Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه گذاری غدیر با حضور ۸۸.۵۳ درصد سهامداران برگزار شد... 

اخبار مجمع سرمایه گذاری غدیر را اینجا بخوانید

  بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه گذاری غدیر با حضور ۸۸.۵۳ درصد سهامداران برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ،  شرکت سرمایه گذاری غدیر ، ۲۳۵۰ریال سود تقسیم کرد. 

هیات رئیسه مجمع 

رحیم اسماعیلی دانا  به‌عنوان رئیس مجمع 
 مریم زمانی فریز هندی به‌عنوان ناظرمجمع 
 کامران پورمحمدی به‌عنوان ناظرمجمع 
 هوشنگ مهدوی  به‌عنوان منشی مجمع 

مازیار حسینی ،مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در خصوص عملکرد شرکت گفت: ساتا و شرکت های تابعه ۵۳ درصد  سهامدار عمده وغدیر هستند و پس از آن صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها با ۲۳ درصد  سهامدار شرکت است. 

وی گفت: غدیر در ۷ حوزه ساختمانی، حمل و نقل، مالی و فناوری ، برق و انرژی ، سیمان و صنعت و معدن و نفت و گاز و پتروشیمی فعال بوده و ۶۵ درصد تولید اوره کشور هم در اختیار غدیر است.

حسینی افزود: آخرین سود خالص شرکت اصلی شرکت ۲۰.۲۳۴میلیارد تومان با سرمایه ۷۲۰۰ میلیارد تومان  بوده است این در حالی است که، درآمد عملیاتی از ۲۲۰۰ از سال ۹۹  بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته و به ۲۱هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی، شرکت از منظر  سود آوری هلدینگ ها دومین هلدینگ چند رشته ای بورس است و ده درصد تولید سیمان کشور را در اختیار دارد همچنین بزرگترین تولید کننده برق خورشیدی کشور هستیم و به سمت تامین مطمئن ارزان و پایدار برای خودمان می روییم ، همچنین غدیر ۷۰۰ هزار تن آلومینیوم را تولید می‌کند که ۳۰۰ هزار تن آن در المهدی  تولید می‌شود و بزرگترین تولید کننده آلومینیوم کشور محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به شاخصه های رشد قیمتی سهم گفت: شاخص کل بورس ۶۸ درصد رشد داشته و غدیر ۸۵ درصد در ۶ ماهه اخیر رشد داشته است.

پروژه های مهم غدیر کدامند؟ 

وی گفت: شرکت دو پروژه مهم دارد که یکی از آن ها  راه اندازی فولاژ یزد یک بوده که جریانی ۱۳ساله بوده است که ۷۰۰هزار تن تولید خواهد داشت و نیمه اول امسال راه اندازی می شود، راه اندازی واحد فولاد سازی شرکت فولادغدیر نی ریز با یک میلیون تن تولید در سال هم مهمترین برنامه شرکت است.

مدیر عامل «وغدیر» با اشاره طرح های توسعه شرکت گفت: آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی همت و انتقال سهام به شرکت پتروشیمی پردیس با تولید سالانه ۱.۲,میلیون تن اوره ، آغاز عملیاتی اجرایی و حفاری در معدن سنگ آهن گزستان با ۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی ، راه اندازی و بهره‌برداری از پروژه بازیافت گازهای انتهایی واحد گوگرد سازی با ۹ تن در روز گوگرد، پروژه احداث نیروگاه خورشیدی اصفهان ۲ ، اتمام و بهره برداری فاز یک برج های رویای کیش، آغاز پروژه احداث فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد با ۳۱۵ مگا وات، وغدیر ازابتدای سال 1401 تا کنون بازدهی سنگین بیش از 100 درصدی داده است که نشان از پتانسیل های بالا و تحولات بنیادی در این سهم چه در زمینه رشد ارزش ان ای وی و چه در زمینه سود سازی می باشد. 

وی در ادامه توضیح داد: فولادسازی یزد یک پس از ۱۳ سال انتظار با ظرفیت سالانه تولید ۷۰۰ هزار تن شمش فولاد و فولاد غدیر نی­ریز پس از ۸ سال با ظرفیت سالانه تولید ۱ میلیون تن شمش فولاد از جمله این طرح های راهبردی می باشند که طی شش ماهه  نخست سال ۱۴۰۲ به بهره برداری کامل خواهند رسید.

وی افزود:  با آغاز فعالیت این دو مجموعه، سهم ظرفیت تولید فولاد گروه سرمایه­گذاری غدیر از ۳ درصد تولید فولادکشور به ۱۱ درصد افزایش پیدا می­‌کند.

حسینی گفت: در حوزه پتروشیمی نیز بازنگری طرح­‌ها و پروژه­‌ها براساس واقعیت­‌های موجود، خوراک قابل تخصیص و افتتاح مرحله­ای آن­ها که بتوان از محل درآمد هر پروژه موضوع تأمین مالی و تکمیل فازهای بعدی را پشتیبانی کرد در دستور کار قرار دارد. همچنین از جمله این پروژه­‌ها که سالهاست بر زمین مانده می­‌توان به پتروشیمی کیان با ارزش سرمایه­‌گذاری ۷.۳ میلیارد دلار، ستاره سبز سیراف با ارزش سرمایه­‌گذاری ۷۵.۱ میلیارد دلار و پالایش نفت جاسک غدیر با ارزش سرمایه­‌گذاری ۱۲ میلیارد دلار اشاره کرد.

