Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با نگاهی به شاخص های عملکردی بازار سهام به نظر می رسد که اوضاع بورس در روز آتی نیز چندان امیدوارکننده نخواهد بود و طبیعتاً روند کم رمق فعلی ادامه خواهد یافت.

پیش بینی بورس فردا 21 شهریور 1401/ در انتظار یک روز منفی دیگر

بورس24 : روند منفی و فرسایشی بورس تهران در حالی در دومین روز هفته جاری نیز ادامه یافت که با وجود آنکه نسبت به روز گذشته از حجم عرضه ها تا حدودی کاسته شده بود، اما خریداران همچنان انگیزه ای برای ورود نقدینگی به عموم نمادها نداشتند. بدین ترتیب پرونده دومین روز معاملاتی هفته با ثبت یک عقب نشینی دیگر برای نماگرهای بورسی پایان یافت تا اهالی بورس همچنان نا امید و البته با نگاهی معترضانه، اوضاع این روزهای بازار سرمایه را نظاره کنند.

روند کلی عرضه و تقاضا تا انتهای معاملات تغییر خاصی نکرد و به رغم وجود تحرکات مثبت در برخی تک نمادها و گروه هایی همچون زراعتی ها، شاخص کل در نهایت با افت حدود 6700 واحدی و شاخص هم وزن با کاهش 2544 واحدی به کار خود پایان دادند و شاخص کل به کمترین سطح خود در سال جاری رسید. ارزش معاملات خرد باز هم در سطوح زیر 3000 میلیارد تومان قرار گرفت و رقم 2700 میلیارد تومان را ثبت کرد که نشان از تداوم شرایط رکودی در بازار سرمایه دارد. روند خروج نقدینگی نیز همچنان ادامه یافت.

افت نماگرها همچنان ادامه دارد و ارزش پورتفوی عموم سهامداران روز به روز کمتر می شود. به دلیل تمامی نگرانی های موجود از ابهام در آینده سیاسی و اقتصادی کشور و البته تردید در به نتیجه رسیدن مذاکرات در کوتاه مدت گرفته تا نوسانات منفی بازارهای جهانی و حتی دخالت های دولت و سیاست گذار در صنایع و ...، رسیدن قیمت بسیاری از سهم ها به کف خود و وجود محرک هایی مثل رشد نرخ نیمایی که حالا به سطوح بالای 27 هزار تومان نیز رسیده و البته وضعیت بنیادی خوب برخی صنایع نیز نتوانسته موجب بازگشت خریداران به بازار شود. به نوعی ترس حاکم بر بازار سرمایه عموماً تر و خشک را با هم می سوزاند و موجب می شود که بخشی از نمادها حتی در قیمت های ارزان فعلی و در حالی که زیر ارزش واقعی خود داد و ستد می شوند نیز خریدار آن چنانی نداشته باشند. حال در روز آینده نشست بعدی شورای حکام برگزار می شود و نگاه ها به این نشست دوخته شده است.

به هر حال با نگاهی به شاخص های عملکردی بازار سهام به نظر می رسد که اوضاع بورس در روز آتی نیز چندان امیدوارکننده نخواهد بود و طبیعتاً روند کم رمق فعلی ادامه خواهد یافت.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــــنـــــــجــــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24