Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : آخرین تحولات و برنامه های فولاد کردستان، یکی از شرکت های مهم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام شد. محمد رضا احمدی، مدیر عامل فولاد کردستان به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: شرکت صنایع فولاد کردستان مجری طرح‌های تکمیل زنجیره فولاد در استان کردستان است که با سهامداری ۴۴ درصد ایمیدرو، ۵۶ درصد سهام تجمیعی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات ( به ترتیب ۶ درصد شرکت توسعه و معادن ، ۳۰ درصد شرکت توسعه معدنی صبانور و ۲۰ درصد هم تجلی توسعه معادن) است. شرکت صنایع و فولاد کردستان مجری ۲ پروژه مهم از ۴۸ پروژه برتر کشور است که توسط رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد.

با این زیرمجموعه بزرگ «ومعادن» بیشتر آشنا شوید ؛ فولاد کردستان

بورس24 : آخرین تحولات و برنامه های فولاد کردستان، یکی از شرکت های مهم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات  اعلام شد.

محمد رضا احمدی، مدیر عامل فولاد کردستان به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت صنایع فولاد کردستان مجری طرح‌های تکمیل زنجیره فولاد در استان کردستان است که با سهامداری ۴۴ درصد ایمیدرو، ۵۶ درصد سهام تجمیعی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات ( به ترتیب ۶ درصد  شرکت توسعه و معادن ، ۳۰ درصد شرکت توسعه معدنی صبانور و ۲۰ درصد هم تجلی توسعه معادن) است. شرکت صنایع و فولاد کردستان مجری ۲ پروژه مهم از ۴۸ پروژه برتر کشور است که توسط  رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد.

روند پروژه های این فولاد سازی

وی افزود: پروژه اول احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در شهرستان بیجار است که به روشPERED احداث خواهد شد و پروژه دوم  پروژه فولادسازی و نورد ورق گرم فولادی است که در شهرستان قروه در حال احداث است که در آن پروژه ظرفیت ۱ میلیون تن است و واحد ذوب نورد گرم فولادی خواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی برخوردار است ، باتوجه به اینکه سال اول اجرا است ما قرارداد‌های انجام پروژه را به صورت EPC به پیمانکار‌های مان ابلاغ کرده‌ایم، پیش پرداخت که شرط تنفیذ بوده است، پرداخت شده ، الان پیمانکار‌ها در حال عملیات خاکبرداری در پروژه هستند، مشاور پروژه آهن اسفنجی  شرکت آ‌سه‌صنعت  و پیمانکار با مشارکت MMEفولاد تکنیک است.

به گفته وی،  در پروژه فولاد سازی هم پیمانکار شرکت ادیتک است و مشاورمان هم شرکت مهندسین کاوشگران هستند. برای زیرساخت‌های دوران ساخت این دو پروژه بحث برق و آب تامین شده است، مقدار ۱.۶ مگاوات برق دوران ساخت برای فولادسازی است، ۰.۷ مگاوات برای پروژه آهن اسفنجی است که هر دو پروژه تیرگذاری‌های آن انجام شده است و در حال بهره‌برداری برای پیمانکار قابل دسترس است و در حین ساخت هم از طریق اجاره ۲-۳ حلقه چاه آب برای دوران ساخت کارهای آن انجام شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است. در دوره بهره‌برداری آب دوران بهره‌برداری ۴ میلیون متر مکعب از سهم صنعت از  سد قوچم که وصل به سطح آزاد در کردستان است، تامین آب شده است با مجوزی که از وزرات نیرو گرفته‌ایم و برای آهن اسفنجی هم ۲ میلیون متر مکعب هم از پساب رودخانه بیجار تخصیص داده شده، برق دوران بهره‌برداری هم میزان ۱۸۷ مگاوات برای فولادسازی و ۳۰ مگاوات برای آهن اسفنجی قرارداد اتصال به شبکه و دیماند آن خریداری شده و کارهای آن در حال اقدام است.

دو پروژه ای که تا سه سال دیگر به بهره برداری می رسد

وی گفت: اگر براساس پیشرفت پروژه و تامین نقدینگی با همین سرعت انجام شود، در سال ۱۴۰۳ آهن اسفنجی به بهره‌برداری خواهد رسید و  اواخر سال ۱۴۰۴ فولادسازی‌مان به بهره‌برداری خواهد رسید.

در حال تامین خوراک بیشتری هستیم

احمدی گفت:  پروژه ها از طریق تعهد تامین خوراکی که از سهامداران‌مان و شرکت‌ها و معادنی که در کردستان هستند، تامین خوراک شده است و برای تامین پایدار خوراک هم محدوده‌های معدنی  در استان است که در شرف واگذاری به شرکت بوده تا بتوانیم کارمان را پیش ببریم.

افزایش سرمایه ۴۵ میلیاردی فولاد کردستان

وی از یک افزایش سرمایه برای شرکت خبرداد و گفت:  بحث افزایش سرمایه شرکت به میزان ۴۵ هزار میلیارد ریال است که در جلسه مجمع عمومی خرداد ماه به تصویب رسید و در هیئت مدیره توسعه سرمایه‌گذاری معادن فلزات و هیئت عامل ایمیدرو هم  مصوب شده و تامین نقدینگی سال اول بدون دغدغه میسر است.

به گفته وی، برای سالهای آتی هم تامین نقدینگی از طریق آورده نقدی سهامداران و دریافت تسهیلات از سیستم‌های بانکی است. اضافه بر این برای تامین ارز پروژه هم از طریق یک خط اعتباری که به صاحبداران تخصیص داده می‌شود، شریک هستیم، به اضافه تسهیلات از بانک ای‌آی‌اچ به عاملیت بانک تجارت را پیگیر هستیم که تامین ارز پروژه را هم انجام دهیم و انشاالله بدون مشکل کار را پیش ببریم.

هدف ما صادرات به عراق ، سوریه و بازار های داخلی است

احمدی افزود: در بخش آهن اسفنجی ،  تولیدات  به مصرف کارخانه پایین دست‌ که فولادسازی است، می‌رسد. در صورت مازاد تولید، سایر صنایع فولادی از این تولیدات استفاده خواهد نمود، در حال حاضر  بالانس آهن اسفنجی کم است، یعنی گندله زیاد ، ولی آهن اسفنجی کم داریم، برای محصولاتی که در فولادسازی تولید خواهد شد، هدف ما صادرات به کشور عراق و سوریه و بازارهای مصرف داخل است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24