Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حسین درودیان گفت: دولت باید پیش از قیمت‌گذاری نرخ ارز در سطوح بسیار پایین‌تر از بازار، از سرکوب قیمت ارز در بازار آزاد خودداری کند؛ به سبب آنکه هرچه فاصله بین قیمت ارز در بازار آزاد با نیما زیاد شود این مسئله موجب زیان و افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد خواهد شد.

یک کارشناس اقتصادی: سرکوب قیمت ارز موجب افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شود

بورس24 : حسین درودیان گفت: دولت باید پیش از قیمت‌گذاری نرخ ارز در سطوح بسیار پایین‌تر از بازار، از سرکوب قیمت ارز در بازار آزاد خودداری کند؛ به سبب آنکه هرچه فاصله بین قیمت ارز در بازار آزاد با نیما زیاد شود این مسئله موجب زیان و افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد خواهد شد.

حسین درودیان، کارشناس اقتصادی در مورد اقدامات مقامات دولتی و نمایندگان مجلس در راستای حمایت از تولید، اظهار کرد: هدف نهایی سیاست‌گذاری اقتصادی در بحث مهار تورم، رشد تولید و بهبود رفاه آحاد جامعه است که کارشناسان تحقق این امور را مستلزم رشد اقتصادی می‌دانند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف غایی دولت ارتقاء سطح تولید در کشور است، در حال حاضر هم اگر مهار تورم براساس شعار سال مورد توجه واقع شده، علت آن را می‌توان جهش افسار گیسخته تورم از سطوح متوسط بلند مدت خود طی سال‌های اخیر دانست.

این کارشناس اقتتصادی بیان کرد: دولت در حال حاضر با عملیاتی کردن برخی از اقدامات از جمله ایجاد دیدگاه مثبت نسبت به آینده سیاسی - اقتصادی برای سرمایه‌گذاران، می‌تواند ضمن مهار تورم ، موجب رشد تولید شود.

درودیان گفت: دولت باید به منظور بهبود شرایط اقتصادی، مناسبات اقتصادی و سیاسی جدیدی را با قدرت‌های جهان و منطقه تعریف کند، زیرا این امر موجب افزایش اهمیت کشور به لحاط اقتصادی، کاهش فشارها، تهدیدات خارجی و... خواهد شد.

او تاکید کرد: مسئولان مربوطه در راستای تقویت سطوح مختلف تولید باید برخی سیاست‌های صنعتی را به کارگیرند، این مسئله بدین معنا است که ضمن انتخاب برخی صنایع به عنوان بخش‌های هدف، از ابزارهای حمایتی جدید به منظور تاسیس بنگاه‌های تولیدی موفق بهره گیرند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بازارهای تولیدی که عموما انحصاری هستند قیمت‌گذاری دستوری در آن‌ها مسئله طبیعی است اما در سال‌های اخیر این قیمت‌گذاری‌ها به سبب عدم تعدیل نسبت به شرایط تورمی موجب زیان تولیدکنندگان، سهامداران، شبکه بانکی کشور و برخی موارد دیگر شده است.

درودیان در پایان گفت: دولت باید پیش از قیمت‌گذاری نرخ ارز در سطوح بسیار پایین‌تر از بازار، از سرکوب قیمت ارز در بازار آزاد خودداری کند به سبب آنکه هرچه فاصله بین قیمت ارز در بازار آزاد با نیما زیاد شود این مسئله موجب زیان و افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد خواهد شد.

منبع خبر: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24