Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت فولاد خوزستان برای نخستین بار در ایران اقدام به انتشار اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری می‌کند. فولاد خوزستان با دریافت مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه به‌ منظور تامین سرمایه در گردش منتشر نماید که هدف از انتشار این اوراق، خرید مواد اولیه مورد نیاز این شرکت است.

برای نخستین بار از سوی فولاد خوزستان صورت می گیرد؛ انتشار اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری

بورس24 : شرکت فولاد خوزستان برای نخستین بار در ایران اقدام به انتشار اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری می‌کند. فولاد خوزستان با دریافت مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه به‌ منظور تامین سرمایه در گردش منتشر نماید که هدف از انتشار این اوراق، خرید مواد اولیه مورد نیاز این شرکت است.

بر اساس اطلاعیه صدور مجوز انتشار این اوراق که سوم اسفند ماه از سوی مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اوراق بهادار اطلاع رسانی شده، دوره عمر اوراق مرابحه این شرکت، ۳ سال و با نرخ سود ۱۸ درصد سالیانه با مواعد پرداخت هر ۳ ماه یک بار از تاریخ انتشار است.

گفتنی است اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری یکی از روش های تامین مالی برای شرکت‌های بزرگ و خوشنام است تا بر اساس رتبه اعتباری خود و بدون نیاز به توثیق سهام و ضامن بانکی، بخشی از سرمایه در گردش خود را تامین کنند. نکته بااهمیت این است که انتشار این اوراق هزینه مالی شرکت‌ها را کاهش و نقدینگی را به سمت تولید سوق می‌دهد.

خاطرنشان می شود که تا کنون هیچ یک از شرکتها چنین اقدامی انجام نداده بودند و فولاد خوزستان نخستین شرکتی است که از ابزار مالی انتشار اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری استفاده می‌کند. مدت عرضه این اوراق سه روز و شیوه عرضه بر اساس قیمت بازار (به روش ثبت سفارش) خواهد بود.

تعداد اوراق در دست انتشار ۳۰ میلیون ورقه و مبلغ اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان است. کف قیمت پیشنهادی هر ورقه نیز ۱۰۰ هزار تومان و سقف آن ۱۲۰ هزار تومان است.

گفتنی است متعهدین پذیره‌نویسی اوراق مرابحه شرکت فولاد خوزستان کنسرسیومی از شرکت‌های تامین سرمایه نوین، تامین سرمایه تمدن، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه امید و گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما هستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24