Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : یک نماینده مجلس گفت: تا به اکنون در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی و توقف عرضه خودرو در بازار سرمایه به مجلس، درخواست و یا دستوری اعلام، ابلاغ و شنیده نشده است...

مجلس تکذیب کرد ؛ خودرو در بورس یک شبه نیامده که یک شبه برود ؛ می ماند...

بورس24 : یک نماینده مجلس گفت: تا به اکنون در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی و توقف عرضه خودرو در بازار سرمایه به مجلس، درخواست و یا دستوری اعلام، ابلاغ و شنیده نشده است.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده پیرامون سخنان صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش 5 درصدی نرخ بهره بانکی به بورس24 اظهار داشت: درباره این موضوع طرح، برنامه یا نامه ای به مجلس و نمایندگان مردم ارائه نشده و البته اجرایی شدن این مهم نیز نیازمند طی شدن مراحل متعدد و بررسی های ویژه است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور، اجرای این گونه تصمیمات به بررسی  کارشناسانه و اخذ نگاه چند جانبه نیاز دارد.

نائب رییس اول کمیسیون اقتصادی در خصوص حذف عرضه خودرو در بورس نیز ابراز بی اطلاعی کرده و گفت: این موضوع نیز به طور ناگهانی اجرایی نشده که در یک لحظه منتفی شود زیرا تعهدات گوناگونی  اعم از بازار سرمایه و خودروسازان و... دخیل مساله هستند و احتمالا این موضوع نیز منتفی  به نظر می رسد.

قابل ذکر است، با ارائه برخی اظهار نظرها و سخنان مبنی بر بی اثر بودن عرضه خودرو از طریق بورس بر کاهش و مدیریت نرخ خودرو، غلامرضا مصباحی مقدم عضو شورای عالی بورس با بیان این که بهترین راه برای تعیین قیمت عادلانه خودرو عرضه در بورس است، گفت: افزایش عرضه خودرو در بورس کالا باعث حذف قیمت گذاری تصنعی و ساختگی دلال‌ها می‌شود و قیمت بازار روی تابلوی بورس کشف می‌شود؛ زیرا تعداد عرضه‌ها و خریدارها در این بستر شفاف و واقعی است.

از سویی دیگر علی صالح ابادی رئیس‌ کل بانک مرکزی نیز در نشست خبری خود با بیان اینکه «در بیش از ۹۰ کشور دنیا طی ماه‌های گذشته اصلاح نرخ سود بانکی انجام شده است» اظهار داشت: ما هم باید حتماً از این ابزار استفاده کنیم که منوط به تأیید شورای پول و اعتبار است که در حال پیگیری و بررسی آن هستیم.
این سخنان وی باعث شد تا شایعاتی به منظور افزایش 5 درصدی نرخ بهره به گوش رسیده که البته از سوی صالح آبادی رد شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24