Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۳میلیارد دلاری ایمیدرو در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: ایمیدرو تا سال ۱۴۱۰ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد دلاری را برنامه ریزی کرده که بخشی از آن در قالب تفاهمنامه ها با بانک‌های مختلف محقق خواهد شد.

معاون وزیر صمت خبر داد؛ سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری ایمیدرو تا سال ۱۴۱۰

بورس24 : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۳میلیارد دلاری ایمیدرو در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: ایمیدرو تا سال ۱۴۱۰ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد دلاری را برنامه ریزی کرده که بخشی از آن در قالب تفاهمنامه ها با بانک‌های مختلف محقق خواهد شد.

«وجیه‌الله جعفری» در مراسم امضای دو تفاهمنامه همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو با بانک ملی، افزود: هدف از امضای این تفاهمنامه کمک به رونق سرمایه‌گذاری، تأمین مالی واحدها و پروژه‌های بخش صنعت و معدن و حمایت از اشتغال این حوزه است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان‌داشت: این سازمان در سال‌های اخیر تلاش کرده با هدایت نقدینگی شرکت های این بخش به سمت تولید و توسعه، شرایط برای رونق اشتغال در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم آورد.

وی همچنین گفت: این سازمان برای ۱۴ عنصر استراتژیک، سند توسعه تدوین کرده که نیازمند سرمایه بوده و بانک‌ها قادرند در رشد و توسعه این بخش و جلوگیری از خروج ارز نقش آفرینی کند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ارزش واردات از شاخص های اصلی توسعه عناصر راهبردی است، یادآور شد: میزان واردات سالیانه این عناصر بین یک میلیون تا ۵۰۰ میلیون دلار است در این میان، تولید برخی از آنها همچون نیکل و کبالت به‌صورت نیمه صنعتی انجام شده است. علاوه بر این توسعه زنجیره پتاس و تولید فسفات نیز که در امنیت غذایی کشور جایگاه ارزنده ای دارد، در همکاری های بانکی تحقق خواهد یافت.

جعفری ادامه‌داد: ظرفیت سالیانه تولید فسفات به ۵۰هزار تن می‌رسد، اما نیاز است برای دستیابی به امنیت غذایی کشور، به ظرفیت ۳۵۰هزار تنی دست یابیم.

«یونس سلمانی» سرپرست معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت نیز خواستار توسعه همکاری های بخش تولید با بانک ملی شد و گفت: طرح های پیش رو از بازدهی مناسب و ریسک پایینی برخوردارند و می توان اذعان کرد که این روابط به نفع طرفین خواهد شد.

شعبه تخصصی بانک ملی برای بخش معدن و صنایع معدنی

همچنین سرپرست بانک ملی در این مراسم اظهار داشت: به زودی شعبه تخصصی بانک ملی برای ارائه خدمات به بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد خواهد شد.

بر اساس اسناد امضا شده، تفاهمنامه نخست دربرگیرنده ۲۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ای است که از محل سپرده شرکت های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو تامین می شود و هدف آن تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است.

تفاهمنامه دوم، ارائه خدمات مالی از طریق کارگزاری این بانک به شرکت های این بخش در بورس است.

منبع خبر: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24