Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بر اساس تصمیم مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ)، این شرکت به ازای هر سهم، 120 ریال سود توزیع کرد...

مجمع تجارت الکترونیک پارسیان برگزار شد / تقسیم سود 120 ریالی برای هر سهم رتاپ

بورس24 : بر اساس تصمیم مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ)، این شرکت به ازای هر سهم، 120 ریال سود توزیع کرد.

 مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت صبح امروز با حضور 85.31 درصد از سهامداران، در سالن آمفی‌تئاتر ادارات مرکزی بانک پارسیان، برگزار شد.

در این مجمع که به ریاست حمید توفیقی برگزار شد، پس از استماع گزارش بازرس قانونی و گزارش عملکرد مجید هادی مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1401 رتاپ، با رای اکثریت سهامداران حاضر به تصویب رسید.

در این مجمع، 1،080،000 میلیون ریال سود، میان سهامداران تقسیم شد که معادل 49 درصد سود خالص شرکت در سال 1401 بود و به این ترتیب به هر سهم 120 ریال سود تعلق گرفت.

شرکت گروه داده‌پردازی بانک پارسیان، بانک پارسیان، بانک تجارت، شرکت تجارت الکترونیک کیش و شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی پارسیان نیز با رای اکثریت سهامداران حاضر، به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره انتخاب شدند.

تکمیلی:

بورس24 : بر اساس رای سهامداران تجارت الکترونیک پارسیان، به ازای هر سهم رتاپ 120ریال سود تعلق گرفت.

مشکلات ناشی از رگولاتور و استهلاک

امروز شنبه (23 اردیبهشت)، مجمع عمومی عادی سالیانه تجارت الکترونیک پارسیان با حضور بیش از 85 درصد از سهامداران رتاپ برگزار شد و هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و عملکردی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد؛ سود خالص شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با سرمایه ثبت شده ۶ هزار میلیارد ریالی در پایان سال ۱۴۰۱ و ریزش ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲ هزار و ۲۰۶ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال رسید.

بر اساس نظر هیات مدیره رتاپ دلیل اصلی کاهش ۴۵ درصدی سود عملیاتی این شرکت افزایش هزینه استهلاک، نمایندگی‌ها و هزینه‌های پرسنلی و عدم افزایش درآمدها به همین نسبت بوده است به گونه‌ای که افزایش ۱۵ درصدی درآمدهای عملیاتی بابت افزایش درآمد ناشی از شارژ تلفن همراه و درآمد حاصل از شاپرک است.

البته توسعه باشگاه مشتریان شرکت، نوسازی ناوگان، تجهیز مرکز داده شرکت، توسعه اکو سیستم کارتخوان ها، توسعه کیف پول و خودپرداز، سوییچ کردن EMV متصل از جمله برنامه های آتی شرکت به شمار می رود.

سود ناخالص 8 درصدی

قابل ذکر است؛ ۵۷ درصد کل سهام تجارت الکترونیک پارسیان در اختیار شرکت گروه داده‌پردازی بانک پارسیان قرار دارد و پس از آن بانک تجارت با ۱۳ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین رتاپ در فروردین 1402 موفق به فروش 326 میلیارد تومان محصول شد.

در سال ۱۴۰۱ تعداد 135 پروژه برای تجارت الکترونیک پارسیان تعریف شده که تعدادی از آن‌ها به اتمام رسیده و باقی در حال اجراست.

از سویی دیگر در سال گذشته این شرکت با همکاری بهزیستی معادل 3 هزار کارتخوان نصب کرد.

تجارت الکترونیک پارسیان در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش 4073 میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص 7 درصدی برای سال مالی 1402 را داشته که توانسته تا پایان فروردین 1402 حدود 8 درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.

رهبر بازار

در این مجمع اعلام شد؛ رتاپ درصدد است  تا همچنان به کاهش تعداد پایانه های غیرفعال اقدام کند.

از سویی دیگر 43 درصد تراکنش های ماهیانه های اپلیکیشن آپ افزایش یافته است.

همچنین خطوط جدید رتاپ در قالب زنجیره ارزشمندی افزایش خواهد یافت و مدیریت این شرکت خواهان بوده تا همچنان در حوزه فروشگاه های زنجیره ای، رهبر بازار باشد.

تجارت الکترونیک پارسیان در حوزه علوم پزشکی اقدامات ویژه ای خواهد داشت.

ارائه تسهیلات

با تاکید بر سیاست های توسعه ای رتاپ، سبد متنوعی در حوزه تسهیلات دهی ایجاد می شود.

یادآور می شود؛ تجارت الکترونیک پارسیان با سرمایه ثبت شده ۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۲,۲۶۲,۱۶۳ میلیون ریال سود محقق کرده است.

بر اساس نظر هیات مدیره رتاپ، در سال گذشته صنعت پرداخت با چالش‌های گوناگونی از جمله ثابت بودن کارمزد شاپرکی در صنعت پرداخت، تشدید تضاد منافع بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت به دلیل وجود اشکالات ساختاری در نظام کارمزد، ممنوعیت ارائه خدمات به کارتخوان‌های متصل به حساب‌های بانک‌های فاقد قرارداد به شرکت‌های پرداخت، انحصاری شدن جذب پذیرندگان صنعت نانوایی اشاره کرد.

شخصی سازی سرویس ها

قابل ذکر است؛ این شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۲,۲۶۲,۱۶۳ میلیون ریال زیان شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افت را تجربه کرد.

تاکید می شود؛ تجارت الکترونیک پارسیان با 23 هزارم خطا، پایین ترین خطا را در میان سایر شرکت های صنعت  داشته است.

از سویی دیگر همکاری در حوزه پرداخت شهری افزایش می یابد.

شخصی سازی سرویس‌های پرداخت، توسعه همکاری با شرکت‌های همکار، پیش برد جهت کالابرگ الکترونیکی از پروژه های انجام شده در سال گذشته بود.

سود 12 تومانی

در سال گذشته تجارت الکترونیک پارسیان بهبود 10 درصدی بهره وری را تجربه کرد.

همچنین مرکز داده بحران رتاپ توسعه و تجهیز می شود.

قابل ذکر است که اصل درامد این شرکت در قرارداد بانک پارسیان، از حوزه کارمزد بوده و میزان آن مطلوب به شمار می رود. در این مجمع و بر اساس رای سهامداران تجارت الکترونیک پارسیان، به ازای هر سهم رتاپ 120 ریال سود تعلق گرفت.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علی اصغر رضایی
    علی اصغر رضایی

    عالی

    11 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24