Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس حسابداری پالایشگاه بندر عباس با اشاره به دو طرح مهم این پالایشگاه در خصوص جزئیات این دو طرح به خبرنگار بورس ۲۴ گفت : پالایشگاه بندر عباس برنامه تولید کک از طریق نفت کوره در دستور کار دارد، مطالعات اولیه توسط پژوهشگاه صنعت نفت انجام و بخش مناقصه آن انجام شده و به دنبال تائیدیه سهامداران هستیم،طرح به تایید شرکت ملی نفت هم رسیده و جزء طرح های اولیت دار کشور است...

دلایل مثبت پالایشگاه ها در بورس اعلام شد

بورس24 : رئیس حسابداری پالایشگاه بندر عباس با اشاره به دو طرح مهم این پالایشگاه در خصوص جزئیات این دو طرح  به خبرنگار بورس24 گفت : پالایشگاه بندر عباس برنامه تولید کک از طریق نفت کوره در دستور کار دارد، مطالعات اولیه توسط پژوهشگاه صنعت نفت انجام و بخش مناقصه آن انجام شده و به دنبال تائیدیه سهامداران هستیم،طرح به تایید شرکت ملی نفت هم رسیده و جزء طرح های اولیت دار کشور است.

تولید کک آلومینیومی ها در «شبندر»

عیسی تاجیک گفت: با این روش نفت کوره و لوبکات را به کک تبدیل می‌کنیم به نوعی با تولید این محصول ما پتروپالایشی خواهیم شد.این کک برای واحد های آلومینیوم سازی مصرف خواهد شد که تا حدود ۴ سال آینده به اتمام می‌رسد. این طرح ۱.۵ میلیارد دلار هزینه ساخت دارد.

روغن با گرید ۲ و ۳ در راه است..‌.

مدیر مالی پالایشگاه شبندر همچنین گفت: طرح توسعه دیگر ما، تولید روغن با گرید ۲ و ۳ است که در حال حاضر در ایران  تولید نمی‌شود و وارداتی است. بخشی از تامین مالی ما، مانند سال ۹۸ از اندوخته کردن سود است که حدود ۳۰ درصد خواهد بود و بخش بیشتر آن فاینانس است که این سود هم به صورت مستمر و سالیانه در افزایش سرمایه از محل انباشته منظور خواهد شد.

عدد کرک اسپرد بالاست ، چرا؟

این مقام مسئول در پالایشگاه بندر عباس در مورد روند کرک اسپرد گفت: به طور کلی ما یک تحلیل حساسیت داریم، در این تحلیل دو متغیر قیمت نفت خام و تسعیر نرخ ارز وجود دارد،در حال حاضر نفت افت حدود ۹۰ دلار است، اما در طرف مقابل نرخ تسعیر ارز افزایش داشته است. بر اساس تحلیل حساسیتی که در سه ماهه و در پایان سال داشتیم، می توان بررسی کرد که سود شرکت با این دو متغیر چگونه است.

به گفته وی، اگر کاهش نفت خامی داشتیم، نرخ تسعیر ارز افزایش داشت، اگر قیمت نفت خام افزایش یابد، نرخ تسعیر ارز هم افزایش یابد، کرک اسپرد هم با شیب بیشتری افزایش می‌یابد.

۶ ماهه خوب ،  پیش روی پالایشی ها

تاجیک در مورد وضعیت گزارش ۶ ماه شرکت گفت: طی این سه ماه اخیر صورت حسابی از وزارت نفت تا کنون دریافت نکردیم و عملا محاسبات سود و زیانی عملا میسر نیست، اما طبق محاسبات همه پالایشی ها ۵۰ تا ۷۰ درصد سود خود را نسبت به سال مشابه گذشته پوشش داشته اند.

تاجیک گفت: در نیمه دوم سال،  میزان تولید  کاهش نداشته و میزان فروش داخلی و صادراتی هم تا چند روز آینده مشخص خواهد شد. بخشنامه وزارت نفت مزیتی برای پالایشی ها داشت که برخی از ناخالصی ها در نفت خام بر اساس طراحی نباشد  ، تخفیفاتی داده اند، البته میزان تخفیفات باید به طور کامل از طریق وزارت نفت به ما اعمال شود. به طور کلی وقتی در سه ماه پالایشی ها توانستند سود خوبی پوشش داده اند، به طور حتم در ۶ ماهه هم سود خوبی شناسایی خواهند کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24