Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

تاصیکو در تلاش است تا با بهینه‌سازی وضعیت سبد سهام هلدینگ، اصلاح ساختار مالی خود و شرکت‌های تابعه و در مواردی تجدید ارزیابی‌ دارایی‌های شرکت‌ها، به بهبود وضعیت عملیاتی آن‌ها بپردازد تا ارزش سهم‌ها به ارزش واقعی خود نزدیک‌ گردد.

تلاش مدیران تاصیکو برای نزدیک شدن قیمت به ارزش واقعی

بورس24 : یکی از مواردی که شرکت های سهامی باید در دستور کار خود داشته باشند در کنار مدیریت و راهبری عملکرد مالی و عملیاتی شرکت توجه به نوسانات قیمت سهم و حفظ نقدشوندگی سهام  است، طبعا اگر سهامداران عمده  روند قیمت سهم و حمایت از سهام شرکت زیر مجموعه را مورد بررسی و توجه قرار دهند تا سرمایه گذاران خرد اعتماد خود را از دست ندهند و شاهد نوسانات هیجانی در نمادها نخواهیم بود. موضوعی که صدر تامین از زمان حضور مدیر عامل جدید آن را در دستور کار قرارداده است.

امیر حسین نادری مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین  (تاصیکو) درباره نوسانات بازار سهام و اقدامات صورت گرفته در حمایت از سهام شرکت های زیر مجموعه صدر تامین در یادداشتی به نکات زیر اشاره کرد و نوشت:

فراز و نشیب‌های چند سال اخیر بازار سرمایه کشور موجب از بین رفتن اعتماد سهامداران فعلی و بالقوه بورس و خروج پول از بازار سرمایه شده است. در نتیجه یکی از وظایف مهم هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بازگرداندن اعتماد سهامداران هلدینگ و شرکت‌های تابعه است. در این راستا، هلدینگ صدر تأمین با بهینه‌سازی سبد سهام، به بهبود وضعیت سبد هلدینگ و همچنین حمایت از سهام شرکت‌ها پرداخته است.

از ابتدای آذر ماه سال جاری تا کنون، شاخص بورس 6 درصد رشد داشته است. این در حالی است که ارزش نماد تاصیکو و سبد آن به ترتیب 17 و 15 درصد رشد داشته‌اند که در مقایسه با رشد شاخص بورس قابل توجه می‌باشد. همچنین قیمت سهم هلدینگ‌های رقیب در حوزه معدنی و فلزی در بازه زمانی آذر ماه، کاهشی بوده و یا رشدی کمتر از تاصیکو را تجربه کرده‌اند. در این بازه زمانی به طور خاص، رشد قیمت سهم شرکت‌های مدیریتی هلدینگ این گونه بوده است: فباهنر 29%، کپشیر 26%، شلعاب 24%،کسعدی 17%، شاملا 16%، کلوند 15%، کفرا 12%، کزغال 12%، ذوب 9% و کخاک 3%.

حائز اهمیت است که با توجه به عایدی سرمایه مناسب و چشمگیر در کنار تقسیم سود بالای شرکت‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز رغبت قابل توجهی نسبت به خرید تاصیکو و سبد سهام آن داشته‌اند که با حمایت مناسب هلدینگ، ایشان نیز در وضعیت خوبی قرار دارند.

این هلدینگ در تلاش است تا با بهینه‌سازی وضعیت سبد سهام هلدینگ، اصلاح ساختار مالی خود و شرکت‌های تابعه و در مواردی تجدید ارزیابی‌ دارایی‌های شرکت‌ها، به بهبود وضعیت عملیاتی آن‌ها بپردازد تا ارزش سهم‌ها به ارزش واقعی خود نزدیک‌ گردد. این نکته حائز اهمیت است که هلدینگ سرمایه گذاری صدر تأمین به کمک بازارگردان خود (شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین)، به عنوان سهامدار عمده شرکت‌ها به دنبال افزایش ارزش سرمایه خود در کنار سهامداران خرد بوده و از آن‌ها حمایت می‌نماید تا مجدداً اعتماد کامل به این شرکت‌ها و به بورس بازگردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24