Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت قند و شکر کشـور زیر ظرفیت اسمی کار می کننـد و ایـران یکـی از عمـده تـرین واردکنندگان قند و شکر جهان است که این امر نشـان دهنـده اعمال سیاست های نامناسب در این زمینه است.

شکر افزایش نرخ می گیرد؟

بورس24 : این روزها گمانه زنی هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه این رالی صعودی افزایش قیمت جهانی شکر،  آیا می تواند سبب شود تا نرخ شکر داخلی که توسط دولت تعیین می گردد، و شکر سفید حاصل از تصفیه شکر خام نیز که معمولا در همان محدوده قیمتی و بر اساس کشش تقاضای بازار به فروش می رسد، بالاتر برود؟

شنیده ها حاکی از آن است که با توجه به افزایش نرخ شکر خام و هزینه های تولید، کارخانجات شکر درخواست افزایش نرخ مصوب دارند.

قیمت شکر خام وارداتی، توجیه اقتصادی چندانی برای تولیدکنندگان شکر جهت عرضه با نرخ فعلی نخواهد داشت و احتمال افزایش نرخ فروش رسمی این محصول بالا است. نرخ شکر خام وارداتی در حال حاضر 650 دلار به ازای هر تن است.

اخیرا مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی با بیان اینکه ذخایر راهبردی شکر کافی است، اعلام کرد: برای واردات شکر محدودیتی وجود ندارد و واردات شکر مورد نیاز کشور از اسفند ماه در حال انجام است. شرکت‌ها و کارخانه‌های قند و شکر توانمند می‌توانند نسبت به ثبت سفارش این محصول اقدام کنند.

این در حالی است که بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت قند و شکر کشـور زیر ظرفیت اسمی کار می کننـد و ایـران یکـی از عمـده تـرین واردکنندگان قند و شکر جهان است که این امر نشـان دهنـده اعمال سیاست های نامناسب در این زمینه است.

براساس نیاز کشور در صورتی که نرخ فروش کمتر از قیمت تمام شده شکر وارداتی باشد، ثبت سفارش واردات جدید هیچ توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

بدین ترتیب باید دید آیا این صنعت می تواند بعد از ماه رمضان به افزایش نرخ مصوب شکر، امید داشته باشد یا خیر؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24