Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اختصاصی بورس 24 : از برنامه و بودجه خبر می رسد که در بودجه 402 خوراک 10 هزار تومانی را برای پتروشیمی ها در نظر گرفته اند! انتقاد وزیر اقتصاد از انفعال شدید بازارگردان ها در بورس ؛ چرا اوراق تبعی منتشر نمی کنید و...

در جلسه بورس با یقه سفیدهای بازار چه گذشت؟

بورس24 :  روز سه شنبه گذشته در رخدادی بی سابقه در سال 1401 ارزش معاملات خرد بازار سهام به زیر 2 همت رسید.

شرایط نامناسب معاملات بورس و فرابورس و عدم اقبال معامله گران به خرید و نگهداری سهام در بورس ، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران هلدینگ های بزرگ بازار سرمایه را امروز دور یک میز جمع کرد تا برای نجات بازار سرمایه فکری کنند به ویژه آن که خبرهای خوبی از بودجه 1402 نیز به گوش نمی رسد.

در جلسه امروز نرخ خوراک پتروشیمی ها یکی از دغدغه های مطرح شده توسط هلدینگ های پتروپالایشی بود.گفته می شود ، رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا" در جلسه ای تلویحا" گفته سقف قیمت خوراک پتروشیمی ها در بودجه 1402 دست کم باید دو برابر شود ؛ یعنی مترمکعبی 10 هزار تومان!

در جلسه امروز تعدادی از مدیران بازار به خصوص در حوزه صنعت پتروشیمی در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها و رفع ابهام آن از بازار صحبت کردند.همچنین مطرح شد که با توجه به حاشیه سود کم پتروشیمی ها ، در صورت رشد قیمت خوراک با وضعیت کنونی ، حاشیه سود این شرکت ها کاهش خواهد داشت.

در این جلسه ، همچنین در خصوص کاهش نرخ بهره به صورت پراکنده صحبت شد.

در این جلسه وزیر اقصاد و رئیس شورای عالی بورس درباره علت کاهش فعالیت بازارگردان ها در بورس پرسید که پاسخ جمعی این بود : «تداوم فعالیت بازارگردانی در دو سال گذشته و افت ادامه دار قیمت سهام و فروشندگان تمام نشدنی سهام در بورس و فرابورس منابع بازارگردان ها را به حداقل رسانده اند ، بنابراین به جای بازارگردانی از محل منابع نقدی باید شیوه بازارگردانی از طریق سهام خزانه در پیش گرفته شود.»

همچنین در خصوص انتشار اوراق تبعی برای تامین مالی موضوعات زیادی مطرح شد و بخش زیادی از جلسه به موضوع لزوم انتشار اوراق مزبور اختصاص داده شده و برخی هلدینگ ها وعده کردند که اوراق بیمه سهام را به زودی روی برخی از سهم های خود عملیاتی کنند.در این رابطه هلدینگ خلیج فارس وعده مساعدت داد.

در جلسه مزبور برخی از مدیران هم درخواست داشتند که اطلاعات صندوق تثبیت بازار سرمایه شفاف شود.

به طور کلی تصمیم گرفته شد که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کمیته‌ای در مورد بودجه ۱۴۰۲ تشکیل دهد که نقطه نظرات فعالان و مدیران بازار سرمایه در آن لحاظ گردد.

در جلسه امروز مدیران هلدینگ های سرمایه‌گذاری اهداف، هلدینگ خلیج فارس ، شرکت ملی صنایع مس، ایمیدرو، شستا و صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه‌گذاری امید، شستان ، ساتا و مدیران ارکان بازار سرمایه حضور داشتند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24