Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون مالی: خوراک را با نرخ 28500 تومان می گیریم، محصول با رقابت 60 الی 80 درصدی معامله می شود

دلیل صف خرید شگویا چیست؟

بورس24 : محمد شایگان، معاون مالی پتروشیمی تندگویان در خصوص فروش محصولات این شرکت با توجه به نرخ خوراک ۲۸هزار  تومان به خبرنگار بورس24 گفت: ما همیشه ۶ ماه اول سود‌مان بیشتر بوده است و با توجه به  رقابت‌هایی که در ۶ ماه اول برای «پت» صورت می‌گیرد سود بیشتری نسبت به نیمه دوم سال داریم.

وی گفت: قیمت «پت» را دفتر صنایع پایین دست  npc صنایع تکمیلی براساس همان فرمول قیمت‌های جهانی ۵ درصد فوب خلیج فارس با نرخ ارز  ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان تعیین می‌ کند که قبلا ۳۰ هزار  تومان بود، ولی در این ۱ ماه رقابت‌ها خیلی خوب بوده و تا ۸۰ درصد هم رسیده است.

شایگان در خصوص نحوه محاسبه قیمت محصولات گفت: قیمت پایه هر چقدر تعیین شود با توجه به تقاضای بالای محصولات، قیمت بعضا ۸۲ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله می‌شود. در بطری تا ۸۲ درصد ، ولی در الیاف کمتر؛ تا ۲۰ و ۳۰ است.

معاون مالی «شگویا» گفت: ما کل محصولات‌مان را در بورس کالا می‌فروشیم. این موضوع مطمئنا به نفع ما است، چون اگر ۳  خوراک اصلی را با نرخ  ۲۸ و ۵۰۰ دریافت کنیم، از آن طرف چون در قیمت پایه رقابت صورت می‌گیرد، به سود شرکت است. به طور متوسط الان در ۱ ماه رقابت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

وی گفت:  هفته اول فروردین ماه،  ۶۱۲ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم. اگر شما این ۴ هفته را هم در نظر بگیرید ۲۵۰۰ میلیارد تومان فروش‌ شرکت خواهد بود که ۲۵ تا ۳۰ درصد هم، سود خواهیم داشت. از طرفی  مقادیر فروش‌مان در هفته اول ۱۲ هزار  تن بوده است، قطعا هرچه تولید و فروش‌مان بیشتر شود به نفع شرکت خواهد بود.

شایگان با اشاره به طرح توسعه شرکت گفت: در عسلویه طرح پی‌تی‌ای‌۳ در مرحله امکان سنجی و مطالعات است، ولی به زودی اجرا می‌شود. ظرفیت اسمی طرح پی‌تی‌ای۳ معادل، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است. این در حالی است که، با ظرفیت اسمی دو فاز شرکت ، هم اکنون  ۷۰۰ هزار تن ،(دو خط تولید  ۳۵۰ هزار تن پی‌تی‌ای اول و دوم است) و با این طرح ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت قبل افزوده می‌شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24