Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمد قاسمی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت پترول در حاشیه کیش اینوکس 2022 در گفت و گو با خبرنگار بورس 24 درخصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بعد از یک دوره رکودی که بعد از صعود سال ۹۹ بود، دچار مشکلاتی شد، اما به طور کلی  چشم انداز خوبی را به خاطر قیمت‌های بازار سرمایه و پتانسیلی که وجود دارد متصور هستیم.

آخرین وضعیت پروژه های پترول اعلام شد

بورس 2: محمد قاسمی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت پترول در حاشیه کیش اینوکس 2022 در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درخصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بعد از یک دوره رکودی که بعد از صعود سال ۹۹ بود، دچار مشکلاتی شد، اما به طور کلی  چشم انداز خوبی را به خاطر قیمت‌های بازار سرمایه و پتانسیلی که وجود دارد متصور هستیم.

وی گفت:  در پترول دو حوزه سرمایه‌گذاریپرتفوی بورسی و غیر بورسی داریم. همانطور که  در سامانه کدال منتشر کردیم، ماه گذشته فقط ارزش دارایی‌های بورسی پترول نزدیک به ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که این بخش یعنی دارایی پترول از ارزش بازار کل سهام پترول بیشتر است که خود آن  پتانسیل خیلی خوبی از پترول نشان می‌دهد که به نظر من سرمایه‌گذاران باید به این دقت کنند.

قاسمی گفت: من همیشه اعتقاد دارم که ارزشمندی یک سهام را باید براساس دارایی‌های آن تعیین کنیم. این بخش از دارایی‌های پترول از کل ارزش بازار آن بیشتر است،  پتروشیمی‌جم که یک پتروشیمی الفینی با کیفیت است، پتروشیمی کرمانشاه جزء سهم‌های بسیار خوب بازار است که ۲۰ درصد آن متعلق به پترول است و محصول استراتژی  را در صنعت خود تولید می‌کند. در کنار آن به صورت کنترلی سهام پتروشیمی لردگان را در اختیار داریم که آن هم طرحی بود که الحمدالله به بهره برداری رسید و امروز با ظرفیت خیلی خوبی اوره تولید می‌کند که آن هم محصول بسیار بسیار ارزنده‌ای است.

وی افزود: سهم‌های دیگری مانند پتروشیمی زاگرس  و غیره را داریم که همه سهم‌های خوب و ارزشمندی  هستند. این ارزش سهم که بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان است، بدون در نظر گرفتن صرف ارزشی که حاصله از بحث‌های کنترل و مدیریت است .

قاسمی گفت: در پرتفوی غیر بورسی  هم سهم‌های بسیار ارزشمندی در صنعت پتروشیمی داریم،  ویژگی خیلی خوب پترول این است که در صنعت پتروشیمی هر زنجیره‌ باارزش  و محصول استراتژیکی  در شرکت دیده می‌شود. شاخه‌های پتروشیمی به این طبقات تقسیم می‌شوند که اولفین‌ها و پلیمر‌ها شاخه بسیار ارزشمندی در صنعت پتروشیمی هستند ، و ما در پتروشیمی جم ۵ درصد آن را داریم، پتروشیمی ایلام  از زنجیره گاز و اتیلن و پلی‌اتیلن است، به خصوص اینکه  پترول مسئول پلی‌پلیتن یا همان پ‌پ در صنعت پتروشیمی( معروف به خاویار) ،  است. شاخه با ارزش دیگر صنعت پتروشیمی اوره است که ما آن را هم از طریق ۲۰ درصد پتروشیمی کرمانشاه و لردگان  داریم .

مدیر سرمایه‌گذاری پترول افزود:  شاخه‌های دیگر صنعت پتروشیمی مانند  لاستیک‌های مصنوعی  شرکت پتروشیمی در   عسلویه‌ طرحی است ، که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جز محصولات خیلی استراتژیک در صنعت پتروشیمی پترول است.

به گفته وی، طی دو سال گذشته،  ۲ طرح مگا پروژه‌ شرکت و پتروشیمی لردگان به بهره‌برداری رسید، که هرکدام نزدیک به ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بورسی داشته است. سال ۹۹ دوره ساخت آن تمام شد و در ۲ سال اخیر دوره بهره‌برداری و بهبود تولید به پایان رسیده و امروز  وارد تولید تجاری شده‌اند، باتوجه به تامین مالی‌ که داشته‌اند، مقداری در حال اصلاح ساختار سرمایه‌شان هستند و وارد چرخه تولید شده‌اند.

وی گفت:  ۲ پروژه در  پتروشیمی صدف‌  تولید کننده ای‌پی‌اس‌آر خواهد بود و پتروشیمی ارغوان‌گستر هم شامل طرح پلی‌پروپیلن است، ان شاءالله دو سال آینده این طرح‌ها هم به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود:  طرح‌های پایین دستی در پترول تعیین شده‌اند که  در تکمیل  زنجیره ارزش  مهم هستند و  یکی از محصولات یا زنجیره ارزش اوره که خیلی حاشیه سود خوبی دارد، کریستال ملامین است. ما یک پروژه کریستال ملامین تعریف کرده‌ایم که شرکت پترو آرمند لردگان (در کنار لردگان است) متصدی تولید آن است و در خصوص طرح‌های دیگری در حوزه‌های مانند بحث ای‌پی‌دی‌ام است، ملامین اتیلن اوکساید، شرکت‌هایی تاسیس شدند که شفاف‌سازی‌هایی در سامانه کدال انجام شد، این پروژه‌ها هم پروژه‌هایی هستند که به نوعی توسعه صنایع تکمیلی صنعت پتروشیمی هستند.

برای ورود به اتاق گفتگو در بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده چشم انداز بورس فردا اینجا کلیک کنید...↪️

برای اطلاع از اخبار لحظه ای بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24