Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : وزیر اقتصاد دوره محمود احمدی نژاد گفت: هرگونه اظهار نظری در خصوص تغییر نرخ سود بانکی باید از سوی مرجع قانونی آن یعنی بانک مرکزی اعلام شود که البته در این زمینه نیز موضوعی به شورای پول و اعتبار نیامده و مطرح نشده است...

یک عضو شورای پول و اعتبار ؛ درخواستی برای افزایش رسمی نرخ سود بانکی به شورا نیامده است

بورس24 : وزیر اقتصاد دوره محمود احمدی نژاد گفت: هرگونه اظهار نظری در خصوص تغییر نرخ سود بانکی باید از سوی مرجع قانونی آن یعنی بانک مرکزی اعلام شود که البته در این زمینه نیز موضوعی به شورای پول و اعتبار نیامده و مطرح نشده است.

سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با اشاره برموضوع بازنگری نرخ سود بهره بانکی در شورای پول و اعتبار و موافقت اکثریت اعضای شورا با این تغییر به خبرنگار بورس24 اعلام کرد: تا به اکنون چنین طرح و یا موضوعی در شورای پول و اعتبار مطرح نشده تا بتوان درباره آن نظر کارشناسانه و یا غیر رسمی ارائه کرد.

وزیر اقتصاد محمود احمدی نژاد ادامه داد: بنابراین کمیت و کیفیت این موضوع نیز در ابهام قرار داشته و از سمت دیگر اعضای پول و اعتبار نمی توانند پیشنهاد و یا دیدگاهی کارشناسانه ای را اظهار داشته باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید برصرف زمان برای دریافت اطلاعات به منظور ارائه هرگونه پیشنهادی گفت: مباحث کلی و جزئیات این موضوع باید از سوی رئیس کل بانک مرکزی در قالب مرجع قانونی منتشر شود و بعد از آن به بررسی نقاط ضعف و قوت مساله مطرح شده پرداخت.

این عضو ناظر شورای پول و اعتبار در مجلس تغییر نرخ بهره بانکی را مستلزم بررسی های کارشناسانه دانست و افزود: این مهم نیز به صرف زمان نیاز دارد. البته  در این بازه زمانی نیز نمایندگان مردم در خانه ملت به حوزه های انتخابیه خود مراجعه کرده و مجلس به نوعی در ایام تعطیلات به سر می برد.

وی یادآور شد: بنابراین اعلام موافقت، مخالفت و یا  هر نرخی صحیح نبوده زیرا داده های اطلاعاتی وجود نداشته تا بر اساس آن بررسی انجام، طرح و یا پیشنهادی مصوب شود.

منفی و مثبت های این افزایش

قابل ذکر است؛ علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی در آخرین نشست خبری خود از ضرورت بازنگری در نرخ‌های سود بانکی سخن گفته بود به طوری که بر اساس اظهارات وی اعداد و ارقامی از سوی برخی افراد برای این مهم تعیین و منتشر شد.

در این میان نیز یک منبع آگاه اعلام کرد: موضوع بازنگری نرخ‌های سود بانکی در شورای پول و اعتبار مطرح شده و اکثریت اعضای شورا با ضرورت این کار موافقند اما درباره کمّ و کیف و جزئیات آن ملاحظات و دیدگاه‌هایی وجود دارد که این موضوع از سوی حسینی عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار رد شد.

یادآور می شد؛ نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی از 5 سال گذشت تا به امروز تغییر جدی نداشته و با طرح این مطلب، کارشناسان، فعالان اقتصادی، دولتمردان پیشنهادات و نظراتی را برای تایید یا رد آن ابراز داشته اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24