــــجــــا بخوانید.

برای دیدن جدیدترین تحلیل های بورسی روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اخبار افت بورس روی لینک کلیک کنید ↪️

برای اطلاع از مجامع بورسی روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24