Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: در اعلامیه ای که چندی پیش از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای محصول چغندر قند ، به منظور ایجاد انگیزه در کشاورزان و ایجاد تعادل‌ در نظام تولید، با لحاظ هزینه حمل ، قیمت نهایی خرید تضمینی این محصول برای هر کیلوگرم چغندر قند بهاره عیار ۱۶ درصد ۲۸ هزار ریال و برای هر کیلوگرم چغندر قند پاییزه عیار ۱۵ درصد ۲۷ هزار و ۲۰ ریال تعیین شده بود...

شکر واقعی سبز ؛ سهام شکری قرمز

بورس24 :  در اعلامیه ای که چندی پیش از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای محصول چغندر قند ، به منظور ایجاد انگیزه در کشاورزان و ایجاد تعادل‌ در نظام تولید،  با لحاظ هزینه حمل ، قیمت نهایی خرید تضمینی این محصول برای هر کیلوگرم چغندر قند بهاره عیار ۱۶ درصد ۲۸ هزار ریال و برای هر کیلوگرم چغندر قند پاییزه عیار ۱۵ درصد ۲۷ هزار و ۲۰ ریال تعیین شده بود.

تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین سبب افزایش قیمت نیشکر در بازار جهانی شد ، چرا که بخشی از این محصول برای تولید اتانول و سوخت خودروها در نظر گرفته شد. از ابتدای سال ۱۴۰۲ روند افزایشی شکر در بازار آغاز شده و در حالی که در اردیبهشت ماه  با کمبود قند و شکر در بازار داخلی مواجه بودیم ، بخشی از محصولات انبار شدند.

چندی پیش، علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:  مجبوریم قیمت شکر را گران کنیم تا سطح زیر کشت چغندرقند کاهش نیابد، اگر قیمت پایه شکر را مناسب اعلام نکنیم کشاورز رغبتی برای کشت چغندر پیدا نمی‌کند.

عباسی در خصوص افزایش تولید شکر در کشور عنوان کرد: در این بخش باید به سمت افزایش بهره‌بری در حوزه کشاورزی حرکت کنیم تا بتوانیم نیاز کشور را تأمین کنیم، سطح زیر کشت‌مان را شاید نتوانیم در این محصولات افزایش دهیم اما اگر به سمت افزایش تولید در واحد سطح برویم این نیاز را می‌توانیم تأمین کنیم.

چندی پیش ، با افشای قیمت چغندرقند، شرکت های قندی در انتظار بودند تا قیمت شکر هم اعلام شود که در نهایت ، انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران به شرکت های قندی ابلاغ کرد:

افزایش نرخ فروش شکر برای هر کیلوگرم از 180،000 ریال به مبلغ 255،000 ریال شده است و این افزایش نرخ حاکی از بیش از 40% افزایش در قیمت شکر است . این افزایش نرخ می تواند، حال شرکت های قندی که نگرانی هایی از بابت نرخ فروش خود نسبت به قیمت تمام شده شکر وارداتی داشتند و بر این اعتقاد بودند تا مادامی که شرایط بر این اساس است ، ثبت سفارش واردات جدید هیچ توجیه اقتصادی نخواهد داشت ، را بهبود بخشد.

با تمام این ها ، این روزها خبرهای مثبت هم تاثیری بر قرمزی بازار ، حتی گروه قند و شکر نداشته و از حجم عرضه و صف فروش آن ها کم نکرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24