Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از رصد دقیق جریان نقدینگی در بازار سهام خبر داد...

رئیس بورس : روزانه 1000 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار سهام می شود

بورس24 : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از رصد دقیق جریان نقدینگی در بازار سهام خبر داد.

مجید عشقی در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه درباره آخرین تحولات بازار بورس به خبرنگار بورس24 گفت : در خصوص افزایش ارزش معاملات که با رجوع مردم به بازار سرمایه اتفاق افتاده است.به صورت روزانه و دائمی رصد می کنیم. کدهای جدید و خاموشی که در حال فعال شدن است به صورت روزانه رصد می شوند که چه کدهایی هستند.

مجید عشقی گفت که تحقیقاتی هم روی نحوه خرید و فروش های سال ۹۹ داشته ایم که چه کسانی زیان کرده اند تا بتوانیم از تکرار آن جلوگیری کنیم.به طور طبیعی در بازار همیشه سهام ارزان یا گران وجود دارد و نمی شود گفت که بازار گران است یا بازار ارزان است. بالاخره بازار با توجه به شرایط نقدینگی کل کشور در مقایسه با سال ۹۹ و هم قیمت ارز و فروش و سود شرکت ها در محدوده خوبی قرار گرفته است و یک بازه بلند مدت می توانیم برای بازار تعریف کنیم و P/E بازار عددی است که بین آن عدد حرکت می کند و از این جهت نگرانی برای بازار وجود ندارد.

بالاترین مقام نظارتی بازار سهام با بیان این که برخی افراد با فروش سیگنال به دنبال داغ کردن سهم هستند ، تاکید کرد :  ما به طور قطع با این افراد برخورد می کنیم همکاران ما این موارد را رصد می کنند و این بار برخوردها خیلی سریع خواهد بود ، خیلی مهم است ما سریع عمل کنیم که اگر اتفاقی در بازار رخ می دهد ، بتوانیم سریع جلو آن را بگیریم.در بحث کانال های تلگرامی یا شبکه های اجتماعی هم همکاران ما فعال شده اند و در حال رصد آن ها هستند که فعلاً اقدام عملی نکرده ایم زمانی که رصدها تمام شود پرونده ها تشکیل می شود و در کمترین زمان اقدام خواهیم کرد تا جلوی توسعه این کانال های تلگرامی گرفته شود هرچند شبکه های اجتماعی را به صورت صد در صد نمی توان کنترل کرد و هر لحظه کانال جدید ایجاد می‌شود و شروع به فعالیت می کند اما تا جایی که بتوانیم و به ما اطلاع رسانی شود برخورد می کنیم که جلوی توسعه فعالیت های غیرقانونی آن ها گرفته شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد : در این بازار تنها هدف ما این است که منابعی که وارد بازار می‌شود (روزانه 1000تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان ) را بتوانیم به بازار اولیه منتقل کنیم هدف ما این است که این منابع را به سمتی منتقل کنیم که دو سال آینده ، پول وارد پروژه های مهم شود و سال بعد نتیجه آن را ببینیم، تصور کنید اگر سال ۹۹ نیمی از آن مبالغی که وارد بازار شد که تقریبا ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بود وارد پروژه ها می شد ما دقیقاً امسال می توانستیم نتیجه آن را در توسعه شرکت ها و درآمد شرکت ها و سودآوری شرکت ها ببینیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. این تجربه شده که امسال پول وارد شرکت ها شود  و به صورت اوراق بدهی یا اوراق سرمایه ما بتوانیم درآمد شرکت ها را افزایش دهیم ، این الان دقیقا" نقطه تمرکز ماست.

عشقی در برابر این سوال خبرنگار بورس24 که پرسید با تداوم رشد بازار سرمایه آیا تجربه سال 99 در رابطه با اختلال سامانه معاملات تکرار نمی شود؟ توضیح داد : در رابطه با بحث زیرساخت های معاملاتی، الان مشکلی وجود ندارد،خوشبختانه به عددهای اوج سال ۹۹ رسیده ایم و مشکلی وجود ندارد. شاید بعضی از سرویس دهنده های آنلاین اختلال کمی آن هم به صورت مقطعی داشته باشند ، اما هنوز هم سامانه پس از معاملات مشکل خاصی ندارد یکی از دلایل آن هم این است که ما چون دامنه نوسان را باز کرده ایم ، صف های خرید و فروش سنگین نخواهیم داشت.به همین دلیل قطعی و کندی و ...مانند سال ۹۹ نخواهیم داشت و اگر چنین اتفاقی بیفتد که بعید می دانم، با باز کردن بیشتر دامنه نوسان ، مشکلی برای سامانه ها نخواهیم داشت.

وی در نهایت اعلام کرد : سازمان بورس تلاش می کند که بازار سهام در همه ابعاد رشد کند و این رشد در ریل درست و منطقی خود باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24