Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیرعامل «خبهمن»: سال 1400 جمعا 3 همت سود داشته ایم، اما برایمان جریمه 14 همتی بریده اند! نمی گذاریم حقوق سهامداران پایمال شود

اعتراض گروه بهمن به جریمه 14 همتی سازمان تعزیرات

بورس24 : بر اساس رأی سازمان تعزیرات حکومتی شرکت بهمن موتور به دلیل تخلف در گران فروشی مشمول پرداخت جریمه ۱۳  هزار و ۸۶۰ میلیارد تومانی شد. مطابق این حکم شرکت بهمن موتور مکلف به استرداد مبالغ اضافی اخذ شده در حق خریدارن در بازده زمانی تخلف (سال ۱۴۰۰) شده است. این در حالی است که بهمن موتور و در ذیل آن گروه بهمن، مشمول قیمت‌گذاری نبودند که مشمول جریمه شوند.

 بیوک علیمرادلو مدیر عامل گروه بهمن در  خصوص موضوع جریمه ۱۴ همتی این شرکت توسط تعزیرات به خبرنگار بورس24 گفت: رای اخیر سازمان تعزیرات برای گروه بهمن بدوی است و حتما تجدید نظر خواهد شد، ما تا خاتمه این پرونده پیش می رویم و نمی‌گذاریم حقوق سهامداران شرکت پایمال شود.

وی گفت: از نظر ما مصوبات شورای رقابت، مشمول گروه بهمن نبوده در نتیجه ورود به  تعزیرات اساساً مورد قبول نیست چرا که طبق مصوبه مشمول قیمت گذاری نخواهیم بود.

علیمرادلو گفت: با فرض اینکه گروه بهمن در نحوه فروش محاسبات اشتباه داشته، آیا سازمان حمایت نباید با توجه به شفاف سازی ماهانه ای که ما روی قیمت‌ تمام شده محصولات به این سازمان اعلام می کنیم، نظرات خود را اعلام کند؟ چرا پس از گذشت حدود دوسال سازمان حمایت بدون هیچ حرفی، با توجه به فرمولی مجهول، حدود ۱۴ همت جریمه منظور کرده است ؟

وی افزود: در شرایط اقتصاد مقاومتی و با کمبود ارز که مشکلات زیادی برای واردات داریم، به جای حمایت از بخش خصوصی مصوبات و جریمه های اینگونه ابلاغ می کنند.

علیمرادلو  تاکید کرد: میزان فروش شرکت معادل ۹ همت و سود سال ۱۴۰۰ گروه معادل ۳ همت بوده است، که جریمه دوستان ۱۴ همت معادل ۵سال سود گروه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این جریمه در مورد ایران خودرو و سایپا اتفاق بیفتد؟ گفت: خیر، ایران خودرو و سایپا بیشتر دولتی هستند و هدف از این  کار، ظاهراً بیشتر جریمه بخش خصوصی است.

در ادامه جمشید ایمانی عضو هیات مدیره گروه بهمن گفت: طبق مصوبات شورای رقابت اساسا ما مشمول قیمت‌گذاری نبودیم، و در آبان ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خودروهایی را که شورای رقابت مشمول قیمت گذاری نمی دانست،  مورد تایید قرار داد.

وی افزود: به طور کلی ورود به بحث قیمت‌گذاری اساسا مغایر با مصوبات شورای رقابت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24