وی با اشاره به عملکرد یه ماهه خود در سال جدید گفت: در عملکرد 3 ماهه ، سود خالص این شرکت با رشد 1165 درصدی در سطوح 1820 میلیارد تومان قرار گرفت که نشان ازعملکرد بسیار موفق این شرکت در بازار سرمایه و عملیات خرید و فروش سهام دارد.وغدیر با رشد 26 درصدی سود خالص خود همراه شده و به بیش از 20 همت سود دست یافته است.

مشکل آپادانا و ایساتیس حل شد؟ 

وی با اشاره  مشکل شرکت آپادانا و ایساتیس  و  انتقال بخشی از سهام پارسیان به شرکت آپادانا ایساتیس و رفع ابهامات آن  گفت:  با توجه به ابهامات و اشکالات وارده بر فرآیند واگذاری دارایی‌ها، شامل بخشی از سهام دو شرکت صنعتی اسفراین و اپال سنگان به شرکت آپادانا ایساتیس از زیر مجموعه‌های هلدینگ مالی گروه سرمایه گذاری غدیر که در دوره‌های گذشته مدیریت غدیر انجام شده بود، هیات مدیره ضمن بررسی دقیق موارد، اقدام به حل بنیادین موضوع کرد. 

وی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده با سهامدار عمده غدیر و نمایندگان سهامداران خرد، همچنین همکاری نزدیک سازمان بورس و اوراق بهادار، مبالغ پرداختی توسط شرکت مذکور با انجام کارشناسی دقیق  و رعایت کلیه تشریفات قانونی با سهام پارسان تهاتر شد.موضوعاتی که به آنها ایراد گرفته شده بود را مورد بررسی قرار دادیم. تمام فرآیند را انجام دادیم، با سهامدار عمده توافق کردیم و در کمیته حسابرسی و سرمایه‌گذاری تصویب شد. مجوز هیئت مدیره بالادستی و غدیر دریافت شده است. سازمان بورس تمام مستندات را دریافت کرد. 

حسینی گفت: بر اساس آیین‌نامه بورس، این موضوع نیازمند مصوبه شورای عالی بورس بود و در نهایت به تایید شورا رسید تا این مجمع برگزار شود.

مهم ترین اقدامات غدیر در معادن 

حسینی با اشاره به معادن شرکت و دستیابی به شمش طلا طی دو سال آینده گفت: معدن طلای خونیک با ظرفیت ۴.۵ تن طلای قطعی، غدیر تا پایان سال ۱۴۰۳ شمش طلا خواهد داشت.بررسی‌ها نشان می‌دهد عیار طلای جنگسر از خونیک بیشتر است. 

وی افزود: معادن چرام برای استخراج فسفات بوده و شرکت در بخش فسفات، اقدامات خوبی انجام می‌دهد تا بتواند تا سال ۱۴۱۰ این زنجیره را در دست داشته باشد. همچنین معدن مس جانجا، محدوده چهل تن، محدوده برزآباد و لاله زار از  معادن مس غدیر است.

نرخ خوراک چند؟ 

وی ادامه داد: در گذشته  فرمولی  وجود داشته که  به همان فرمول هم اعتراض داریم، در آن فرمول ۴ هاب انرژی را  مبنا گرفته‌اند و از این ۴ هاب انرژی ۲ هاب اصلا تولید کننده نیستند، بلکه مصرف کننده هستند، ۵ هزار کیلومتر هم با ما فاصله دارند،  معتقد هستیم دومین ذخایر گاز در دنیا را دارم چرا باید با کشور مصرف کننده قیمت گاز  سنجیده شویم.   یکبار فرمول  ۵ تومانی به ۷ تومان برسد و  از ۲۰ سنت به ۲۴ سنت  تغییر کند، از طرف دیگر   ، ۱۰ واحد هم به نرخ سوخت اضافه شود. خوراک در پتروشیمی ۵ تومان و به ۷ تومان می‌رسد که ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. سوخت پالایشگاهی‌ها، پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها هم ۷۵ درصد بالا برود . در صنایع معدنی و فلزی  ۸۶ درصد و  سیمان و سایر صنایع هم از ۵۰۰ تومان به ۱۴۰۰ تومان رسید، بدون مالیات ارزش افزوده ، یعنی ۲۸۰ درصد افزایش یافت .

حسینی افزود: همه تلاش ما این شد که  ۷ تومان را از لایحه بودجه حذف کنیم، ولی آن طرف خروجی هم همچنان این خطر وجود دارد که  چه نرخی عرضه می‌کنید؟

حسینی در پاسخ به خبرنگار بورس24 در خصوص نرخ خوراک گفت: معتقد به فرمول خوراک هستیم اما معتقدیم این فرمول عادلانه نیست. ما معتقدیم دو هاب مصرف کننده حذف شود و هاب خلیج فارس افزوده شود، در حال حاضر هم صورت حساب های ما فعلا به صورت علی الحساب می‌آید و هنوز نرخ دقیق مشخص نیست تا ببینیم که چه تصمیمی گرفته می شود.

مصوبات مجمع 

شرکت ۲۳۵۰ ریال سود تقسیم کرد. روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی‌ های شرکت تعیین شدند. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24