Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24: بانک گردشگری جز سهامی است که هم در گروه بانکداری و هم در بازار سرمایه عملکرد نامطلوبی را داشته است به طوری که طی یک ماهه اخیر که هم شاخص و هم کل گروه بانکی با روند مثبت همراه شده اند این سهم با بازدهی منفی و بر خلاف روند کل بازار مواجه شده است.

زیان تلخ سهامداران بانک گردشگری ؛ بدون تورم 40 درصد خالص!!

بورس24 : بانک گردشگری جز سهامی است که هم در گروه بانکداری و هم در بازار سرمایه عملکرد نامطلوبی را داشته است به طوری که طی یک ماهه اخیر که هم شاخص و هم کل گروه بانکی با روند مثبت همراه شده اند این سهم با بازدهی منفی و بر خلاف روند کل بازار مواجه شده است.

ض

در حالی که تورم و دلار از ابتدای سال روند صعودی داشته و حتی کلیت بازار نیز صعودی بوده است روند منفی و افت قیمتی را در سهام وگردش شاهد بودیم؛ به طوری که بازدهی منفی 35 درصدی حاصل کار این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

.

روند بانک گردشگری در اکثر روزهای معاملاتی منفی بوده به طوری که بازدهی یک ماهه اخیر این سهم منفی 12درصد و زیان سنگینی را به سهامداران خود تحمیل کرده است.

بازارگردانی نامطلوب در این سهم و فروش توسط سهامداران حقوقی در هر شرایطی سبب شده تا اعتمادها به نسبت این سهم بانکی کاهش یابد.

نکته مهم این که طی یک ماهه اخیر شاخص گروه بانکی روند مثبت را طی کرده و اکثر بانکها با نوسانات مثبت 5 الی 10 درصدی همراه شده اند.

ی

رشد هزینه های بانک به خصوص هزینه های اداری و مشکوک الوصول چندان برای بازارخوشایند نیست؛ به طوری که هزینه های عمومی و اداری بانک در 6 ماهه امسال به بیش از 635 میلیارد تومان رسیده و با رشد 82 درصدی به نسبت دوره مشابه سال قبل همراه شده است.

همچنین هزینه های مشکوک الوصول این بانک نیز با جهش 298 درصدی به نسبت دوره مشابه سال قبل به بیش از 1084 میلیارد تومان در عملکرد 6 ماهه رسیده است .گفتنی است مطالبات مشکوک الوصول بانک در 6 ماهه امسال از کل سال 1400 نیز بیشتر شده است!!!

4

نسبت کفایت سرمایه منفی بانک از دیگر نکات نه چندان مطلوب محسوب می شود به طوری که بانک گردشگری را در زمره بانک های ریسک دار دسته بندی می کند.

در نهایت رویه فعلی سبب شده از ابتدای سال شاهد بازدهی منفی 35 درصدی و طی یک ماهه اخیر بازدهی منفی 12 درصدی در سهام این بانک باشیم و سهامداران بانک گردشگری زیان دو جانبه را شاهد بوده اند؛ از یک سو ارزش سرمایه آن ها به دلیل افزایش تورم و نرخ ارز با کاهش همراه شده و از سوی دیگر افت قیمتی سهام بانک گردشگری به دلیل عواملی که عنوان شد سبب شده تا زیان مضاعفی را شاهد باشند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24