Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سهام شرکت ذوب آهن اصفهان امروز صف خرید سنگینی دارد. البته سایر نمادهای فولادی هم امروز وضعیت خوبی دارند اما تفاوت ذوب آهن با سایر نمادهای هم گروه در این است که قدرت خریدار در این نماد به شدت بالاست. سرانه خرید هر کد حقیقی در نماد ذوب آهن تا این لحظه حدود 260 میلیون تومان است که 13 برابر سرانه فروش هر کد حقیقی در این نماد است.

بررسی دلیل صف خرید سنگین ذوب آهن در گفت و گو با مدیرعامل شرکت

بورس24 : سهام شرکت ذوب آهن اصفهان امروز صف خرید سنگینی دارد. البته سایر نمادهای فولادی هم امروز وضعیت خوبی دارند اما تفاوت ذوب آهن با سایر نمادهای هم گروه در این است که قدرت خریدار در این نماد به شدت بالاست. سرانه خرید هر کد حقیقی در نماد ذوب آهن تا این لحظه حدود 260 میلیون تومان است که 13 برابر سرانه فروش هر کد حقیقی در این نماد است.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با بورس24 گفت: در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ شرکت نتوانسته به بودجه دست پیدا کند که دلیل اصلی آن این بود که در ۶ ماه اول ۴۰۱ نسبت به سال قبل آن حدود ۷۰ درصد افزایش قیمت بهای تمام شده از جمله کک و زغال صادراتی داشته ایم.

وی گفت: ما در این سه ماه اخیر ۳۰ هزار تن کک از طبس با عیار حدود ۴۵ دریافت کردیم و اگر با استانداردهای تولید شرکت تطابق پیدا کند حتما جایگزین کک وارداتی خواهیم کرد.

وی افزود: هلدینگ صدر تامین در شرکت های مانند کک طبس سهامدار است و از جمله اهداف این هلدینگ این است که زنجیره تامین را برای ذوب آهن مهیا نماید. در روزهای پایانی اسفند مدیر عامل هلدینگ بازدیدی از طبس داشت و دنبال این هستیم در سه ماه اول امسال از ظرفیت سهامداری خودمان (ذوب)، شستا و صدر تامین برای تامین زنجیره زغالی شرکت استفاده کنیم.

وی در خصوص تجدید ارزیابی شرکت گفت: هر ۵ سال یک بار می توانیم تجدید ارزیابی داشته باشیم، به محض اتمام دوره برنامه تجدید ارزیابی را دنبال می کنیم که در مرحله درخواست هستیم و احتمالا از مرحله زمین و ماشین آلات و تجهیزات انجام خواهد شد.

کوهی در خصوص دلایل رشد قیمت سهم  گفت: بازار به طرح ها و برنامه های شرکت ها واکنش نشان می‌دهد و ما نیز پروژه های خوبی برای رشد و رونق شرکت در اختیار داریم.

وی افزود: ذوب آهن پروژه های خوبی از جمله ال اس ۱و۲ ، پلنت اکسیژن، باطری دو و پروژه  آب شیرین کن را در دستور کار دارد. پروژه های ال اس ۱و۲ و پلنت اکسیژن امسال به بهره برداری می رسد و تامین آب شیرین کن و باطری دو هم سال آتی به بهره برداری می رسد. امیدواریم با سود خوب در سال جاری رضایت و اقبال بیشتری برای سهم داشته باشیم.

وی در خصوص  مشکل برق کارخانجات گفت: ذوب آهن با توجه به نیروگاه‌های برقی که در اختیار دارد هیچ گونه مشکل قطعی برقی نداشته و نیروگاه ذوب‌آهن ۱۸۰ مگاوات برق تولید دارد که در پیک مصرف هم مشکل مصرف برق نخواهیم داشت چرا که مصرف شرکت در همین حدود است.

وی گفت: مهمترین برنامه ما برای رسیدن به سودآوری این است که ۴۰ درصد محصول شرکت را تبدیل به ارزش افزوده بالاتر کنیم. وجه تمایز شرکت می تواند روی محصولات آلیاژی و محصولات بال پهن باشد و امیدواریم در این حوزه از محصولات با ارزش افزوده بیشتر سود بالاتری کسب نماییم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24