Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رضوانی کارشناس بازار سرمایه طی گفتگویی در برنامه زنده چبورس گفت: اضافه شدن نیم ساعت به زمان معاملات فرابورس می تواند، نشانه و حرکت این بازار به سمت استاندارد سازی جهانی و...

استاندارد سازی جهانی پلکانی فرابورس

بورس24رضوانی گفت: اضافه شدن نیم ساعت به زمان معاملات فرابورس می تواند نشانه و حرکت این بازار به سمت استاندارسازی جهانی و ساعات بازار کشورهای دیگر است.

عرف سازی جهانی

امروز سه شنبه (22 شهریور)، مهران رضوانی کارشناس بازارسرمایه با حضور در برنامه زنده چبورس بازار های سرمایه، طلا، نفت و.. را برای علاقمندان و مخاطبان بورس24 بررسی و تحلیل کرد.

این کارشناس بازارهای سرمایه با اشاره به افزایش نیم ساعته معاملات فرابورس اظهار داشت: حرکت به سمت عرف معاملات بورس های جهانی است.

وی این اتفاق  را خوب ارزیابی کرد و گفت: تغییر در زمان معاملات، حرکتی به سمت استاندارهای جهانی است.

رضوانی  در ادامه و با تاکید بر روند حرکتی روزهای اخیر شاخص تصریح کرد: شرایط حاکم بر بازار سرمایه خوب بود ولی در این روزها می تواند حرکت کوچکی به بالا داشته باشد.

افزایش نوسان گیری

وی از سویی دیگر سهامداری در بازه زمانی کنونی را خوب ندانست و اظهار داشت: اغلب سرمایه گذاران نوسان گیر شده و از آنجایی که پول کم بوده و این میزان نمی تواند نماد را بالا ببرد.

رضوانی گفت: بازار متمایل به سمت منفی بوده  به طوری که نوسانگیری و قناعت به سود کم است و اگر کسی بتواند زیر 5 درصد سود اخذ کند، معامله انجام دهد.

علیت برجام

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سهامداران و عمده حقیقی های در حال ضرر کردن هستند یادآور شد: برجام باعث ابهام این روزهای بورس  شده است.  مذاکرات خوب پیش می رفت  اما اخبار منفی باعث شد که حتی دلار از 28 تومان امروز به 31 تومان برسد.

رضوانی تصریح کرد: فضا به پروژه کردن سهام تبدیل شده است که  می توان سود گرفت  اما سخت به شمار می رود. بنابراین سهامادار باید هوشیار بوده که برای پروژه کردن سهم، سودجویان برنده نشوند.

دلار، عامل تحرک

وی رشد دلار را اهرم حرکت بازار عنوان کرد و افزود: از آنجایی که  پول کم شده، سرمایه گذاران به سمت سهام کوچک رفته اند و به نظر می رسد؛ روند حرکتی شاخص کل تا انتهای آذر در ابهام است و تنها یک عامل می تواند آن را افزایش دهد که نرخ دلار است.

رضوانی یادآور شد: البته شاخص کل هموزن نشان می دهد که سهام کوچک نیز بر حرکت بازار اثر داشته اما دلار نقش آفرینی ویژه دارد.

جذابیت بازار سرمایه

این کارشناس بازار با تاکید بر اینکه چارت شاخص هموزن شرایط بهتری را نشان می دهد افزود: این شاخص  کمک می کند تا سهامداران بتواند از بازار، سود اخذ کنند البته بازارسرمایه همچنان در مقابل بازارهای موازی جذاب تر بوده زیرا بازارهای موازی در یک رکود به سر می برند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: رکود بازار ملک منجر به رونق بازار سرمایه خواهد شد.از سویی دیگر به جهت افزایش تورم در امریکا و غرب، نرخ بهره افزایش می یابد بنابراین سیاست های انقباضی باعث افت کاموتی ها می شود.

رضوانی تصریح کرد: این عامل و رخدادها، افق روشنی در کوتاه مدت را برای بازارهای موازی و حتی بازار سرمایه ایجاد نمی کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24