Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جمشیدی گفت: با طرح همت بیش از یک میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی پردیس اضافه خواهد شد به طوری که  شپدیس اولین مجتمع جهان با حدود ۶.۲ میلیون تن تولید اوره و آمونیاک به شمار می رود.

طرحی که یک میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی پردیس اضافه می کند

بورس24 : جمشیدی گفت: پتروشیمی پردیس با تاکید بر میزان تولید و صادارات خود تا پایان سال جاری، در میان 3 شرکت برتر جهان قرار خواهد گرفت.

غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره به برنامه های توسعه ای و سیاست های تحولی این شرکت به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: شپدیس هم اکنون معادل 10 درصد از تجارت اوره جهان را به خود اختصاص داده و معادل 5 درصد درآمد خود را نیز از طرح هایی غیر عملیاتی اخذ کرده به طوری که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در میان 3 برند برتر جهانی قرار گیرد.

وی با اشاره به فروش بیش از 43 هزار میلیارد تومانی پتروشیمی پردیس افزود: این میزان نسبت به سال گذشته معادل 119 درصد رشد را تجربه کرده است.

جمشیدی تاکید کرد: با نگاهی به گزارش و صورت های مالی پتروشیمی پردیس درخواهیم یافت که این شرکت در سال مالی 1401 روند رو به رشدی دارد و این مسیر به دلیل سرمایه گذاری و اجرای طرح های نوآورانه همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شپدیس به رشد 289 درصدی ارزش صادرات آمونیاک در نیمه اول سال جاری تاکید کرد و گفت: اوره نیز رشد 85 درصدی از نظر ارزش صادراتی به خود اختصاص داده و این مهم از طریق تکنولوژی و بهره مندی حضور نخبگان، نوآوری و دانش روز اخذ شد. همچنین این شرکت دارای چهار انبار ذخیره سازی  اوره به ظرفیت 200 تن در ساعت شامل 4 هزار کیسه 500 کیلویی است.

وی رشد بهره وری  و ایجاد تنوع محصولات را به همراه ایجاد مزیت رقابتی برای این مجتمع تولید الزامی برشمرد و افزود: افزایش صادرات غیرنفتی در برنامه های آتی شپدیس قرار دارد به طوری که تولید کود اوره دوستدار محیط زیست با خواص آنتی بیوتیک کیکی برای اولین باز در ایران تولید شد.

جمشیدی پیشرفت و توسعه پرشتاب این کارخانه را نشات گرفته از اجرای طرح و پتروشیمی همت دانست و گفت: با جمع‌آوری دی اکسید کربن مازاد شرکت‌های منطقه در همت، معادل یک میلیون و ۷۵ هزار تن محصول اوره گرانول تولید می شود؛ به طوری که 5 مشعل پتروشیمی که با محیط زیست سازگار نبود؛ خاموش شد.

وی ادامه داد: با طرح همت بیش از یک میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی پردیس اضافه خواهد شد به طوری که  شپدیس اولین مجتمع جهان با حدود ۶.۲ میلیون تن تولید اوره و آمونیاک به شمار می رود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: پتروشمی پردیس مالک 97 درصدی شرکت همت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24