Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

برای امروز احتمالا بازار بهتری را داشته باشیم؛ چراکه پس از زد و خورد سنگین در نیمه نخست بازار چهارشنبه، در برخی از نمادها شاهد حرکت رو به جلو و قرار گرفتن قیمت آخرین معامله در سطوحی بالاتر از قیمت پایانی بودیم. به نظر شاخص با حفظ کانال 2.5 میلیون واحدی در مسیر فتح قله دیگری قرار بگیرد ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه به 3 دلیل، افت نزدیک به 2 درصدی قیمت دلار در بازار آزاد، افت نفت در بازارهای جهانی و قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته با فشار عرضه‌های بیشتری آغاز کرد. البته سمت تقاضا بطور کامل عقب ننشسته و هنوز هم انگیزه لازم برای حضور و حرکت رو به جلو را دارد اما به هر جهت در ورزش فوتبال هم بازیکنان بعد از چند استارت قوی از جناحین و فرار از پِرس حریف، کمی قدم می‌زنند تا نفسی چاق کرده باشند. همچنان حجم معاملات و رفتارهای معاملاتی نشان‌ می‌دهد که بازار دارای شرایط مناسبی بوده و عرضه‌ این روزها بیشتر نقش دست‌انداز برای گرفتن شتاب حرکت رو به جلو را دارد. اتفاقا حرکت آرام‌تر و کاهش هیجان هم اتفاق بدی نیست.

در گزارش‌های اخیر درخصوص 4 دلیل برای حفظ روند صعودی بازار یعنی "عقب‌ماندگی بازار سرمایه نسبت به سایر کلاس دارایی‌ها، انتظار برای کاهش شکاف بالای ایجاد شده بین نرخ حواله نیما با دلار بازار آزاد، انتظار برای افزایش قیمت کالاهای ضروری، پیش‌بینی افزایش قیمت حامل‌های انرژی (شدت گرفتن انتظارات تورمی)" بطور مفصل بحث شد. بنابراین بسیاری از سهامداران با همین طرز تفکر تمایلی به فروش سهام خود نداشته و معتقدند حضور در بازار استراتژی منطقی‌تری خواهد بود. اما امروز به 2 نکته دیگر خواهیم پرداخت.

نکته اول تداوم ورود پول به بازار است. در بازار منفی چهارشنبه بیش از 1,700 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار تزریق شد. طبق اطلاعات بدست آمده از کارگزاری‌ها، عمده نقدینگی که طی مدت اخیر وارد بازار شده، پول‌های بسیار درشت و هوشمند بوده و هنوز خبری از پول‌های خرد و ریز مردم نیست. و البته بخشی از این پول‌ها به سمت صندوق‌های سهامی حرکت کرده‌اند. خروجی مطلب فوق این است که بازار هنوز وارد آن موج عجیب و غریب هیجانی نشده و لذا نمی‌توان شرایط امروز را با سال 99 قیاس کرد. نکته دوم، اثر مصوبه اخیر مجلس در مورد مالیات گرفتن از بازارهای غیرمولد نظیر ارز، سکه، خودرو و مسکن است. جالب اینکه عامل اصلی تورم و رشد نقدینگی دولت است و حال خود دولت به دنبال اخذ مالیات از انتظارات تورمی است که در سطح جامعه ایجاد کرده است !!

به نظر علاج کار، تشویق به حرکت نقدینگی به سمت بازارهای مولد باشد و لذا برخی معتقدند با این مصوبه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24