Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ایجاد مرکز جدیدی در سازمان بورس و اوراق بهادار برای نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری، نشان از درجه اهمیت این نهاد های مالی در سال های اخیر بر روند بازار سرمایه دارد. بررسی ها نشان می‌دهد، خالص ارزش دارایی های همه صندوق های سرمایه‌گذاری اعم از با درآمد ثابت ، سهامی و مختلط ۸۰۰ همت است که فقط حدود 550 همت آن در صندوق های با درآمد ثابت است. این تغییرات در سازمان بورس نشان از اهمیت این صندوق ها برای نهاد رگولاتوری بازار سرمایه دارد.

چه کسانی بر صندوق های بورس نظارت می کنند؟

بورس24 : معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف سامان‌دهی و بهسازی عملکرد انواع واسطه‌های مالی تشکیل شده و با توجه به مفاد قانون بازار اوراق بهادار گستره‌ای از فعالیت‌ها از صدور، تعلیق یا لغو مجوز نهادهای مالی تا نظارت بر عملیات و بازرسی از کارکرد آنان را بر عهده گرفته که در حال حاضر علیرضا ناصر‌پور در این  معاونت ایفای نقش می‌کند.

این معاونت در ذیل خود شامل دو بخش مدیریت  نظارت کارگزارن( با مدیریت منوچهر میرزایی) و مدیریت نظارت بر نهادهای مالی ( با مدیریت محسن عرب زاده) است.

هفته های گذشته و با تغییرات مدیریتی در مدیریت نظارت بر نهادهای مالی ،  رضا نوحی حفظ آباد جای خود را به محسن عرب زاده داد و با راه اندازی مرکز  نظارت بر صندوق های سرمایه‌گذاری  به موازات مدیریت نظارت بر نهاد های مالی،  علی اکبر ایرانشاهی به ریاست مرکز صندوق های سرمایه گذاری منصوب شد.

در ادامه تغییرات در اداره های زیر مجموعه مدیریت نهادهای مالی، طی روزهای گذشته نیز جا به جایی های رخ داده است. ابوالفضل کارگذار به عنوان رئیس اداره بازرسی صندوق های سرمایه‌گذاری انتخاب شده است.

گفتنی است ، معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف سامان‌دهی و بهسازی عملکرد انواع واسطه‌های مالی تشکیل شده و با توجه به مفاد قانون بازار اوراق بهادار گستره‌ای از فعالیت‌ها از صدور، تعلیق یا لغو مجوز نهادهای مالی تا نظارت بر عملیات و بازرسی از کارکرد آنان را بر عهده گرفته است و شامل ۵ اداره امور صندوق های سرمایه‌گذاری ( با مسئولیت سیاوش پرویزی نژاد) ،  بازرسی صندوق های سرمایه گذاری( با مسئولیت ابوالفضل کارگذار) ،  امور نهادهای مالی خدمات دهنده( با مسئولیت مهدی یاربد)، امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ ( با مسئولیت امین رضایی مقدم) و بازرسی شرکت های سرمایه‌گذاری و هلدینگ و نهادهای خدمات دهنده ( با مسئولیت علیرضا طالبی نمین) است.

 ایجاد مرکز جدیدی در سازمان بورس و اوراق بهادار برای نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری، نشان از درجه اهمیت این نهاد های مالی در سال های اخیر بر روند بازار سرمایه دارد.

بررسی ها نشان می‌دهد، خالص ارزش دارایی های همه  صندوق های سرمایه‌گذاری اعم از با درآمد ثابت ، سهامی و مختلط ۸۰۰ همت است که فقط حدود 550 همت آن در صندوق های با درآمد ثابت است. این تغییرات در سازمان بورس نشان از اهمیت این صندوق ها برای نهاد رگولاتوری بازار سرمایه دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24