Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صبح روز گذشته یک خبر مهم داشتیم. صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار اعلام کرد که در نظر دارد از روز سه‌شنبه با هدف تامین مالی اقدام به عرضه اوراق اختیار فروش تبعی بر روی نمادهای ‌خودرو، خساپا، شبندر، شپنا، شتران، شستا، فملی، فولاد، پارس، وتجارت، وبملت، وبصادر، وپارس، اخابر و همراه نماید. در ظاهر خبر خوبی است اما کمی که ریز می‌شویم می‌بینیم که حجم و مقدار اوراق تبعی منتشر شده بسیار محدود است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 مهر 1401 / حمایت با ابزار تبعی

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته شروعی نرم و آهسته با رگه‌هایی از تقاضا داشت. در ساعت دوم مجددا فروشنده‌ها میدان‌دار بودند اما در یک ساعت پایانی باری دیگر تقاضا بهبود یافت. هر چند که در نهایت شاخص‌های اصلی با افت اندکی به کار خود خاتمه دادند اما به هر جهت قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادهای تاثیرگذار در سطوحی بالاتر از قیمت پایانی اتفاق خوبی است.

صبح روز گذشته یک خبر مهم داشتیم. صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار اعلام کرد که در نظر دارد از روز سه‌شنبه با هدف تامین مالی اقدام به عرضه اوراق اختیار فروش تبعی بر روی نمادهای ‌خودرو، خساپا، شبندر، شپنا، شتران، شستا، فملی، فولاد، پارس، وتجارت، وبملت، وبصادر، وپارس، اخابر و همراه (مجموعا 15 نماد) نماید. در ظاهر خبر خوبی است اما کمی که ریز می‌شویم می‌بینیم که حجم و مقدار اوراق تبعی منتشر شده بسیار محدود است. به عنوان مثال در نمادهای بزرگی همچون شستا و همراه کمتر از 1 درصد از کل شناوری است. دقت کنید، 2 نماد یاد شده دارای شناوری 12 درصدی هستند. ضمن اینکه بازدهی در نظر گرفته شده در حدود 30 درصد برای یکسال شمسی است و این یعنی اگر افت 10 – 15 درصدی یک ماه اخیر را کسر کنیم، میزان بازدهی تا زمان سررسید کمتر از میزان سود صندوق‌های درآمد ثابت است. البته از کنار محاسن این رویکرد هم بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت. در واقع انتشار این اوراق می‌تواند عاملی برای بسته شدن کف‌ قیمت‌ها (نهایتا با در نظر گرفتن یک افت 5 درصدی دیگر) باشد.

به نظر مشکلات تالار شیشه‌ای فراتر از این حرف‌ها است. بازار به شدت از نبود نقدینگی و بی‌تفاوتی دولت رنج می‌برد. اما نکته مهم اینکه فروشندگان هم دیگر آن ضرب و زور سابق را ندارند و با توجه به نزدیک شدن به پایان مهر ماه، به مرور می‌توان بهبود روند معاملات را انتظار داشت. برای امروز بازاری متعادل و نوسانی با رگه‌هایی از تقاضا مدنظر است. با توجه به نزدیک شدن شاخص‌ها به سطوح حمایتی، خرید سهام پرپتانسیل در منفی‌ها از ریسک چندانی برخوردار نخواهد بود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24