Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سازمان خصوصی سازی: هیچ کس به تعهدات خود عمل نکرد سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌ های سازمان خصوصی سازی: عملا زمان‌بندی‌هایی که قرار بود توسط خودرو سازها  اجرایی شود به نتیجه‌ای نرسیده است. دلیل آن هم این است که از طرف وزرات صمت و سازمان گسترش نوسازی هیچ پاسخی دریافت نمی‌شود.

سال 1401 تمام شد اما واگذاری ایران خودرو و سایپا به نتیجه نرسید

سحر خوشحال - بورس24 : یک سال از وعده های واگذاری تودلی‌های ایران خودرو و سایپا گذشت. هنوز هیچ خبری از سند تنظیم گری خودرو برای خروج از قیمت گذاری دستوری و ورود به بورس کالا از سوی وزارت صمت اعلام نشده تا مشخص شود که بالاخره سال آینده خودرو سازان از قیمت‌ گذاری دستوری خارج خواهند شد، و طبق برنامه واگذاری سهامشان انجام می‌شود یا خیر؟

مشکل اینجاست که همه می دانند گره ماجرا چیست، اما اقدامی عملی تا کنون انجام نشده. طبق گفته مسئولان، اصلی‌ترین مشکل در واگذاری سهام دولت در این دو خودروساز وثیقه قرار گرفتن بخشی از سهام آنها است که در ابتدا باید آزادسازی شود تا بتوان نسبت به عرضه اقدام کرد.

از طرفی، در خصوص شرکت‌های تابعه یا تودلی خودروسازان، بارها مسئولان دولتی از جمله وزیر اقتصاد و صمت بر واگذاری آن تاکید کرده‌اند، اما دریغ از کوچکترین اقدام عملی.

دو روز کاری آینده سال ۱۴۰۱ هم با تمام وعده های به نتیجه نرسیده، به پایان می‌رسد و باز هم ما می‌مانیم و هفت دست آفتابه و لگن و شام و نهار هیچ...

حسین امیر رحیمی، سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌ های سازمان خصوصی سازی در خصوص آخرین روند واگذاری تودلی‌های ایران خودرو و سایپا به خبرنگار بورس24 گفت: تعهدات و تفاهم‌هایی که با سازمان گسترش و خصوصی سازی انجام شده بود انجام نشده و ما پاسخی از وزارت صمت نگرفته‌ایم. آنها کار خودشان را می‌کنند و ما هم کار خودمان را می‌کنیم.

وی گفت: سازمان خصوصی سازی  مجوز واگذاری پارس خودرو را به سایپا  داده‌، برای واگذاری بن رو هم از وزیر استعلام کرده‌ایم که  این مجوز دریافت شود که باید انجام دهیم .

هیچ کس به تعهدات خود عمل نکرد؛ همه چیز به تنظیمات کارخانه برگشت...

امیررحیمی گفت: طبق آنچه سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود تودلی ها باید توسط خودروسازان واگذار شوند اما قرار شده بود که قیمت گذاری دستوری حذف شود و تا پایان آذر برنامه آن را ارائه  بدهند. تا امسال اگر هم خودرویی خارج از بورس فروخته شود، بعد از امسال برنامه ریزی کنند که سال بعد تمام خودرو‌ها از بورس کالا ‌و از طریق بازار سرمایه واگذار شود که راجع به این‌ موارد  سازمان گسترش و وزارت صمت هیچ برنامه و هیچ پلنی به ما ارائه نکرده‌اند .

وی افزود: عملا زمان‌بندی‌هایی که قرار بود توسط خودرو سازها  اجرایی شود به نتیجه‌ای نرسیده است. دلیل آن هم این است که از طرف وزرات صمت و سازمان گسترش نوسازی هیچ پاسخی دریافت نمی‌شود. آنها یک سری توافق‌هایی داشته‌اند که اجرایی نشده است، از جمله پایان آذر ماه حذف قیمت‌گذاری دستوری، پایان امسال واگذاری تو دلی‌ها و پایان امسال خروج از فروش غیر رقابتی است، که برنامه هیچ کدام از این ۳ مورد  را هم به  ما ارائه نداده‌اند.

وی گفت: برنامه این بوده که تو دلی‌ها تا عید واگذار شوند، که باید آن‌ها از ما درخواست مجوز می کردند تا  مجوز صادر شود، که فقط برای پارس خودرو و بن رو درخواست مجوز داده‌اند.

امیر رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا از ایران خودرو هم درخواستی داشته اید؟ گفت: اصلا از ایرانخودرو که هیچ درخواستی نداریم، از سایپا همین دو مورد را داریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24