Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این بانک، پروژه‌های عظیمی همچون، بازار بزرگ ایران (ایران‌مال)، فرمانیه‌مال، مشهد مال و هتل روتانا را در اختیار دارد، که ، زبانزد حوزه ساختمان در عرصه بین‌الملل هستند و نشان از تأمین مالی هدف‌مند ، توسط تصمیم‌گیرندگان راهبردی بانک آینده دارد...

بانک دارایی محور آینده دستخوش تحولات جدی است

بورس24 :گام های مهم بانک آینده در جهت شفافیت و ایجاد رضایتمندی سهامداران علیرغم وجود مشکلات گذشته، نشان از عزم جدی بانک برای رفع موانع در جهت، تسهیلات دهی،افزایش کفایت سرمایه ورشد ارزش دارایی های بانک و تحول بنیادی برای خروج از ماده 141 و  رسیدن به سود دارد.

 صورت‌های مالی بانک آینده، به‌ویژه در بخش‌های تسهیلات، تعهدات کلان و مطالبات از شرکت‌های فرعی و وابسته، حاکی از تخصیص بخش قابل‌توجهی از منابع این بانک به پروژه‌های عمرانی (انتقال‌یافته از نهادهای ادغامی تشکیل‌دهنده) است.

این بانک، پروژه‌های عظیمی همچون، بازار بزرگ ایران (ایران‌مال)، فرمانیه‌مال، مشهد مال و هتل روتانا را در اختیار دارد،  که ، زبانزد حوزه ساختمان در عرصه بین‌الملل هستند و نشان از تأمین مالی هدف‌مند ، توسط تصمیم‌گیرندگان راهبردی بانک آینده دارد.

گزارش آخرین ارزیابی پروژه‌های پیش‌گفته، توسط هیأت کارشناسان رسمی قوه قضاییه در دست انتشار است و متعاقب آن، گزارش ارزیابی سهام شرکت‌های پروژه‌محور بانک آینده نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.

 این در حالی است که بررسی‌ها و اخبار دریافتی از منابع معتبر، حکایت از فزونی چشم‌گیر ارزش این دارایی‌ها دارد.

چند مزایده از  «وآیند»

بانک آینده، مزایده بخشی از دارایی های ملکی خود را در دستور کار دارد و   اخیرا موفق به فروش ساختمان مرکزی سابق بانک به ارزش 630 میلیارد تومان به نفت سپاهان شده  است،  همچنین  بانک، در گام بعدی اقدام به برگزاری مزایده بیش از40 فقره املاک مازاد و تملیکی به ارزش بیش از 1400 میلیارد تومان نموده است.

نکته حائز اهمیت  اینکه،  عمده تسهیلات و منابع شرکت در بخش ساختمان وارد شده که ارزش افزوده بسیار بالایی داشته است و  طبق گزارش‌های ماهانه بانک مرکزی شاهد رشد روز افزون قیمت مسکن هستیم که تنها در آبان ماه حدود 7 درصد قیمت متوسط  مسکن در تهران افزایش یافته است و از ابتدای سال 1401 هر ماه شاهد رشد قیمت مسکن بوده ایم.

رشد33 درصدی، تسهیلات اعطایی بانک در 6 ماه نخست401

بدین ترتیب ارزشگذاری پروژه های ساختمانی بانک آینده به خصوص ایران مال با این روند قیمت مسکن  فزونی بالایی خواهد داشت.به طوری که تسهیلات اعطایی بانک طی 6 ماه نخست سال 1401 با رشد 33 درصدی که نشان می دهد همچنان رویه تسهیلات دهی به شرکت های گروه و سرمایه گذاری در بخش مسکن که ارزش افزوده بالایی داشته و به زودی با نهایی شدن گزارش ارزش گذاری پروژه های ساختمانی بانک مشخص می شود توان افزایش سرمایه بالا و خروج از ماده 141 را فراهم خواهد کرد.

آنچه مسلم است، سلامت ساختار مالی و نحوه پیشبرد عملیات بانک‌ها را می‌توان در «تخصیص منابع» و به‌عبارت ساده‌تر؛ در «سرمایه‌گذاری» و «تسهیلات اعطایی» آن‌ها، جست‌وجو کرد که بانک آینده در این راه قدم های مثبتی برداشته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24