Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دبیر سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال، سقف قیمت فروش برق در بازار برق از ۶۶ تومان به حدود ۱۰۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

افزایش ۶۰ درصدی سقف نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها

بورس24 : دبیر سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال، سقف قیمت فروش برق در بازار برق از ۶۶ تومان به حدود ۱۰۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

پرویز غیاث‌الدین دبیر سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق ضمن اشاره به تغییر سقف قیمت فروش برق در بازار برق اظهار داشت: بعد از مدت‌ها مطابق قانون در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱، سقف قیمت فروش برق در بازار برق از نرخ قبلی به حدود ۱۰۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تولید برق از سوی وزارت نیرو به عنوان نهاد حاکمیتی تعیین شد.

دبیر سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با تاکید بر اینکه این نرخ سقف قیمت فروش در بازار برق است، گفت: در سال ۱۴۰۱ علاوه بر افزایش قیمت پایان سال، در تاریخ ۲۳ شهریور نیز همین شاخص یعنی سقف قیمت فروش برق در بازار افزایش پیدا کرد و از حدود ۶۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت به ۸۲ تومان رسید.

وی افزود: به معنای دیگر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال سقف قیمت فروش برق در بازار برق از ۶۶ تومان به حدود ۱۰۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

غیاث‌الدین با بیان اینکه نرخ سقف قیمت بازار برق در سال ۱۴۰۱ رشد بیش از ۶۰ درصد را تجربه کرد گفت: مطابق قانون باید این نرخ در پایان هر سال اعمال شود اما دولت‌ها از این کار سر باز می‌زدند. امسال شاهد ابلاغ به موقع این نرخ از سوی دولت سیزدهم بودیم.

دبیر سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با اشاره به اینکه نیروگاه‌ها با این نرخ می‌توانند دخل و خرج مناسب‌تری داشته باشند، گفت: سقف تعیین شده قطعا تاثیر مثبت بر صنعت نیروگاهی دارد و زمینه امیدواری نیروگاه‌داران به اجرای قانون و آینده صنعت برق را به همراه خواهد داشت.

منبع خبر: فارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24