Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حتی با پول کم، از تورم مسکن عقب نمی مانید گفت و گو با رضا نوحی حفظ آباد، مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار

مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات

بورس24 : رضا نوحی حفظ آباد، مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه کیش اینوکس 2022 در گفت و گو با بورس24 توضیحاتی درخصوص صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات داد.

این مقام مسئول در نهاد ناظر گفت: سازمان بورس اوراق بهادار در راستای سیاستی که مبنی بر توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم و حفظ منافع سرمایه‌گذاران داشته ، باتوجه به اینکه حوزه املاک و مستغلات یکی از حوزه‌هایی است که عموم مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در آن هم تمایل دارند و هم اینکه به نوعی تجربه سرمایه‌گذاری در این حوزه را داشته‌اند، اقدام به تدوین قوانین و مقرراتی مرتبط با اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کرده است.

وی گفت: در این نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری منابع سرمایه‌گذاران جمع‌آوری می‌شود و با این منابع، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات صورت می‌گیرد. تفاوت این روش سرمایه‌گذاری با روشی که سرمایه‌گذاران به صورت مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌کنند این است که، سرمایه‌گذاری مستقیم در این حوزه نیازمند این است که مبالغ کلانی وجود داشته باشد در صورتیکه در این صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران با مبالغ اندک هم می‌توانند سرمایه‌گذاری در این حوزه را تجربه کنند.

نوحی افزود: نکته بعد اینکه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات بحث این است که مدیریت صندوق املاک و مستغلات توسط اشخاص و شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که دارای تخصص در این زمینه هستند و به عنوان اشخاصی هستند که از کارشناسان زبده در این امر بهره می‌گیرند. این امر باعث می‌شود که هزینه‌های بررسی موضوع سرمایه‌گذاری که توسط سرمایه‌گذار به صورت مستقیم باید پرداخت شود در این روش به صورت تقسیم به تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری، هزینه کمتری را پرداخت می کنند.

نوحی گفت: بسیاری از اشخاص تمایل به این دارند که سرمایه‌های خودشان را به صورت مستمر پس‌انداز کنند تا بتوانند بعد از گذشت یک مدت مشخصی اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات کنند. اما همواره این نگرانی و این ریسک وجود دارد که تغییرات قیمتی این حوزه پرشتاب‌تر نسبت به سودی که این‌ سرمایه‌گذاران از محل نگهداری منابع‌شان می‌توانند به دست‌ بیاورند، باشد. با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاران از منافعی که به واسطه تغییرات قیمتی در این حوزه ایجاد می‌شود، منتفع می‌شوند و می‌توانند به عنوان ابزاری که باعث مصونیت سازی سرمایه‌های‌شان در قبال تورم باشد ، استفاده کنند و  در زمان مشخصی، نسبت به تهیه املاک و مستغلات، آپارتمان و یا تامین بخشی از مبالغ آن اقدام کنند.

مدیر نظارت بر نهاد های مالی گفت: نکته بسیار مهم و اساسی در رابطه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که افراد می‌توانند با تملک واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق چنانچه تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری‌شان به تعدادی متناظر با هر کدام از آن واحدهای ساختمانی موضوع سرمایه‌گذاری رسیده باشد در مقاطعی که صندوق تعیین می‌کند، نسبت به تهاتر واحدهای سرمایه‌گذاری‌شان با واحدهای ساختمانی موضوع سرمایه‌گذاری صندوق اقدام کنند. این صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث می‌شود که ما یک جریان مستمر تقاضا را هم که به صورت تخصصی هم است، ایجاد کنیم.

وی گفت: ایجاد جریان مستمر تقاضا باعث می‌شود که ما جریان عرضه مستمر را هم داشته باشیم، وقتی جریان عرضه و تقاضا به صورت مستمر وجود داشته باشند، این انتظار وجود خواهد داشت که از تلاطمات دفعی که بعضی از سال‌ها با آن مواجه هستیم بر حذر باشیم.

وی ادامه داد: هر صندوق سرمایه‌گذاری، موضوعات سرمایه‌گذاری املاک و مستغلاتی دارد که با موضوعات صندوق دیگر متفاوت است، شرایط و ریسک‌های آن می‌تواند متفاوت باشد و توصیه من این است که حتما قبل از سرمایه‌گذاری نسبت به مطالعه امیدنامه صندوق مربوطه طرح توجیهی که دارد و شناختی که نسبت به ارکان آن صندوق دارند، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24