Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رشد 680 هزار میلیارد تومانی درآمدهای بانک ملت، ناشی از رشد 5 درصدی نرخ سود تسهیلات بر اساس گزارشات منتشر شده در کدال، بانک ملت موفق به ثبت سود 651 ریال به ازای هر سهم شده است که این مبلغ از مجموع سود سال مالی گذشته این بانک بیشتر بوده است.

سهام جدید بانک ملت تا پایان سال به پورتفوی سهامداران اضافه می شود

بورس24 : بانک ملت یکی از بانک های بورسی است که همواره بهترین عملکرد عملیاتی را در بین بانک های کشور گزارش داده و بر اساس آمار منتشر شده اولین بانک بورسی از‌ نظر رشد سود آوری در مقایسه با 9 ماهه سال قبل بوده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده در کدال، بانک ملت موفق به ثبت سود 651 ریال به ازای هر سهم شده است که این مبلغ از مجموع سود سال مالی گذشته این بانک بیشتر بوده است.

بر اساس یک محاسبه سر انگشتی بانک ملت متاثر از کسب و کار اصلی بانک موفق شده است تا به طور میانگین ماهانه 7 تومان سود محقق کند و این به معنی تحقق حداقل 84 تومان سود به ازای هر سهم خواهد بود که طبیعتا با اضافه شدن سود ناشی از سرمایه گذاری ها و تسعیر ارز این رقم بسیار بیشتر نیز  خواهد بود. با توجه به قیمت فعلی سهام "وبملت" و سود تحلیلی شرکت نسبت قیمت به سود هر سهم عددی زیر ۴ خواهد بود که این بانک را جزو کم ریسک ترین های بازار سهام در گروه بانکداری قرار می دهد.

مریم لیلی دوست مدیر امور مالی بانک ملت در حاشیه مجمع این بانک درباره عملکرد سال مالی 1401 بانک ملت به بورس24 گفت: بانک ملت در حوزه درآمدهای ناشی از عملیات بانکی با رشد خوبی روبرو بوده است و بر اساس آماری که منتشر شده رشد 260 درصدی در سود به نسبت مشابه سال قبل را به ثبت رسانده است. این میزان سود از مجموع سود سال قبل بیشتر است. با این تفاوت که در عملکرد نه ماهه سود تسعیر ارز و سود سرمایه گذاری ها در نظر گرفته نشده که در صورت شناسایی درآمدهای فوق و اطلاع رسانی آن از طریق کدال، تحقق عملکرد ۱۲ ماهه با تغییرات خوبی روبرو خواهد بود.

مدیر امور مالی بانک ملت گفت: بر اساس اطلاعاتی که در کدال منتشر شده ماهانه 3700 میلیارد تومان به تراز عملیاتی بانک ملت اضافه شده است و بر این اساس دستیابی تراز عملیاتی 44 همت در پایان سال مالی دور از انتظار نیست.

وی در خصوص نرخ های ابلاغی جدید از سوی بانک مرکزی و تاثیر آن بر عملکرد عملیاتی بانک ملت نیز گفت: بر اساس نرخ های جدید با توجه به کاهش سود سپرده های کوتاه مدت و حجم قابل توجه سپرده های جاری در ترازنامه بانک و رعایت سقف مصوب برای سایر سپرده ها هزینه تجهیز منابع در بانک ملت ارقام خوبی است. از طرفی بر اساس ابلاغ جدید نرخ سود تسهیلات نیز 5 درصد رشد داشته است که این رقم با فرض بدون تغییر بودن درآمدها در حوزه تسهیلات با یک حساب ساده نشان می دهد که این تغییرات منجر به رشد حدود 680 هزار میلیارد تومانی درآمدهای بانک ملت در دوره مشابه سال آتی خواهد بود.

این میزان در کنار اصلاح نرخ کارمزدها که از نیمه دوم سال جاری عملیاتی شده است درآمد های بانک را تحت تاثیر قرار خواهد داد و نه تنها در ماه های باقیمانده از سال درآمدهای بانک را متاثر خواهد کرد که نوید بخش سال مالی متفاوتی در سال 1402 خواهد بود. 

لیلی دوست در خصوص حمایت از سهام بانک ملت و روند قیمت سهم نیز گفت: با توجه به سود محقق شده در سال مالی 1401 و قیمت های فعلی سهم نسبت P بر E  سهام بانک ملت به نسبت گروه بانکداری کم ریسک است و همواره بازارگردان سهام بانک ملت نقش موثر در ایجاد نقد شوندگی در سهام بانک ملت داشته است.

با توجه به رویدادهای بنیادی در سهام بانک ملت و عملکرد مالی و عملیاتی شرایط بانک مطلوب است اما روند قیمتی سهم را عرضه و تقاضای بازار مشخص می کند. با توجه به سیاست های اتخاد شده همواره تلاش شده که حتی در پر التهاب ترین روزهای بازار سهام بانک ملت نقد شونده بماند و مدیران شرکت نیز تمام تلاش خود را در راستای بهبود زیر ساخت های لازم برای پیشبرد اهداف اصلی بانک یعنی عملیات بانکی ایجاد کرده اند و این موضوع در کنار اصلاح ساختارها، اصلاح فرآیند ها، کاهش هزینه های غیر ضرور ، توجه به سرمایه های انسانی و انتخاب بهترین روش های بانکداری و رعایت دستورالعمل های ابلاغی منجر شده تا بانک همواره در شرایط مطلوبی از نظر درآمد و تحقق سود عملیاتی قرار داشته باشد، بر همین اساس می توان سهام بانک ملت را سهام ارزنده ای دانست.

لیلی دوست در خصوص افزایش سرمایه بانک ملت از محل سود انباشته که سرمایه بانک را از ۲۶۲ هزار میلیارد ریال به ۳۵۳ هزار میلیارد ریال افزایش می دهد گفت: این افزایش سرمایه در راستای استحکام مالی بانک، در جهت رشد درآمدهای بانک و برخورداری از معافیت مالیاتی پیشنهاد شد و تلاش خواهیم کرد پس از تصویب در مجمع در سال جاری سهام جدید ثبت و قابل معامله شود.

با توجه به اینکه استفاده از ظرفیت معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ، منوط به ثبت افزایش سرمایه تا پایان سال می باشد در تلاش خواهیم بود تا پیش از پایان سال ، سهام جدید در پرتفوی سهامداران اضافه شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24