Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عرضه ارز فولادی ها، پتروشیمی‌ها و سایر فلزات در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت.

دلیل مثبت و صف خرید فولادی ها و معدنی ها در این روزهای بورس؛ فروش محصول با دلار آزاد

بورس24 : عرضه ارز فولادی ها، پتروشیمی‌ها و سایر فلزات در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت.

ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهاده‌های دامی تعلق می گیرد. با این اوصاف شرکت های بورسی صنعت پتروشیمی و کامودیتی محور، زین پس به جای فروش با نرخ های نیمایی با نرخ بازار آزاد محصولات خود را می فروشند که از این محل سود خوبی شناسایی خواهند کرد.

این خبر موجب شد که در روز معاملاتی گذشته نماد بیشتر شرکت ها از جمله فولاد خراسان، فولاد خوزستان، توسعه معادن روی، کالسیمین، فولاد سبزوار، فولاد مبارکه، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آلیاژی یزد و سایر نمادهای فولادی صف خرید داشته باشند.

«فخوز» با نرخ 46 هزار تومان عرضه کرد

بهمن تجلی زاده، معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در خصوص آخرین نرخ فروش محصولات این شرکت گفت: عرضه های فولاد خوزستان معادل ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان شد و قیمت صادراتی هم حدود ۵۶۰ دلار است که با تقسیم نرخ بورس کالا به نرخ صادراتی، حدودا ۴۶ هزار تومان نرخ دلاری فروش محصولات فولاد خوزستان است.

همچنین یکی از مدیران شرکت فولاد مبارکه در خصوص عرضه های این شرکت با نرخ دلار آزاد گفت: فولاد مبارکه طی هفته های آتی عرضه های متنوع و مختلفی دارد. آخرین عرضه شرکت طی هفته گذشته، عرضه اختصاصی خودرویی ورق سرد روغنی با قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان  بود. هچنین عرضه عمومی قبل، ورق سرد با نرخ کیلویی ۳۸ هزار تومان بوده است.

وی گفت: البته فولاد مبارکه در گذشته هم محصولات را  با ارز نیمایی محاسبه نمی کرد. به طور کلی قیمت های فولاد مبارکه منطقی برای مصرف کننده است و از طرفی با توجه به اینکه مصرف کنندگان ورق فولاد B2b آمد و کارخانجات مصرف کننده ورق ما هستند، عمدتا کمی با تاخیر نسبت به دلار رشد می کنند و به همین دلیل هنوز جای رشد دارند.

دلار در «کروی» به 40 هزار تومان رسید

مسعود غلامزاده، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه محوران بازوی اجرایی توسعه معادن روی ایران نیز گفت: طی روز گذشته محصولات روی با دو گرید ۹۵و ۹۶ در بورس کالا عرضه شد. گرید ۹۶ ، هر تن با نرخ ۱۲۶ میلیون تومان ( با قیمت پایه۸۴ میلیون تومان ) به فروش رسید و قیمت ها بر اساس ارز نیمایی و LME یک هفته گذشته تعیین می شود، که با توجه به رقابتی که انجام شد با ارز ۴۰ هزار تومان معامله انجام شد.

وی گفت: در مجموع میانگین دو گرید معادل ۱۲۵ میلیون تومان به ازای هر تن فروخته شد.

«باما» محصول خود را با ارز آزاد فروخت

مدیرعامل شرکت معدنی باما نیز به بورس24 خبر داد که آخرین نرخ فروش شمش روی این شرکت ۴۷۸۰۰ تومان بوده است و این شرکت با ارز آزاد اقدام به فروش محصولات خود کرده است.

چه خبر از پتروشیمی ها؟

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیا گران امروز در خصوص نرخ دلار صادراتی این شرکت گفت: ما با دلار 44.6 تومان صادرات می کنیم و نرخ تسعیر شرکت بالای ۴۴ هزار تومان است.

محمد رحیمی پور، معاون مالی پتروشیمی بوعلی سینا هم گفت: به دنبال خبر حذف ارز نیمایی برای فروش محصولات دیروز معامله‌ای از سوی پتروشیمی ها انجام نشد تا نرخ دقیق قیمت ها محصولات پتروشیمی از امروز مشخص گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24