Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

همایون دارابی گفت: در انتشار اوراق تبعی این اطمینان وجود دارد که قیمت فعلی سهام ارزنده است و انتشار این اوراق از سوی ناشران می تواند در هدایت پول های پارک شده و نقدینگی خارج بورس به سمت معاملات بازار سهام اثر گذار باشد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه: اوراق تبعی به کمک بورس می‌آید/ پول های پارک شده راهی بازار سهام می شود؟

بورس24 : همایون دارابی گفت: در انتشار اوراق تبعی این اطمینان وجود دارد که قیمت فعلی سهام ارزنده است و انتشار این اوراق از سوی ناشران می تواند در هدایت پول های پارک شده و نقدینگی خارج بورس به سمت معاملات بازار سهام اثر گذار باشد.

مدیرعامل سبدگردان داریوش و کارشناس ارشد بازار سرمایه درخصوص انتشار اوراق تبعی و نقش آن در بهبود بازار سرمایه گفت: فلسفه اوراق تبعی این است که ما اطمینان داریم قیمتی فعلی خرید سهم، جذاب و به نوعی بیمه شده است؛ در نتیجه انتشار اوراق تبعی از سوی ناشران یکی از نشانه های رسیدن قیمت ها به سطح ارزندگی بنیادی است.

به گفته دارابی، اینکه این اوراق بتواند وضعیت بازار را بهبود ببخشد، بستگی به این موضوع دارد که خریداران اوراق مذکور چه کسانی هستند. اگر به معنای ورود پول جدید به بازار باشد قطعا به بازار سرمایه کمک خواهد کرد و پول های پارک شده و سرمایه گذاران منتظر را به سمت بازار هدایت می کند. 

دارابی خاطرنشان کرد: اما چنانچه این اوراق توسط خود بازار خریداری شود تاثیر خاصی بر بهبود شرایط بازار سهام نخواهد گذاشت و تنها باعث می شود کلاس سرمایه گذاری از کلاس بلند مدت به کوتاه مدت (مدت اوراق تبعی) کاهش پیدا کند و تاثیر ویژه ای بر کل بازار نگذارد.

وی این موضوع را اینگونه واکاوی کرد اگر انتشار اوراق تبعی جذابیت خرید برای پول های پارک شده و نقدینگی خارج از بورس فراهم کند، می تواند مطلوب تلقی شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که ریسک های سیستماتیک، بازارها را با نوسان مواجه می کند، اوراق تبعی چقدر می تواند برای سهامداران امید آفرین باشد؟ اظهار کرد: اوراق تبعی یکی از نشانه های ارزندگی سهام است و این تضمین در میان ناشران وجود دارد که سهام بیش از قیمت های فعلی می ارزد.

دارابی در انتهای صحبت هایش پیشنهاد کرد، نهادهای بزرگ همچون صندوق توسعه ملی یا بانک مرکزی یا بانک های بزرگ، منتشر کننده این اوراق باشد چرا که ناشر مهم است. اگر یک نهاد بیرون از بازار که منابع کافی دارد منتشرکننده اوراق باشد برای بازار سرمایه می تواند جذاب باشد. همچنین اگر منتشرکننده این اوراق فعالان بازار شامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری باشد، آن وقت باید اطلاع رسانی خوبی روی آنها صورت گیرد که نقدینگی بیرونی را جذب کند و عملا باعث چرخش پول داخل بازار نشود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24