Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تحلیلگران معقتدند، بازار ممکن است پس از گرفته شدن ضرب فروش، روند نوسانی گرفته و برای مدتی بصورت side و خنثی حرکت نماید. در واقع تبدیل شدن بازار به یک موجود بی‌جان و به کما رفته ! اما عده‌ای دیگر معتقدند تک سهم‌ها و شرکت‌های Small Size و Medium Size که سیگنال مثبت در گزارش‌های خود داشتند و البته از موضوع بودجه اثر کمتری می‌گیرند، می‌توانند به مرور مورد توجه قرار گرفته و بخشی از نقدینگی بازار را جذب نمایند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 آبان 1401 / وضعیت اورژانسی بورس

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته کار خود را با یک فشار عرضه جدی دیگر آغاز کرد؛ بطوریکه در همان یکساعت ابتدایی با تقویت سمت فروش در نمادهای شاخص‌سازی همچون فولاد، فارس، نوری و کچاد، نماگر اصلی بازار، افت بیش از 6 هزار واحدی را ثبت کرد. اما این رویه خاتمه نیافت و در مجموع روند کاهشی بازار با قدرت ادامه داشت تا شاخص کل با عقبگرد جدی 19 هزار واحدی ضمن سقوط تا ارتفاع یک میلیون و 277 هزار واحدی، خبر از وضعیت اورژانسی و فوق قرمز تالار شیشه‌ای بدهد !! در این روز شاخص هم‌وزن هم شرایط بهتری نداشت اما در مجموع به نظر می‌رسد با تخلیه فشار فروش در نمادهای بزرگ و تاثیرگذار، نمادهای متوسط و کوچکتر بتوانند مسیر بهتری را در پیش بگیرند.

طی روزهای اخیر یا شاید بهتر باشد بگوئیم در روزهای پنجشنبه و شنبه، گزارش‌های میان‌دوره‌ای به بدترین شکل ممکن به لحاظ زمانبندی منتشر شد و این موضوع عدم اهمیت سهامداران برای ناشرین و سازمان بورس را به وضوح نشان می‌دهد. بدون تعارف یکی از دلایل افت دسته‌جمعی بازار و افزایش سطح بی‌اعتمادی، رسیدن هجمه‌ای از اطلاعات آن هم در شرایطی است که شیشه‌های تالار شیشه‌ای لرزان است و هر روز به دنبال بهانه‌ای برای افت است. البته از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که گزارش‌های 6 ماهه نمی‌توانند پتانسیلی برای تغییر مسیر بازار باشند اما به هر جهت انتشار منظم گزارش‌ها می‌توانست ضرب رفتارهای هیجانی را بگیرد. حال با اتمام این گزارش‌ها، از امروز انتشار عملکرد تولید و فروش ماهانه شرکت‌ها شتاب خواهد گرفت. با توجه به تحولات یک ماه گذشته، بعید است عملکرد شرکت‌ها در این حوزه دندان‌گیر و محرکی برای رشد باشد و این یعنی عملا کدال کنار خواهد رفت و بازار برای تغییر مسیر باید به سراغ سایر آیتم‌های اثرگذار برود.

همانطور که در روزهای پایانی شهریور و ابتدایی مهر هم اشاره شد، بازار در فصل پائیز به استقبال 3 رویداد "انتشار گزارش‌های 6 ماهه" ، "پیش‌بینی بودجه دولت برای سال 1402" و "انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در اوایل آبان" می‌رود. رویداد نخست به پایان رسیده، در حدود 2 هفته دیگر انتخابات کنگره آمریکا است و درخصوص بودجه هم صرفا همه چیز در حد پیش‌بینی و گمانه‌زنی است. با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی اخیر، به نظر بحث انتخابات کنگره هم دیگر آن اهمیت سابق را ندارد. در واقع تمرکز بازار زین پس به روی بودجه دولت است و البته با این دیدگاهی که ما از دولت و مجلس سراغ داریم، ممکن است این موضوع هم تبدیل به چالشی جدید برای بازار گردد ... !

تحلیلگران معقتدند، بازار ممکن است پس از گرفته شدن ضرب فروش، روند نوسانی گرفته و برای مدتی بصورت side و خنثی حرکت نماید. در واقع تبدیل شدن بازار به یک موجود بی‌جان و به کما رفته ! اما عده‌ای دیگر معتقدند تک سهم‌ها و شرکت‌های Small Size و Medium Size که سیگنال مثبت در گزارش‌های خود داشتند و البته از موضوع بودجه اثر کمتری می‌گیرند، می‌توانند به مرور مورد توجه قرار گرفته و بخشی از نقدینگی بازار را جذب نمایند. لذا احتمالا سهام بزرگ فعلا به واسطه گزارش‌های نه‌چندان جالب و رفتار دولت در بودجه کمی در جا زده اما هم‌وزنی‌ها بتوانند شرایط بهتری را رقم بزنند. البته این تفکر صرفا در حد یک سناریو است و چندان قابل اتکا نیست.

از همین رو لازم است سهامداران بعد از فروکش کردن هیجان، نیم‌نگاهی به کدال و گزارش‌ها داشته باشند و شرکت‌های با شرایط اشاره شده در بالا را گلچین کرده و سهام آنها را زیر نظر داشته باشند. در گزارش‌های 6 ماهه صنایعی نظیر فولاد، سنگ‌آهن، فلزات، برخی پتروشیمی‌ها اوضاع چندان جالبی نداشتند اما در مقابل پالایشی‌ها، بانکی‌ها و برخی صنایع کوچک نظیر غذایی، کاشی، زراعت، سیمان، دارو، حمل‌ونقل و البته برخی تک سهم‌ها وضعیت بهتری را تجربه کردند. به نظر سهام خوب از این صنایع را که در بحث شناوری وضعیت بهتری دارند، بیشتر باید زیر نظر داشت.

برای مشاهده سایت خبرگزاری اقتصاد آنلاین بورس بیست و چهار روی لینک کلیک کنید↪️

برای دیدن جدیدترین اخبار تحلیل بیت کوین روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از کف قیمتی نماد های بورسی روی لینک کلیک کنید.↪️

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24