Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

افزایش سرمایه ایران ترانسفو به دلیل عدم موافقت گروه توسعه ملی که دارای بیش از ۳۳ درصد از سهام این شرکت است به تصویب نرسید.

مخالفت «وبانک» با افزایش سرمایه «بترانس»

بورس24 : افزایش سرمایه ایران ترانسفو به دلیل عدم موافقت گروه توسعه ملی که دارای بیش از ۳۳ درصد از سهام این شرکت است به تصویب نرسید.

اول در منطقه

امروز شنبه (اول دی ماه)، مجمع عمومی فوق العاده ایران ترانسفو با حضور بیش از 71 درصد از سهامداران بترانس برگزار شد تا با ارائه گزارشی از سوی هیات مدیره، در خصوص افزایش سرمایه تصمیم گیری شود.

در این مجمع عنوان شد بترانس یکی از بزرگترین شرکت های بازرگانی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات برقی و صادرات محصولات داخلی به شمار می رود.

ترانسفورماتورهای توزیع روغنی و هرمتیک،  ترانسفورماتورهای خشک رزینی، ترانسـفـورماتورهای ویـژه صنایع، ترانسفورماتور های قدرت، پست های پیـش ساخته توزیع، تجهیزات و لوازم جانبــی ترانسفـورماتور عمده محصولات محسوب می شود.

تبدیل شدن به یکی از سازمان‌های متعالی و سرآمد در سطح منطقه در حوزه مهندسی فروش ، خرید کالا  و ارائه خدمات به مشتریان در صنعت برق چشم انداز این شرکت به شمار می رود.

افزایش فروش و سهم بازار داخلی و خارجی شرکت ایران ترانسفو همچنین تمرکز سیاست گذاری فروش محصولات یکسان در شرکت های وابسته  در اهداف ایران ترانسفو  قرار دارد.

بترانس درصدد شناسایی فرصت‌های صادرات و برنامه‌ریزی در جهت کسب سهم بیشتر بازارهای هدف است.

افزایش 65 درصدی درآمدهای عملیاتی 9 ماهه 1401 در مقایسه با دوره مشابه از دستاوردهای بترانس به شمار می رود.

شناسایی ظرفیت‌ها و تقاضاهای بازار برای ارائه محصولات جدید نیز به عنوان یکی دیگر از اهداف ایران ترانسفو به شمار می رود.

این شرکت مشمول تحریم شده و با مشکلاتی در تجارت خارجی خود مواجه و این عوامل باعث شده که هیات مدیره پس از بررسی شرایط، پیشنهاد افزایش ۳۰درصدی سرمایه را مطرح کند.

اخذ مطالبات از دولت

مشتریان عمده داخلی این شرکت شامل شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور، شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور، شرکت‌های تابعه وزارت نفت اعم از پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی‌ها، شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، صنایع مادر نظیر شرکت‌های فولاد‌سازی، سیمان، مترو، پیمانکاران نفت، ساختمان هستند.

ایران ترانسو پیگیر مطالبات خود از دولت بوده و در برخی موارد با تعدیل مثبت قراردادها سعی در جبران زیان مطالبات سنواتی بترانس از دولت داشته است.

با توجه بر اینکه معادل ۶۰درصد فروش بترانس به دولت است بنابراین چاره‌ای به غیر از فروش به دولت وجود ندارد؛ از این رو زمانی که دولت با تنگنا مواجه می‌شود، ایران ترانسفو نیز در وصول مطالبات خود دچار مشکل روبه رو است.

افزایش 4 درصدی سود خالص 9 ماهه 1401 و تحقق سود 102 ریالی به ازاء هر سهم نیز در گزارش مالی بترانس درج شده است.

عدم تصویب افزایش سرمایه

 در این مجمع از سوی هیات مدیره، افزایش سرمایه بترانس در جهت تأمین سرمایه در گردش و جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت عنوان شد.

در این مجمع به دلیل مخالفت گروه توسعه ملی که دارای 33 درصد از سهامدارن بترانس است،  افزایش سرمایه ایران ترانسفو از مبلغ 36.420.756  میلیون ریال به مبلغ 47.500.000 میلیون ریال، از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی تصویب نشد.

این افزایش سرمایه معادل 30.48 درصد به شمار می رفت.

قابل ذکر است؛ مدیرعامل بترانس در خصوص عدم رای موافقت از سوی گروه توسعه ملی اظهار داشت: طی دو ماهی که این شرکت نماینده خود را در جلسات هیات مدیره معرفی نکرده بود، هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه تصمیم گرفت که نماینده «وبانک» به علت عدم معرفی در جلسات حضور نداشت و این مصوبه را امضا نکرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24