Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در صنعت فولاد سازی همواره تولید فولاد های آلیاژی که در صنایع «های تک» مصرف دارند به دلیل نوع خاص تکنولوژی و نسبت خاص آلیاژهای افزوده در تولید از ارزش افزوده بالاتری برخوردارند.

تحلیل فولاد مبارکه و چشم انداز آن

بورس24 : در صنعت فولاد سازی همواره تولید فولاد های آلیاژی  که در صنایع «های تک» مصرف دارند  به دلیل نوع خاص تکنولوژی و نسبت خاص آلیاژهای افزوده در تولید از ارزش افزوده بالاتری برخوردارند.

انواع فولاد های آلیاژی و گرید های خاص به دلیل انحصار در تولید و تولید محدود از بازار پسندی بالا و قیمت های بالایی برخوردارند و مشتریان ویژه ای دارند.

فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فولادی ایران با سودی در حدود 100 هزار میلیارد تومان در سال  این بار به عنوان یک شرکت پیشتاز موفق شده است تا در سال جاری فولاد زنگ نزن (stainless steel)  را به سبد محصولات خود اضافه کند.

فولاد مبارکه در سبد محصولات خود انواع ورق های سرد، گرم، رنگی، فولاد API مخصوص تولید لوله‌های انتقال نفت و سیالات در محیط‌ترش، فولاد الکتریکی موردنیاز تولید موتورهای الکتریکی و در جدید ترین اقدام موفق به اضافه کردن فولاد زنگ نزن در سبد محصولات خود شده است.

طبیعتا اضافه شدن محصولات جدید و ویژه با کاربری در صنایع «های تک» می تواند ارزش افزوده قابل توجهی برای قولاد مبارکه ایجاد کند با توجه به ایجاد شرایط برای تولید فولاد زنگ نزن این امکان برای فولاد مبارکه فراهم خواهد بود تا بسیاری از گریدهای فولادی پرآلیاژ در فولاد مبارکه تولید شود و در کنار سبد محصولات سبد مشتریان فولاد مبارکه نیز متنوع تر خواهد شد و سود آوری شرکت را دستخوش تغییرات قابل توجهی کند.

سیس

آمار تولید فولاد مبارکه در 7 ماهه 1401 با رشد 15 درصدی نسبت مدت مشابه سال  1400 همراه بوده است. فولاد مبارکه با سرمایه گذاری هایی که صورت داده توانسته تنوع خوبی در سبد محصولات خود ایجاد کند و نیاز بازار را تا سطح قابل توجهی تامین نماید.

آمار تولیدی فولاد مبارکه در 7 ماهه 1401 بیانگر وجود تقاضا برای محصولات فولادی است که در غالب ورق های گرم، ورق های سرد و پوشش دار در سایز های مختلف است که این امر سبب شده است تقاضا برای این محصولات همیشگی باشد و با توجه با اضافه شدن محصولات جدید این سبد محصولات متنوع تر خواهد شد. تنوع  محصولات و تکمیل زنجیره ارزش با عث افزایش سود آوری و انعطاف پذیری در تولید خواهد شد که فولاد مبارکه در این امر جزء شرکت های پیشتاز بوده است و اثرات آن در صورت های مالی 6 ماهه قابل رویت است به طوری که در گزارش 6 ماهه با وجود کاهش قیمت های جهانی موفق شده است همانند فصل گذشته سود آوری خود را حفظ کند و با سرمایه گذاری های انجام شده در راستای تکمیل زینجره ارزش چشم انداز مثبتی برای شرکت متصور است

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24