Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفا دارو: پیش بینی می شود خط تولید سرم داروسازی دانا تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. تولید داروهای هازارد یا ضدسرطان نیز جزو برنامه های کیمیدارو و دانا بوده و ایجاد خط تولید آمپول سازی دانا و توسعه خط تولید اسپری دهانی داروسازی جابر این حیان بعلاوه بازسازی خط تولید آمپول داروسازی اسوه جزو برنامه های توسعه ای است و امیدواریم با اجرای این اقدامات نیاز دارویی کشور تأمین شود و افزایش تولید و فروش را شاهد باشیم.

چند خبر از زیرمجموعه های «شفا»؛ افزایش سرمایه کیمیدارو و عرضه اولیه راموفارمین

بورس24 : سهام شرکت سرمایه گذاری شفا دارو 5 سالی می شود که با نماد شفا در بازار سرمایه مورد معامله قرار می گیرد و از شرکت های اثرگذار در حوزه داروسازی به شمار می رود.

شرکت سرمایه گذاری شفادارو (سهامی عام) دارای 5 شرکت داروسازی شامل دانا، جابر ابن حیان، کیمیدارو، اسوه و راموفارمین به همراه شرکت پخش رازی و دارویی پخش رازی است که در سال جاری 2 شرکت زیرمجموعه آن یعنی دانا و پخش رازی نیز به تابلو معاملات بورسی راه یافته اند. حضور این شرکت ها در بورس با حواشی بازار دارو، کمبود و قیمت گذاری دستوری آن مواجه شد به طوری که سوالات زیادی را برای دارندگان سهم شفا و زیرمجموعه هایش از نحوه تولید، فروش، اخذ سود و درآمد را ایجاد کرده است. به همین منظور و برای شفاف سازی و پاسخ به برخی سوالات، خبرنگار بورس24   گفت و گویی با ارسلان کاظم پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو (سهامی عام) داشته که در ادامه می خوانید:

شرایط امروز حاکم بر «شفا» را چگونه ارزیابی می کنید؟

تلاش داشته تا حضور شفا در بازار سرمایه پررنگ تر شود. از سویی دیگر شرکت های گروه شفادارو تولید انحصاری داروهای قلبی، سرطانی و پیوندی را در اختیار گرفته و و معادل 50 درصد از ویال تزریقی  کشور نیز در شرکت های این هلدینگ تولید می شود. البته مباحث مرتبط با تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش به عنوان اصلی ترین دغدغه امروز این شرکت به شمار می رود اما با وجود تمامی موانع همچنان روند تولیدی هلدینگ با رشد روبه رو بوده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

خبرها حاکی از عرضه شرکت داروسازی راموفارمین در فرابورس بوده، این عرضه در چه مرحله ای قرار دارد؟ تا پایان سالجاری عرضه خواهد شد؟

متاسفانه در مسیر عرضه شرکت داروسازی راموفارمین مشکلات ناخواسته ای ایجاد شد. هرچند سهام عمده این شرکت متعلق به داروسازی جابر ابن حیان و شفادارو است، اما 4 عضو حقیقی از سهامداران فوت کرده و یا در خارج از کشور هستند، به همین منظور روند عرضه در برخی موارد قانونی با مشکل روبه رو شده که این مهم را از مراجع قضایی پیگیری کرده  و هم اکنون مقدمات عرضه این شرکت در بازار سرمایه مهیا شده است. در کل می توان اظهار داشت که  انتقالات قانونی سهام  را در دست اقدام داشته و مباحث کارشناسی قیمت گذاری و... نیز به اتمام رسیده است. بنابر این شرکت داروسازی راموفارمین تا پایان سال جاری و یا نهایت خرداد سال 1402 به بازار سرمایه خواهد آمد.

برنامه های توسعه ای هلدینگ و زیرمجموعه آن چه بوده که بتواند تحولات جدی را در صنعت یا شرکت ایجاد کند؟

یکی از اهداف اصلی شرکت سرمایه گذاری شفادارو اجرای طرح های توسعه ای در مجموعه شرکت های خود بوده تا علاوه بر کمک به افزایش و ارتقاء سطح سلامت کشور، میزان واردات دارو را کاهش داده و سودآوری مطلوبی نیز برای هلدینگ به همراه آورد.  خوشبختانه در اکثر شرکت های این مجموعه خطوط و محصولات جدید مانند محصولات بایوتک و نو ترکیب در دستور کار قرار دارد. در همین راستا پیش بینی می شود خط تولید سرم داروسازی دانا تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. تولید داروهای هازارد یا ضدسرطان نیز جزو برنامه های کیمیدارو و دانا بوده و ایجاد خط تولید آمپول سازی دانا و توسعه خط تولید اسپری دهانی داروسازی جابر این حیان بعلاوه بازسازی خط تولید آمپول داروسازی اسوه جزو برنامه های توسعه ای است و امیدواریم با اجرای این اقدامات نیاز دارویی کشور تأمین شود و افزایش تولید و فروش را شاهد باشیم.

مباحث و موضوعات مرتبط به ارز و نوسان قیمت آن را چگونه مدیریت کرده و با چه نرخی تهیه می شود؟

با توجه به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت و مجلس، ارز ترجیحی این حوزه حذف شد و مقرر بوده تا با ایجاد طرح دارویار، ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیحی شود. به تبع این سیاست، برنامه های تولیدی جدیدی را پیش گرفته تا هلدینگ میزان کمتری از مشکلات را متحمل شود.

در خصوص بحث تأمین سرمایه در گردش مشکلاتی زیادی وجود دارد و علیرغم مصوب بانک مرکزی مبنی بر اعطای 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های تولید کننده دارو، این موضوع به مرحله اجرا نرسیده است. البته بانک ملی ایران مقرر کرد یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات را تا پایان آذرماه به این هلدینگ پرداخت کند که با اجرایی شدن این مهم می توان میزان بالایی از سرمایه در گردش را تأمین و به تولید وارد کرد.

اخباری از افزایش سرمایه کیمیدارو به واسطه افزایش نرخ دارو شنیده شده که برای مخاطبان و فعالان بازار سرمایه جذاب است، در این خصوص توضیح دهید؟

کیمیدارو طرح افزایش سرمایه خود را به هیأت مدیره شفا ارائه کرده  و این موضوع از سوی هیأت مدیره به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شده و تلاش است تا بعد از توجیه پذیری و تعیین منابع افزایش سرمایه، اعضاء موافقت خود را برای این موضوع اعلام کنند. کیمیدارو نسبت به سنوات قبل، از رشد چشمگیری در تولید و فروش برخوردار شده و خط اصلی تولید خود را نیز بازسازی کرده است. این شرکت طرح روکش قرص و کپسول را در دست اقدام داشته که با اجرایی شدن آن نیز درآمد و سود بالایی برای کیمیدارو ایجاد می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24