Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

طیب نیا گفت: نیروگاهی با ظرفیت 600 مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور توسط فولاد مبارکه اصفهان احداث می شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خبر داد؛ احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور توسط فولاد

بورس24 :فولاد مبارکه، یکی از شاخص سازهای بورس تهران، این روزها مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. سهام این شرکت امروز با رشد حدود 7 درصدی، صف خرید داشت و معاملات پرحجمی در آن انجام شد.

فولاد مبارکه که آبان ماه کف قیمت 421 تومان را هم دیده بود، هم اکنون با نرخ 591 تومان معامله می شود که نسبت به کف قیمت، بازدهی 40 درصدی داشته است و طی این مدت سود خوبی به سرمایه گذاران داده است.

طیب نیا گفت: نیروگاهی با ظرفیت 600 مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور توسط فولاد مبارکه اصفهان احداث می شود.

یاسر طیب نیا مدیرعامل فولا مبارکه اصفهان با اشاره به برنامه های توسعه ای و خودکفایی این مجتمع تولیدی به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: نه تنها مجموعه مذکور، بلکه صنعت فولاد سال هاست که در تابستان با قطعی برق و در زمستان با قطعی گاز روبه رو می شود و مشکل تامین انرژی دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور تلاش شده تا نیروگاه هایی در قالب خورشیدی و بادی احداث و قراردادهای همکاری نیز منعقد شود.

وی به احداث نیروگاه 200 مگاواتی  بادی در خواف اشاره کرد و افزود: در این زمینه نه تنها به یک منبع انرژی دست یافته بلکه کاهش 2 و نیم میلیون تن co2  در فرایند تولید را شاهد شده ایم.

طیب نیا با تاکید بر قطعی گاز 75 درصدی واحد های تولیدی صنعت فولاد گفت: این صنعت تنها 3 درصد از کل گاز کشور را مصرف می کند اما جزو اولین صنایعی است که گاز آن در زمستان قطع می شود. بنابراین لازم بوده تا برای تامین و یا جایگزینی این منبع انرژی، چاره اندیشی کرد.

مدیرعامل فولاد احداث نیروگاه تولید برق 914 مگاوات سیکل ترکیبی و 200 مگاوات بادی را یکی دیگر از این اقدامات  دانست و ادامه داد:  هم اکنون در حال اخذ مجوز ها برای این مهم هستیم و البته قراردادهای همکاری نیز با برخی کارخانجات برای احداث نیروگاه منعقد کرده ایم.

وی  تصریح کرد: هرچند بیلان صنعت فولاد در کشور با پیشرفت و رشد  روبه رو شده اما چالش و مشکلاتش  در تامین انرژی همچنان باقی مانده  است.

طیب نیا بهینه سازی روند و شیوه مصرف را یکی از راهکارهای حل مشکلات دانست و گفت: میزان مصرف گاز خانگی کل کشور 21 درصد است به طوری که برای کاهش این حجم، پیشنهاداتی به وزرات نفت و نیرو ارائه کرده و هزینه آن معادل یک میلیارد یورو پیش بینی می شود.

وی خبر داد: این طرح و پیشنهاد هم اکنون از سوی وزارت نفت قابلیت اجرا گرفته و فولاد مبارکه اصفهان مراحل اخذ مجوز را طی می کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24