Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بغزیان گفت: افزایش قیمت ارز به سوء مدیریت نهادهای نظارتی و اجرایی باز می گردد زیرا تزریق منابع ارزی در بازار و سامانه نیما به موقع نبوده و دولت و بانک مرکزی هماهنگی لازم در این موضوع را ندارند.

کارشناس بازارهای مالی: سوء مدیریت دولت و بانک مرکزی عامل اصلی نوسان نرخ ارز است

بورس24 : بغزیان گفت: افزایش قیمت ارز به سوء مدیریت نهادهای نظارتی و اجرایی باز می گردد زیرا تزریق منابع ارزی در بازار و سامانه نیما به موقع نبوده و دولت و بانک مرکزی هماهنگی لازم در این موضوع را ندارند.

آلبرت بغزیان کارشناس مسائل پولی و مالی با اشاره به رکوردزنی نرخ دلار طی چند روز گذشته و عرضه 5 برابری ارز در سامانه نیما از سوی دولت به خبرنگار بورس24 گفت: خبرهایی که از صنایع، بازار داخلی، بخش خصوصی و... شنیده می شود باعث بالا رفتن انتظارات تورمی شده و خرید ارز صرفا به جهت پس انداز و سرمایه گذاری را به وجود آورده است.

تعلل و عدم هماهنگی

وی ادامه داد: همواره دلیل اصلی افزایش بی رویه نرخ دلار در اخبار منتشر شده  به تحریم ها منتسب می شود در صورتی که مدیریت این کالا به نوعی از دست متولیان امر خارج شده و نوسان شدید آن به ویژه در یک هفته اخیراز سوء مدیریت ها نشات می گیرد.

بغزیان مدیریت عرضه، تقاضا و قیمت گذاری ارز را از وظایف بانک مرکزی دانست و عنوان کرد: درآمد ارز حاصل از صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی  به واسطه سامانه نیما در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد که باید آن را برای ثبات و حتی کاهش نرخ ارز مدیریت کند اما این تعلل و عدم هماهنگی با طرف دیگر یعنی دولت، نرخ دلار را به 36 هزار تومان رسانده است.

وی نوسانات ارز را عامل اثرگذار بر تشدید انتظارات تورمی  دانست و گفت: دولت و بانک مرکزی فضایی را ایجاد کرده اند که دلار و سایر ارزها، دیگر کالایی مصرفی نباشد و خرید آن به عنوان سرمایه گذاری تعریف شود.

منفعت دولت

بغزیان تصریح کرد: در این فضای به وجود آمده نمی توان دیگر انتظار کاهش نرخ ارز را داشت زیرا سفته بازی و دلالی به بازار رسوخ کرده و کار نیز از دست بانک مرکزی و دولت خارج شده است.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: البته دلالان، تنها بازیگران افزایش نرخ ارز نیستند و با توجه بر اینکه دولت کسری بودجه بسیاری دارد بنابراین از نوسان نرخ ارز به منفعت می رسد و در مدیریت نرخ  رویکردی منفعلانه اخذ کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24