Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دبیر انجمن زغال سنگ ایران: قیمت زغال سنگ در داخل کشور و سایر نقاط جهان افزایشی بوده و همچنان روندی صعودی دارد. قیمت زغال سنگ در سطح جهانی 2.5 برابر قیمت زغال سنگ در ایران است.

مجوز صادرات زغال سنگ صادر شد؛ قیمت جهانی 2.5 برابر قیمت داخل کشور است

بورس24 : اخیرا اعلام شده که دولت مجوز صادرات زغال سنگ را صادر کرده است. این موضوع می تواند اثری بزرگ بر صورت های مالی شرکت های تولید کننده این محصول داشته باشد چراکه تولیدکنندگان زغال سنگ می توانند درآمد دلاری داشته باشند و صورت های مالی آن ها دستخوش تغییراتی خواهد شد.

در این رابطه با سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت و گو کرده ایم.

*آیا صادرات زغال سنگ بطور رسمی آزاد شده است؟

بله، صادرات زغال سنگ در کشور به صورت رسمی آزاد شده است. زغال سنگ را به علت ماهیتی که دارد نمی توان به طور غیر رسمی صادر کرد و برای صادر کردن آن حتما نیاز به مجوز های رسمی دارد.

*تاریخ آغاز صادرات زغال سنگ از چه زمانی خواهد بود؟

تاریخ دقیقی برای آغاز صادرات زغال سنگ وجود ندارد، زیرا صادر کنندگان باید برای محصول خود بازاریابی انجام داده، مشتری مناسب را پیدا کنند، مقدمات کار را انجام دهند و پس از آن عملیات صادرات به کشور های مورد نیاز انجام شود. همه اینها مستلزم این است که دولت در تصمیم خود که آزادسازی صادرات زغال سنگ به دیگر کشور ها است مصمم بوده و تغییری ایجاد نشود.

*نرخ صادرات زغال سنگ چقدر است؟

فروش زغال سنگ نرخ مشخصی ندارد. صادرات زغال سنگ با نرخی توافقی انجام خواهد شد، زیرا خریدار زغال سنگ نه تنها کیفیت و شفافیت زغال سنگ را مد نظر دارد، بلکه باید ظرفیت کوره های خود و نیز میزان مصرف را در نظر داشته و مورد ارزیابی قرار دهد.

*شرکت های داخلی در حال حاضر با چه نرخی زغال سنگ را می فروشند؟

در حال حاضر شرکت های داخلی زغال سنگ را با قیمت بین 600 هزار الی 4 میلیون تومان معامله می کنند و در صورت صادرات نیز قیمت آن رو به افزایش خواهد بود.

*چشم انداز قیمت زغال سنگ چیست؟

قیمت زغال سنگ در داخل کشور و سایر نقاط جهان افزایشی بوده و همچنان روندی صعودی دارد. قیمت زغال سنگ در سطح جهانی 2.5 برابر قیمت زغال سنگ در ایران است.

*با توجه به جنگ اوکراین قیمت جهانی چه تغییراتی داشته است؟

با توجه به جنگ میان روسیه و اوکراین، قیمت زغال سنگ که در حال افزایش بود، سرعت بیشتری گرفت و در حال افزایش بیش از پیش است. لازم به ذکر است با توجه به محدود شدن صادرات گاز روسیه به سایر کشور ها، نه تنها عاملی برای افزایش بیش از پیش قیمت زغال سنگ شده است، بلکه کشور های اروپایی را به فکر انتخاب جایگزینی برای سوخت مصرفی خود که گاز باشد، انداخته است و قطعا استفاده از زغال سنگ را در برنامه های خود جای داده و خرید گاز را از کشور هایی همچون روسیه متوقف خواهند کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24