Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24: از دلایل مهمی که باعث افزایش قیمت سکه و جسارت خریداران آن شده، شتاب گرفتن سرعت نرخ دلار در چند روز اخیر بوده است.

دلیل تفاوت نرخ سکه رفاه و آزاد چه بود؟

بورس24 : از دلایل مهمی که باعث افزایش قیمت سکه و جسارت خریداران آن شده، شتاب گرفتن سرعت نرخ دلار در چند روز اخیر بوده است. دلار که در ماه رمضان در یک محدوده خاص ثبات قیمتی داشت ، با پایان ماه مبارک و شروع دومین ماه سال جاری، خود را به پله های بالاتر رساند و ما شاهد بالا رفتن قیمت سکه در این مدت بوده ایم. دومین دلیل، یکه تازی فلز گران بهای داخلی در بورس کالاست.

1
چرا قیمت سکه رفاه از بازار سبقت گرفته است؟
ارزش سکه در معاملات بورس کالا سیر صعودی داشته و این موضوع در تقویت انتظارات صعودی بازیگران بازار نقدی موثر بوده است.
گفتنی است که چندی پیش، سکه رفاه در بازار بورس کالا بالای کانال ۳۶ میلیون تومان معامله شد و 2 میلیون تومان از بازار بالاتر بود و نگاه بازیگران فلز گران بهای داخلی بازار سبزه میدان را به خود خیره کرد.
درباره حاکمیت این وضعیت اخبارهایی شنیده شده است که بیشتر بازیگران بورسی دیروز عنوان می‌کردند که بانک مرکزی، سکه خریداران اوراق سلف سکه را تحویل نداده است و  می گوید تسویه نقدی باید انجام شود ، و حاشه دوم چنین بود که اگر در زمان تعیین شده ، مراجعه برای تحویل نشود با قیمت میانگین موزون با شما تسویه می شود .
اما خبر دوم این بود که اکثر خریداران اوراق سلف حقوقی‌ها هستند و آن‌ها با نوسان در قیمت سکه تلاش دارند سکه‌های تحویلی خودشان را با قیمت بالاتری عرضه کنند تا حاشیه سود بیشتری نصیبشان شود.
همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد جو صعودی شد. بانک مرکزی نیز وعده داد که سکه خریداران را به صورت فیزیکی تحویل خواهد داد و ممکن است این خبر در روز جاری، جو صعودی بازار را کمرنگ کند.
این همه جنجال برای خرید سکه رفاه با دلار 76 هزار تومانی خبر از چه می دهد ؟

قیمت سکه رفاه 355,000,000= قیمت جهانی طلا  1982* قیمت دلار * 0.2353

این فرمول حاکی از دلار موجود در سکه رفاه با قیمت 76 هزار تومان است که به نظر می رسد با این قیمت دلار همان نظریه ما مبنی بر اینکه  اکثر خریداران اوراق سلف حقوقی‌ها هستند و آن‌ها با نوسان در قیمت سکه تلاش دارند سکه‌های تحویلی خودشان را با قیمت بالاتری رد کنند تا حاشیه سود بیشتری گیرشان بیاید، تقریبا نظریه بی ربطی نیست. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24