Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ارسلان کاظم پور، مدیرعامل شرکت پخش رازی در خصوص آخرین وضعیت این شرکت به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: سود شرکت در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال هم پیش‌بینی شده است که ۳۵۰ میلیارد تومان سود خالص داشته باشیم.

پخش رازی 5 مرکز جدید احداث می کند

بورس24 : ارسلان کاظم پور، مدیرعامل شرکت پخش رازی در خصوص آخرین وضعیت این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: سود شرکت در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال هم پیش‌بینی شده است که ۳۵۰ میلیارد تومان سود خالص داشته باشیم.

کاظم پور گفت: ما فعلاً ۱۰ درصد سهم  بازار دارو را در اختیار داریم. در تلاش هستیم در سه سال آینده این عدد را تا ۱۵ درصد افزایش دهیم.

وی گفت: از بابت تعداد مشتری هم حدوداً ۱۴ هزار نفر مشتری در سطح کشور فعال هستند، اعم از داروخانه ها و مراکز درمانی سطح کشور بالای ۹۰ درصد پشت پخش رازی هستند. شرکت پخش رازی به عنوان دومین پخش دارویی کشور اولین شبکه مویرگی توزیع را در کشور دارد.

مدیرعامل پخش رازی گفت: ۱۰۰میلیارد ارزش دفتری شرکت و سرمایه اولیه شرکت است ولی قیمتی که برای ارزش روز دارایی ها در نظر گرفته شده، نزدیک ۱۹۰۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص فروش خارجی توضیح داد: ما اجازه صادرات نداریم. صرفا اجازه پخش و خدمات برای داخل کشور را برعهده دارد. ولی شرکت بازرگانی داریم و اگر روزی بخواهیم بخش صادرات داشته باشیم از طریق شرکت بازرگانی می توانیم این کار را انجام دهیم. در گذشته مواد اولیه دارو با ارز دولتی وارد می شد به همین دلیل اجازه صادرات نمی دادند و هدف اصلی و رسالت اصلی شرکت های دارویی تولید نیاز داخلی کشور است و اگر هم مازاد باشد به صورت خیلی محدود است. البته بحث جی ام پی هم هست؛ استاندارد دارویی که سایر کشورها دارند با استاندارد ما فرق می کند.

وی گفت: بحث توسعه مراکز در برنامه است . دو مرکز الان در دست اقدام است یکی مرکز کرمانشاه که در شهریور ماه به بهره برداری می رسد و دومین مرکز بندرعباس است؛ در استان هرمزگان که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد و مراکز لرستان، اردبیل و بوشهر هم جزو برنامه های آتی توسعه است.

به گفته وی،  بازار دارویی کشور الان ۸۰ هزار میلیارد تومان است که ۸ هزار میلیارد تومان آن در اختیار پخش رازی است.  در تلاش هستیم با افزایش تعداد منابع دارو چه داخلی چه خارجی سهم خود را ۱۵ درصد افزایش دهیم.

کاظم پور افزود: عمده هزینه های شرکت پخش، شامل هزینه های لجستیک  و هزینه های اداری عمومی و البته  هزینه مالی است. بحث هزینه های اداری که حقوق و دستمزد می‌شود، ناگزیر هستیم بر اساس قوانین جاری کشور افزایش حقوق ها را اعمال کنیم. ولی برای کاهش هزینه های لجستیک بحث استفاده از خدمات و برون سپاری  است، که به جای اینکه خودمان لجستیک داشته باشیم از خدمات شرکت های لجستیک بیرونی برای حمل و توزیع استفاده می‌کنیم. در مورد هزینه های مالی تلاش می‌کنیم با وصول و به موقع مطالبات این هزینه های مالی خودمان را کاهش بدهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24