Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت پاکسان امروز با حضور ۶۷.۴۶ درصد سهامداران برگزار شد.

صادرات پاکسان به روسیه

بورس24 : مجمع شرکت پاکسان امروز با حضور ۶۷.۴۶ درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع به دلیل زیان شرکت، سودی برای تقسیم نداشت.

در مجمع اعلام شد درآمد خالص شرکت ۲۰۰ میلیارد تومان بوده ولی زیان ۷۶ میلیارد تومانی شناسایی شده است. همچنین درآمد عملیاتی شرکت ۲۲۰۰میلیارد تومان بوده است.

چشم انداز شرکت برای سالهای مالی آتی به شرح زیر اعلام شد:

*کاهش دوره وصول مطالبات از ۱۲۹ روز به ۷۰ روز بر اساس توافقات صورت گرفته با شرکت بهپخش

*توسعه خرید های مواد اولیه با استفاده از اعتبار اسنادی داخلی

* افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی

*کاهش و حذف محصولات کم بازده در سبد محصولات داخلی 

*بهینه سازی ساختار سازمانی و فرایندهای کسب و کار

*توسعه فروش محصولات بسته بندی شده محصولات صادراتی

*اصلاح قیمت های محصولات داخلی به نفع تولید و مصرف کنندگان

مجمع اعلام کرد هم افزایش نرخ فروش و هم  افزایش تولید و تناژ در دستور کار است  که احتمال می رود درآمد عملیاتی شرکت به ۵ همت برسد. رئیس مجمع گفت: ما به صورت محتاطانه یک مرحله افزایش نرخ ۲۵ درصد در بودجه دیده ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت، روسیه نیازمند محصولات شوینده  است و سال قبل یک محموله فرستاده شده، اخیرا هم صحبت هایی شروع شده و هفته آینده ۲۰۰ تن پودر ماشینی به این کشور صادر می شود.

تکمیلی... 

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان با حضور  ۶۹.۷۳ درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ،مجمع شرکت پاکسان به دلیل زیان سنواتی سودی تقسیم نکرد. 

هیات رئیسه مجمع: 

فرهاد تقوا منش  به‌عنوان رئیس مجمع 
 عباس شکور  به‌عنوان ناظرمجمع 
 همایون باقری به‌عنوان ناظرمجمع 
 شهریار محمدی راد  به‌عنوان منشی مجمع

شهریار محمدی ، مدیر عامل شرکت در خصوص عملکرد این شرکت گفت: پاکسان ۲۲۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و ۲۳۵ ریال زیان هم برای هر سهم شناسایی شده  همچنین، شرکت ۱۰۲ میلیارد تومان سود ناخالص داشته است.

وی افزود: تولید شرکت در ۳ماهه پایانی سال ۱۴۰۱، ۲۰درصد افزایش داشته و ۴۰درصد هم با افزایش ریالی فروش مواجه شده است، شرکت توانست ۶۰درصد از زیان سنگین ۳ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ را جبران کند.

محمدی گفت: درآمد عملیاتی برای سال ۱۴۰۲، ۵ همت پیش‌بینی شده که یک مرحله افزایش قیمت محصولات در آن دیده شده و میزان افزایش قیمت در بودجه ۲۵درصد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: افزایش مستمر قیمت مواد اولیه، عدم اصلاح و تعدیل متناسب نرخ فروش مصوب محصولات داخلی، بی‌ ثباتی بازار ارز کشور و کاهش شدید قدرت خرید خانوار، فعالیت شرکت در بازارهای داخلی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی گفت: سرمایه شرکت در بدو تأسیس، ۵ میلیون ریال بوده و در ۱۵ مرحله افزایش سرمایه به مبلغ ۹.۲۲۱.۳۹۸ میلیون ریال افزایش یافته است.

به گفته وی، هزینه‌های مالی پاکسان در مقایسه با سال مالی قبل ۳۱درصد افزایش داشته که نشان دهنده کمبود نقدینگی در شرکت است و مشکلات زیادی را برای تأمین مواد اولیه ایجاد می‌ کند.

محمدی گفت: سود ناویژه شرکت در سال ۹۷، ۳۱ درصد بوده و طی این سال‌ها شیب تند کاهشی داشته و در سال ۱۴۰۱ به ۵ درصد رسیده است.

به گفته وی، در روغن پالم، مواد اولیه ۶۳۰درصد رشد داشته است. در صورتی که قیمت محصول آن تنها ۲۱۰درصد افزایش داشته و LAB هم که ماده اصلی و ضروری محسوب می‌شود، با ۲۸۳درصد رشد مواد اولیه همراه بوده است. این در حالی است که قیمت محصول آن ۱۵۹درصد رشد داشته و چنین مواردی که بر روند کاهشی سود ناویژه تأثیرگذار بوده است.

صادرات به روسیه هفته آینده با ۲۰۰ تن پودر

وی با اشاره به صادرات شرکت در سالی که گذشت گفت: فروش صادراتی در سال ۱۴۰۱، میزان ۴۲.۲۳۷ تن بوده که نسبت به سال مالی قبل ۱۰هزار تن رشد داشته است. شرکت ۱۹ میلیون دلار صادارت داشته که نسبت به سال قبل ۳۸درصد افزایش یافته است.

محمدی گفت: روسیه نیازمند محصولات شوینده  است و سال قبل یک محموله فرستاده شده، اخیرا هم صحبتهایی شروع شده و هفته آینده ۲۰۰ تن پودر ماشینی به این کشور صادر می شود

وی گفت: تأمین نقدینگی، خرید بهینه، کاهش بهای تمام‌شده، بهینه‌سازی سبد محصولات، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تولید و پیگیری اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی به نفع تولید و مصرف کنندگان، از جمله چشم‌اندازهای شرکت در سال مالی بعدی است.

محمدی با اشاره به افزایش نرخ محصولات مهم شرکت گفت:  ۲۵درصد در گروه پودر و ۴۳.۶ درصد در گره صابون افزایش نرخ داشته است.

برنامه های آتی «شپاکسا»

وی با اشاره به برنامه های آتی شرکت گفت: کاهش دوره وصول مطالبات از ۱۲۹ روز به ۷۰ روز بر اساس توافقات صورت گرفته با شرکت بهبخش ، توسعه خرید های مواد اولیه با استفاده از اعتبار اسنادی داخلی، افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی ،کاهش و حذف محصولات کم بازده در سبد محصولات داخلی ،بهینه سازی ساختار سازمانی و فرایندهای کسب و کار ،توسعه فروش محصولات بسته بندی شده محصولات صادراتی،اصلاح قیمت های محصولات داخلی به نفع تولید و مصرف کنندگان مهمترین برنامه های شرکت است. 

وی گفت: شرکت هم افزایش نرخ فروش و هم  افزایش تولید و تناژ در دستور کار دارد،  که احتمال می رود درآمد عملیاتی شرکت به ۵ همت برسد.

مصوبات مجمع: 

 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان، به دلیل زیان ده بودن شرکت، سودی تقسیم نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24