Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

محسنی گفت: شرکت هایی خواستار ورود به بازار سرمایه هستند که جنسی متفاوت با نمادهای قبلی داشته، فناورانه نوآور بوده و ریسک بالایی دارند. از این رو باید به تعریف مرز و نحوه سرمایه گذاری تازه ای میان تازها با سنتی ها اقدام کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد؛ تعیین مرز سرمایه گذاری میان پرریسک ها و بی خطرها

بورس24 : محسنی گفت: شرکت هایی خواستار ورود به بازار سرمایه هستند که جنسی متفاوت با نمادهای قبلی داشته، فناورانه نوآور بوده و ریسک بالایی دارند. از این رو باید به تعریف مرز و نحوه سرمایه گذاری تازه ای میان تازها با سنتی ها اقدام کرد.

بورس میزان بدعت

بهنام محسنی مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2022 با اشاره به حضور قدرتمند و پرشتاب شرکت های تازه با محوریت دانش و فناوری در بازار سرمایه ضمن گفت و گو با خبرنگار بورس24 اظهار داشت: بازار سرمایه طی چند سال اخیر در تابلوی معاملات خود، تغییرات بسیار زیادی را شاهد بود و میزبان شرکت های شد که تعاریف سنتی را برهم زده و برای خود فضایی متفاوت و مشخص را به وجود آورده اند.

وی ادمه داد: آنها حتی ابزارهای معاملاتی خود را به همراه آورده و از فین تک و اپلیکیشن هایی با تعاریف خاص فناوری های نوین مالی استفاده می کنند.

ایجاد مرز

محسنی با تاکید بر اینکه حرکت بازارهای جهانی با این دست از شرکت ها همسویی دارد یادآور شد: بازار سرمایه ایران نیز باید چنین همراستایی را ایجاد کند زیرا این شرکت ها در آینده نقش مهمی در بورس ایفا خواهند کرد. اما در حال حاضر نیازمند به مرزبندی میان شرکت های سنتی و فناورانه بوده  که البته در گام های آتی، این مرز به خودی خود از میان برداشته می شود زیرا یکپارچگی بازار ایجاد و مرز دیگر مصرفی نخواهد داشت.

 وی نقش شرکت های تامین سرمایه در این بازار را  گوناگون و مهم دانست و گفت: هرچند مسئولیت اصلی بر تامین منابع مالی شرکت های نوآورانه و فناور است اما تا ارتباطی رخ ندهد این منابع نیز ایجاد و جمع آوری نمی شود. بنابراین برقراری ارتباط میان بازار سرمایه و دانش بنیان ها نیز در رسطه وظایف و نقش تامین سرمایه ها گنجانده می شود.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن بر حضور و اثرگذاری مثبت فین تک ها در بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: این بخش در اقتصاد جهانی به عنوان ابزاری برای افزایش رشد تولید ناخالص داخلی به شمار می روند؛ زیرا توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی را هدف قرار داده است.

لاجرم به تطبیق

وی ادامه داد: در سیاست و برنامه های اقتصادی کشورمان باید به این بخش توجه شود زیرا  تاثیر مثبت و حضور تکنولوژی در بازار سرمایه قابل انکار نیست و بازار سنتی، به تطبیق خود با هوشمندسازی و فناوری لاجرم خواهد بود.

محسنی یادآور شد: در چند سال اخیر نیز شاهد بوده ایم؛ صنایع و شرکت هایی توانسته اند در بازار و بورس رشد داشته باشند که از ابزارهای نوین مالی استفاده و هوشمندسازی تجهیزات خود را اجرایی کرده اند و در گام بعدی نیز برای حضور خود در بازار سرمایه  از ایجاد و توسعه پلت فرم های معاملاتی غافل نبوده اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24